Czy regulamin działalności rady pedagogicznej powinien być wprowadzony w drodze uchwały czy zarządzenia dyrektora szkoły? Jak podobną kwestię rozstrzygnąć w odniesieniu do regulaminu gospodarowania funduszem socjalnym?
W systemie LEX znajdziesz zagadnienie powiązane z tym artykułem:
Organizacja szkolnictwa publicznego
Najczęściej czytane w temacie:
- Czy przy obliczaniu dofinansowania kosztów kształcenia młodocianego pracownika należy uwzględnić barometr zawodowy za każdy rok...
- Jak należy wypłacić dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika w przypadku, gdy umowa o pracę w celu...
- Jakie są różnice między inwentaryzacją a skontrum w praktyce?
Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX
To zagadnienie zawiera:
Najczęściej czytane w temacie:
- Czy przy obliczaniu dofinansowania kosztów kształcenia młodocianego pracownika należy uwzględnić barometr zawodowy za każdy rok...
- Jak należy wypłacić dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika w przypadku, gdy umowa o pracę w celu...
- Jakie są różnice między inwentaryzacją a skontrum w praktyce?
Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX
Odpowiedź
Regulamin rady pedagogicznej ustala rada pedagogiczna w formie uchwały.
Stosownie do brzmienia art. 73 ust. 2 ustawy z 14.12.2016 r. - Prawo oświatowe, rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności. Natomiast, przez wzgląd na kolegialny charakter tego organu, jego decyzje podejmowane są w formie uchwał.
Z kolei, regulamin zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, regulujący zasady i warunki korzystania z usług i świadczeń finansowanych z funduszu, zasady przeznaczania środków funduszu na poszczególne cele i rodzaje działalności socjalnej, na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy z 4.03.1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, określa pracodawca.
Treść regulaminu pracodawca jest zobowiązany uzgodnić z zakładową organizacją związkową. Jeśli w zakładzie pracy działa więcej niż jedna organizacja związkowa to mogą one złożyć pracodawcy wspólnie uzgodnione stanowisko w terminie 30 dni. Bezskuteczny upływ tego terminu umożliwia pracodawcy podjęcie samodzielnej decyzji odnośnie treści regulaminu, po rozpatrzeniu odrębnych stanowisk organizacji związkowych.
Pracodawca, u którego nie działa zakładowa organizacja związkowa, uzgadnia zaś regulamin z pracownikiem wybranym przez załogę do reprezentowania jej interesów.









