Z dniem 3 lipca 2010 r. weszły w życie rozporządzenia Ministra Skarbu Państwa z dnia 29 czerwca 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia gospodarki finansowej Funduszu Reprywatyzacji (Dz. U. Nr 118, poz. 799), w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia gospodarki finansowej Funduszu Restrukturyzacji Przedsiębiorców (Dz. U. Nr 118, poz. 800) i w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia gospodarki finansowej Funduszu Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 118, poz. 801).
Pierwsze z tych rozporzadzeń mówi, że dokonywanie lokat, o których mowa w art. 56 ust. 2a ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji, oraz przekazywanie środków zgromadzonych na rachunku Funduszu Reprywatyzacji zgodnie z art. 56 ust. 4a ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji nie może uchybiać terminowym wypłatom środków finansowych na cele Funduszu, wskazane w art. 56 ust. 1 pkt 1 tej ustawy, lub w inny sposób ograniczać realizacji tych celów.
Z kolei dokonywanie lokat, o których mowa w art. 56 ust. 2a ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji, oraz przekazywanie środków zgromadzonych na rachunku Funduszu Restrukturyzacji Przedsiębiorców zgodnie z art. 56 ust. 4a ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji nie może uchybiać terminowym wypłatom środków finansowych na cele Funduszu, wskazane w art. 56 ust. 1 pkt 2 tej ustawy, lub w inny sposób ograniczać realizacji tych celów. Rozporządzenie określa szczegółowy sposób prowadzenia gospodarki finansowej Funduszu Restrukturyzacji Przedsiębiorców z uwzględnieniem elementów rocznego planu finansowego oraz sposobu dokonywania wydatków ujętych w rocznym planie finansowym.
Dokonywanie lokat, o których mowa w art. 56 ust. 2a ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji, nie może uchybiać terminowym wypłatom środków finansowych na cele Funduszu Skarbu Państwa, wskazane w art. 56 ust. 1 pkt 3 tej ustawy, lub w inny sposób ograniczać realizacji tych celów.
W wypadku podjęcia przez dysponenta Funduszu decyzji w przedmiocie dofinansowania procesu likwidacyjnego lub postępowania upadłościowego przedsiębiorstwa państwowego lub spółki z udziałem Skarbu Państwa, przekazanie środków Funduszu na dofinansowanie wskazanych postępowań następuje po zawarciu, odpowiednio, z likwidatorem lub syndykiem umowy o dofinansowanie ze środków Funduszu kosztów procesu likwidacyjnego albo postępowania upadłościowego przedsiębiorstwa państwowego lub spółki z udziałem Skarbu Państwa.
Rozporządzenie określa szczegółowy sposób prowadzenia gospodarki finansowej Funduszu Skarbu Państwa, utworzonego na podstawie art. 56 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji (Dz. U. z 2002 r., Nr 171, poz. 1397 z późn. zm.) oraz sposób postępowania w zakresie uzupełniania środków brakujących na pokrycie kosztów procesu likwidacyjnego lub postępowania upadłościowego przedsiębiorstwa państwowego lub spółki z udziałem Skarbu Państwa.
Rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Skarbu Państwa z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 116, poz. 789), które utraciło moc z dniem 1 stycznia 2010 r., w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.).
Minister ustalił zasady lokowania pieniędzy z prywatyzacji
Zmiany w zasadach gospodarki finansowej Funduszu Reprywatyzacji, Funduszu Restrukturyzacji Przedsiębiorców oraz w Funduszu Skarbu Państwa wprowadzają trzy obowiązujące od 3 lipca br. rozporządzenia ministra skarbu państwa.