Wytyczne dla komisarzy wyborczych oraz gminnych i obwodowych komisji wyborczych, dotyczące zasad i trybu przekazywania Państwowej Komisji Wyborczej danych o liczbie osób uprawnionych do głosowania oraz o liczbie wyborców, którym wydano karty do głosowania, w trakcie głosowania w wyborach do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, Rady m.st. Warszawy i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz w wyborach wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 12 listopada 2006 r.

UCHWAŁA
PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ
z dnia 9 października 2006 r.
w sprawie wytycznych dla komisarzy wyborczych oraz gminnych i obwodowych komisji wyborczych, dotyczących zasad i trybu przekazywania Państwowej Komisji Wyborczej danych o liczbie osób uprawnionych do głosowania oraz o liczbie wyborców, którym wydano karty do głosowania, w trakcie głosowania w wyborach do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, Rady m.st. Warszawy i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz w wyborach wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 12 listopada 2006 r.

Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 lipca 1998 r. - Ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw (Dz. U. Nr 159, poz. 1547, z późn. zm. 1 ) Państwowa Komisja Wyborcza uchwala, co następuje:
§  1.
Ustala się wytyczne dla komisarzy wyborczych oraz gminnych i obwodowych komisji wyborczych, dotyczące zasad i trybu przekazywania Państwowej Komisji Wyborczej danych o liczbie osób uprawnionych do głosowania oraz o liczbie wyborców, którym wydano karty do głosowania, w trakcie głosowania w wyborach do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, Rady m.st. Warszawy i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz w wyborach wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 12 listopada 2006 r., stanowiące załącznik do uchwały.
§  2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu.

ZAŁĄCZNIK 

WYTYCZNE DLA KOMISARZY WYBORCZYCH ORAZ GMINNYCH I OBWODOWYCH KOMISJI WYBORCZYCH, DOTYCZĄCE ZASAD I TRYBU PRZEKAZYWANIA PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ DANYCH O LICZBIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO GŁOSOWANIA ORAZ O LICZBIE WYBORCÓW, KTÓRYM WYDANO KARTY DO GŁOSOWANIA, W TRAKCIE GŁOSOWANIA W WYBORACH DO RAD GMIN, RAD POWIATÓW I SEJMIKÓW WOJEWÓDZTW, RADY M.ST. WARSZAWY i RAD DZIELNIC M.ST. WARSZAWY ORAZ W WYBORACH WÓJTÓW, BURMISTRZÓW I PREZYDENTÓW MIAST ZARZĄDZONYCH NA DZIEŃ 12 LISTOPADA 2006 R.

1. Obwodowe komisje wyborcze przekażą Państwowej Komisji Wyborczej dane o liczbie osób uprawnionych do głosowania oraz o liczbie wyborców, którym wydano karty do głosowania, w trakcie głosowania w wyborach do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, Rady m.st. Warszawy i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz w wyborach wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 12 listopada 2006 r.

2. Liczbę osób uprawnionych do głosowania stanowi liczba osób umieszczonych w spisie wyborców, łącznie z osobami dopisanymi przez komisję w trakcie głosowania, natomiast liczbę wyborców, którym wydano karty do głosowania, stanowi suma podpisów wyborców potwierdzających otrzymanie karty do głosowania, łącznie z adnotacjami dotyczącymi odmowy podpisu oraz odmowy przyjęcia którejś z kart do głosowania.

3. Organizację i sposób przekazywania danych o liczbie osób uprawnionych do głosowania i liczbie wyborców, którym wydano karty do głosowania, zwanych dalej "danymi", zapewniają komisarze wyborczy, uwzględniając następujące zasady:

1) obwodowe komisje wyborcze dwukrotnie przekażą dane - według stanu na godzinę 1200 i na godzinę 1630, zwane dalej "godzinami sprawozdawczymi";

2) gminne komisje wyborcze bądź osoby upoważnione przez komisarzy wyborczych szczegółowo omówią na szkoleniach członków obwodowych komisji wyborczych sposób przekazywania danych;

3) obwodowe komisje wyborcze przekażą dane właściwym gminnym komisjom wyborczym za pośrednictwem ustanowionych pełnomocników, zwanych dalej "pełnomocnikami", upoważnionych do telefonicznego przyjęcia danych od wskazanych komisji obwodowych;

4) gminne komisje wyborcze utworzą grupy komisji obwodowych powiązane z pełnomocnikami i informacje o tym przekażą właściwym obwodowym komisjom wyborczym;

5) informacja, którą otrzyma każda z komisji obwodowych wchodzących w skład grupy, powinna zawierać:

a) wykaz obwodowych komisji wyborczych wchodzących w skład grupy ze wskazaniem przy każdej komisji:

- numeru obwodu,

- adresu komisji,

- imienia i nazwiska przewodniczącego komisji,

- numeru telefonu,

b) imię i nazwisko pełnomocnika, jego numer telefonu i adres,

c) wskazanie godziny, do której przyjmowane są dane przez pełnomocników (do godz. 1230 i 1700),

d) opis sposobu przekazywania danych z komisji obwodowej pełnomocnikowi,

e) numer telefonu do gminnej komisji wyborczej przeznaczony wyłącznie do przyjmowania informacji o sytuacjach awaryjnych, a nie do przekazania danych;

6) przekazywanie danych powinno być krótkie i rzeczowe, aby nie blokować telefonu.

4. Do godziny 1000 w dniu wyborów pełnomocnicy skontaktują się telefonicznie z komisjami obwodowymi wchodzącymi w skład grupy, w celu potwierdzenia sprawności połączeń telefonicznych i poprawności informacji o numerach telefonów. Jeśli członkowie obwodowych komisji posiadają telefony komórkowe, wskazane jest przekazanie informacji o ich numerach pełnomocnikowi, w przypadku potrzeby awaryjnego ich wykorzystania (np. w razie awarii telefonu stacjonarnego). W razie trudności z uzyskaniem kontrolnych połączeń telefonicznych należy niezwłocznie powiadomić o tym wójta (burmistrza, prezydenta miasta) oraz gminną komisję wyborczą.

5. Pełnomocnik powinien posiadać arkusz z informacjami o komisjach obwodowych, od których otrzyma dane, z rubrykami do wpisania tych danych; powinien być też wyposażony w kalkulator ułatwiający sumowanie otrzymanych danych.

6. Obwodowe komisje wyborcze, w miarę możliwości, przystępują do ustalenia danych jeszcze przed upływem godzin sprawozdawczych, a niezwłocznie po upływie tych godzin ustalają dane i przekazują je pełnomocnikom.

7. Dane przekazywane przez komisje obwodowe pełnomocnikom powinny zawierać:

1) numer obwodu;

2) adres komisji obwodowej;

3) imię i nazwisko przewodniczącego komisji obwodowej (jeśli informację przekazuje zastępca przewodniczącego lub inny członek komisji, podaje on imię i nazwisko przewodniczącego oraz własne);

4) liczbę osób uprawnionych do głosowania w formie: "liczba uprawnionych: jeden, zero, dwa, cztery; powtarzam: tysiąc dwadzieścia cztery";

5) liczbę wyborców, którym wydano karty do głosowania, w formie: "liczba wydanych kart: cztery, pięć, jeden; powtarzam: czterysta pięćdziesiąt jeden".

8. Pełnomocnik przyjmując dane sprawdza zgodność elementów identyfikujących komisję przekazującą (numer obwodu, adres komisji oraz imię i nazwisko przewodniczącego komisji), a następnie wpisuje w odpowiednich rubrykach przekazane mu dane. W razie wątpliwości co do tożsamości osoby, która przekazała dane, pełnomocnik powinien połączyć się telefonicznie z komisją, która je przekazywała, i uzyskać potwierdzenie przyjętych danych. Po zakończeniu przyjmowania danych z wszystkich obwodów grupy pełnomocnik podpisuje arkusz z wpisanymi danymi i przekazuje go gminnej komisji wyborczej, z uwzględnieniem pkt 10.

9. Pełnomocnik oczekuje na dane z komisji obwodowych nie dłużej niż 30 minut po upływie godziny sprawozdawczej (do godziny 1230 i 1700). Jeśli w tym terminie pełnomocnik nie otrzyma danych od którejś z komisji obwodowych, ustala telefonicznie przyczynę nieprzekazania danych. W przypadku niemożności uzyskania danych z tej komisji do godziny 1240 i 1710, dokonuje podsumowania danych z pominięciem obwodu, z którego ich nie otrzymał.

10. Pełnomocnik dokonuje dwukrotnie zsumowania otrzymanych z obwodów danych o osobach uprawnionych do głosowania i o wyborcach, którym wydano karty do głosowania, oraz odnotowuje ten fakt na arkuszu, który przekazuje gminnej komisji wyborczej.

11. Gminna komisja wyborcza po otrzymaniu danych z obwodów w skali całej gminy, sumuje je i uzyskane zbiorcze dane przekazuje niezwłocznie właściwemu terytorialnie komisarzowi wyborczemu za pośrednictwem sieci elektronicznego przekazywania danych, z zastrzeżeniem pkt 12.

12. W przypadku niemożliwości przekazania danych systemem elektronicznym komisja przekazuje je telefonicznie lub telefaksem na numer wskazany wcześniej przez komisarza wyborczego, podając:

1) nazwę gminy;

2) imię i nazwisko pełnomocnika;

3) sumę liczb osób uprawnionych do głosowania oraz sumę liczb wyborców, którym wydano karty do głosowania - w formie jak w pkt 7 ppkt 4 i 5;

4) ewentualne numery i siedziby komisji obwodowych, które nie przekazały danych.

13. Gminna komisja wyborcza przekazuje dane komisarzowi wyborczemu do godz. 1255 i 1725. Jeżeli do tego czasu komisja nie otrzyma danych od któregoś z pełnomocników, przekazuje zbiorcze dane z obszaru tej gminy z pominięciem obwodów brakujących.

14. Komisarz wyborczy po otrzymaniu danych z obwodów na obszarze swojej właściwości sumuje je i przekazuje niezwłocznie do Państwowej Komisji Wyborczej za pośrednictwem sieci elektronicznego przekazywania danych, nie później jednak niż o godzinie 1300 i 1730.

15. Komisarz wyborczy przekazuje dane z podziałem na gminy, podając również informację o liczbie obwodów ogółem w gminie oraz o liczbie obwodów, z których dane nie zostały uzyskane.

16. Zasady i tryb przekazywania danych, o których mowa w niniejszych wytycznych, stosuje się odpowiednio w przypadku ponownego głosowania w wyborach wójtów, burmistrzów i prezydentów miast.

1 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 25, poz. 219, Nr 102, poz. 1055 i Nr 167, poz. 1760, z 2005 r. Nr 175, poz. 1457 oraz z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 34, poz. 242, Nr 146, poz. 1055 i Nr 159, poz. 1127.

Zmiany w prawie

Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2006.72.718

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Wytyczne dla komisarzy wyborczych oraz gminnych i obwodowych komisji wyborczych, dotyczące zasad i trybu przekazywania Państwowej Komisji Wyborczej danych o liczbie osób uprawnionych do głosowania oraz o liczbie wyborców, którym wydano karty do głosowania, w trakcie głosowania w wyborach do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, Rady m.st. Warszawy i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz w wyborach wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 12 listopada 2006 r.
Data aktu: 09/10/2006
Data ogłoszenia: 19/10/2006
Data wejścia w życie: 09/10/2006