17 maja dziesięciolatki rozwiążą po raz pierwszy zupełnie nowy ogólnopolski test z języka polskiego i matematyki. Ma ocenić, jaki jest poziom ich wiedzy i umiejętności. Pilotażowe badania trzecioklasistów organizuje CKE w porozumieniu z MEN. W roku 2012 i 2013 odbędą się kolejne edycje. Test nie jest obowiązkowy, udział w nim jest dobrowolny. Według CKE w tym roku weźmie w nim udział 10 tys. szkół podstawowych.
W ramach badań pilotażowych uczniowie wypełnią dwa testy. Jeden sprawdzi ich kompetencje z języka polskiego, drugi oceni ich sprawność matematyczną. Na każdy z testów będą mieli po 40 minut, między nimi będzie 15-minutowa przerwa.
- Celem badania jest sprawdzenie umiejętności językowych i matematycznych uczniów kończących klasę trzecią oraz dostarczenie szkołom danych pozwalających na ocenę poziomu opanowania tych umiejętności w odniesieniu do wyników badanej populacji - wyjaśnia Romuald Zieliński z Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Wyniki tych badań za trzy lata porównane zostaną z wynikami, jakie ci sami uczniowie osiągną podczas ogólnopolskiego sprawdzianu szóstoklasistów. To ma m.in. pokazać, jaki jest wkład podstawówek w rozwój umiejętności uczniów i jakie podczas kolejnych trzech lat nauki dany uczeń osiągnie postępy.
Majowe testy są częścią większego projektu: "Badanie umiejętności podstawowych uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego". W czerwcu dyrektorzy szkół dostaną wyniki z informacją, jak na tle kraju i regionu w zapowiadanych badaniach wypadła ich placówka.
Źródło: Gazeta Wyborcza, 10.05.2011 r.
- Celem badania jest sprawdzenie umiejętności językowych i matematycznych uczniów kończących klasę trzecią oraz dostarczenie szkołom danych pozwalających na ocenę poziomu opanowania tych umiejętności w odniesieniu do wyników badanej populacji - wyjaśnia Romuald Zieliński z Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Wyniki tych badań za trzy lata porównane zostaną z wynikami, jakie ci sami uczniowie osiągną podczas ogólnopolskiego sprawdzianu szóstoklasistów. To ma m.in. pokazać, jaki jest wkład podstawówek w rozwój umiejętności uczniów i jakie podczas kolejnych trzech lat nauki dany uczeń osiągnie postępy.
Majowe testy są częścią większego projektu: "Badanie umiejętności podstawowych uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego". W czerwcu dyrektorzy szkół dostaną wyniki z informacją, jak na tle kraju i regionu w zapowiadanych badaniach wypadła ich placówka.
Źródło: Gazeta Wyborcza, 10.05.2011 r.