Publiczne uruchomienie elektronicznego dostępu do KRS i do e-biura podawczego nastąpiło na stronach rządowych w dniu 4 stycznia 2007 r. (czwartek ), zaś na stronach Okręgowej Izby Radców Prawnych we Wrocławiu już w dniu 8 stycznia 2007 (w poniedziałek).
Jak wynika z informacji uzyskanych od Dziekana OIRP we Wrocławiu mec. Jana Łozińskiego "spóźnienie" na portalu OIRP (www.oirp.wroclaw.pl) spowodowane było wyłączeniem dostępu do serwerów CORS w dni wolne od pracy, co utrudniło pracę naszych informatyków i administratora. Tak szybkie upublicznienie tego dostępu możliwe było z uwagi na modułową budowę portalu Izby a także wcześniejsze doświadczenia we wdrożeniu podglądu do elektronicznej wokandy sądów okręgu wrocławskiego, udostępnionej nam dzięki uprzejmości SSO Wacławy Macińskiej - Prezes Sądu Okręgowego we Wrocławiu. Należy podkreślić, że radcy prawni zrzeszeni w Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu jako jedyni i pierwsi w Polsce zyskali nowe narzędzie pracy, będące zarówno narzędziem innowacyjnym, jak i pozwalającym na uzyskanie przewagi na konkurencyjnym rynku usług pomocy prawnej. W najbliższym czasie na portalu OIRP we Wrocławiu, planujemy uruchomienie dla radców dostępu do elektronicznych rejestrów urzędowych w innych krajach wraz z instrukcjami obsługi i tłumaczeniem. Możliwość uzyskania przez radców prawnych wiarygodnych informacji z zagranicznych rejestrów urzędowych, pozwoli nie tylko na podniesienie jakości usług pomocy prawnej i zwiększenie pewności obrotu gospodarczego w czasach globalizacji, ale przede wszystkim zwiększy zaufanie do osób wykonujących te trudną profesję oraz zmieni sposób jej postrzegania przez inne środowiska.
Moduł (E-BIURO PODAWCZE KRS) umożliwia składanie i przesyłanie drogą elektroniczną wniosków, załączników i dokumentów do wydziałów KRS właściwych miejscowo i rzeczowo sądów rejestrowych lub do Centralnej Informacji KRS oraz odbieranie korespondencji z wyżej wymienionych wydziałów KRS sądów rejestrowych i Centralnej Informacji KRS.
Do prawidłowej pracy z modułem E-BIURA PODAWCZEGO KRS niezbędny jest ważny certyfikowany podpis elektroniczny zgodny z jednym ze standardów: sigillum (pkcs7), KIR, Uni-Zeto. Jak wynika z informacji zamieszczonych na stronie dostępu do KRS w najbliższym czasie CORS ma zapewnić udostępnienie przy użyciu pozostałych formatów Sigillum (sign, SignPro).
Dokumenty w wersji elektronicznej należy składać w postaci podpisanego elektronicznie pliku w jednym z następujących formatów : *.pdf (z opcją umożliwiającą wydruk), *.doc, *.odt, *.rtf, *.txt. Moduł WYSZUKIWARKI PODMIOTÓW W KRS - umożliwia wyszukiwanie zarówno po nazwie podmiotu jak i po nr wpisu przy czym należy podać dziesięć cyfr. Wyszukiwanie podmiotów przy użyciu serwera CORS nie wymaga dodatkowego oprogramowania, ale dla poprawności działania wszystkich skryptów na portalu OIRP wymaganej jest zainstalowanie w posiadanym programie przeglądarki www "wtyczek" java i flash.