Artykuł 146 ust. 1 p.z.p. wskazuje także, że w powyższej sytuacji unieważnienia umowy będzie dokonywał sąd powszechny na podstawie wystąpienia w tym zakresie skierowanego przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Zdaniem Izby - podstawy do unieważnienia ewentualnej przyszłej umowy w sprawie zamówienia publicznego określone w ust. 1 art. 146 p.z.p., jak i w ust. 6 tego przepisu, stanowią podstawę oceny pod kątem wypełniania przesłanki ustawowej wskazującej na konieczność unieważniania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w oparciu o tzw. "wadę postępowania" (art. 93 ust. 1 pkt 7 p.z.p.).
(KIO 2134/11).
Artykuł pochodzi z programu System Informacji Prawnej LEX on-line
W przetargach jest nieważność bezwzględna i względna
Niezależnie od bezwzględnych przesłanek unieważnienia umowy w sprawie zamówienia publicznego określonych w art. 146 ust. 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych, ustawodawca określił także przesłankę względną. Wskazuje ona na konieczność oceny każdego innego naruszenia przepisów ustawy p.z.p. przez zamawiającego - pod kątem wpływu tego naruszenia, bądź też możliwości wpływu tego naruszenia, na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego - podkreśla Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z 17 października 2011 r.