Ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo o ustroju sądów powszechnych, został wprowadzony nowy podział kompetencji między organami sądu, tj. prezesem sądu a dyrektorem sądu.
Nowy podział kompetencji polega na tym, że dotychczasowe administracyjne obowiązki prezesa sądu związane z zapewnieniem organizacyjnego, technicznego i majątkowego funkcjonowania sądu będzie sprawował od 1 stycznia 2013 r. dyrektor sądu. Konsekwencją wprowadzenia nowego podziału kompetencji między organami sądu jest odpowiednia nowelizacja rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z 10 grudnia 2007 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu postępowania przy dokonywaniu ocen kwalifikacyjnych urzędników i innych pracowników sądów i prokuratury. Wymóg ten realizuje projekt z dnia 9 listopada 2012 r. rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie z 2007 r.
Opracowanie: Katarzyna Irytowska, RPE WKP
Ocen kwalifikacyjnych w sądach będą dokonywać dyrektorzy
Według znowelizowanego rozporządzenia ministra sprawiedliwosci ocen kwalifikacyjnych urzędników i innych pracowników sądów i prokuratury będzie dokonywał dyrektor.