Czy nauczycielowi przysługuje dodatek za pracę w warunkach trudnych oraz dodatek za pracę w warunkach uciążliwych za prowadzenie zajęć w zakresie rehabilitacji ruchowej z dzieckiem, wobec którego orzeczono indywidualne nauczanie i orzeczono kształcenie specjalne?
Zgodnie z § 8 pkt 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. Nr 22, poz. 181 z późn. zm.) - dalej r.m.s.w.n., za pracę w warunkach trudnych uznaje się prowadzenie zajęć dydaktycznych i wychowawczych w specjalnych przedszkolach (oddziałach), szkołach (oddziałach) specjalnych oraz prowadzenie indywidualnego nauczania dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego.
Za pracę w trudnych warunkach traktuje się wszystkie rodzaje zajęć prowadzone w szkole specjalnej (decyduje sam fakt zatrudnienia w tego rodzaju szkole). Należy zatem podkreślić, że wszelkiego rodzaju zajęcia prowadzone indywidualnie z dzieckiem zakwalifikowanym do kształcenia specjalnego muszą być traktowane jako praca w warunkach trudnych.
Jeżeli ponadto jest spełniona któraś z przesłanek uznania danej pracy za pracę w warunkach uciążliwych, zgodnie z § 9 r.m.s.w.n., to praca z takim dzieckiem jest ponadto pracą w warunkach uciążliwych.
Julia Głazowska-Dmitruk
Zgodnie z § 8 pkt 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. Nr 22, poz. 181 z późn. zm.) - dalej r.m.s.w.n., za pracę w warunkach trudnych uznaje się prowadzenie zajęć dydaktycznych i wychowawczych w specjalnych przedszkolach (oddziałach), szkołach (oddziałach) specjalnych oraz prowadzenie indywidualnego nauczania dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego.
Za pracę w trudnych warunkach traktuje się wszystkie rodzaje zajęć prowadzone w szkole specjalnej (decyduje sam fakt zatrudnienia w tego rodzaju szkole). Należy zatem podkreślić, że wszelkiego rodzaju zajęcia prowadzone indywidualnie z dzieckiem zakwalifikowanym do kształcenia specjalnego muszą być traktowane jako praca w warunkach trudnych.
Jeżeli ponadto jest spełniona któraś z przesłanek uznania danej pracy za pracę w warunkach uciążliwych, zgodnie z § 9 r.m.s.w.n., to praca z takim dzieckiem jest ponadto pracą w warunkach uciążliwych.
Julia Głazowska-Dmitruk