W „Rzeczpospolitej” ukazał się artykuł na temat nietypowych pomysłów na naukę matematyki w szkołach. Małopolski kurator chce, by uczniowie szkół ponadgimnazjalnych poznawali na lekcjach zasady gier logicznych, które są sposobem uczenia logicznego myślenia i uporządkowanego działania. To pomysł, który pojawił się wcześniej w województwie podkarpackim.
W 2007 roku w Małopolsce maturę zdawało ponad 37 tys. osób. Egzamin z matematyki wybrało niemal 7 tys. Blisko połowa, bo 3309 osób, na poziomie podstawowym. Zdało go 79 proc. ze średnim wynikiem 43,8 proc. Z kolei na poziomie rozszerzonym do egzaminu z matematyki na maturze przystąpiło 3669 uczniów. Zaliczyło go 94,2 proc. przy średnim wyniku 53 proc. Małopolskie kuratorium szuka sposobów, jak poprawić te wyniki.
Na razie w Małopolsce nie ma nauczycieli, którzy mogliby poprowadzić takie zajęcia. Kuratorium chce, by zostali przeszkoleni za pieniądze z Unii Europejskiej. – To bardzo ciekawy projekt. Jeśli wpłynie do nas wniosek o dofinansowanie takich szkoleń, to się nad nim zastanowimy – mówi Katarzyna Kopiec z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie.
źródło: Rzeczpospolita, 27 lutego 2008r.