Termin przechowywania oraz sposób przekazania do archiwów państwowych dokumentów z głosowania i z wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, przeprowadzonych w dniach 25 listopada i 9 grudnia 1990 r.

UCHWAŁA
PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ
z dnia 22 marca 1994 r.
w sprawie terminu przechowywania oraz sposobu przekazania do archiwów państwowych dokumentów z głosowania i z wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, przeprowadzonych w dniach 25 listopada i 9 grudnia 1990 r.

Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 27 września 1990 r. o wyborze Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 67, poz. 398 i Nr 79, poz. 465 oraz z 1993 r. Nr 45, poz. 205) Państwowa Komisja Wyborcza po porozumieniu z Naczelnym Dyrektorem Archiwów Państwowych uchwala, co następuje:
§  1.
Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa:
1)
o dokumentach z głosowania i z wyborów, zwanych dalej dokumentami z wyborów, należy przez to rozumieć:
a)
spisy wyborców,
b)
protokoły głosowania w obwodach,
c)
protokoły zbiorczych wyników głosowania w województwach,
d)
protokoły rejestracji kandydatów na Prezydenta wraz z załącznikami,
e)
listę wyborczą zarejestrowanych kandydatów na Prezydenta,
f)
protokoły głosowania na kandydatów na Prezydenta, sporządzone przez Państwową Komisję Wyborczą,
g)
protokoły wyników wyborów na Prezydenta,
h)
karty do głosowania (ważne i nieważne),
i)
uchwały i urzędowe obwieszczenia komisji wyborczych,
j)
protokoły posiedzeń komisji wyborczych;
2)
o organach przechowujących dokumenty z wyborów, należy przez to rozumieć:
a)
wójtów, burmistrzów, prezydentów miast oraz wojewodów,
b)
konsulów i kapitanów polskich statków morskich,
c)
kierowników wojewódzkich biur wyborczych,
d)
kierownika Krajowego Biura Wyborczego.
§  2.
1.
Dokumenty z wyborów przekazane przez wojewódzkie komisje wyborcze wojewodom oraz protokoły głosowania w obwodach, o których mowa w § 1 pkt 1 lib. b), podlegają przekazaniu kierownikom właściwych wojewódzkich biur wyborczych i są przechowywane w sposób ustalony dla zasobu archiwalnego archiwów zakładowych przez okres 5 lat, licząc od dnia 1 stycznia 1991 r.
2.
Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1, dokumenty z wyborów, przechowywane przez kierownika wojewódzkiego biura wyborczego, podlegają przekazaniu do właściwego archiwum państwowego.
§  3.
Pozostałe dokumenty z wyborów, przekazane przez obwodowe komisje wyborcze odpowiednio wójtom, burmistrzom i prezydentom miast, podlegają zniszczeniu w terminie i w sposób uzgodniony z kierownikiem właściwego archiwum państwowego.
§  4.
Dokumenty z wyborów, przekazane przez wojewódzkie komisje wyborcze Państwowej Komisji Wyborczej powołanej do przeprowadzenia wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz powstałe w wyniku i w związku z jej działalnością, podlegają przekazaniu kierownikowi Krajowego Biura Wyborczego i stanowią materiały archiwalne (zasób archiwalny) przechowywane w Krajowym Biurze Wyborczym.
§  5.
Dokumentacja powstała w wyniku i w związku z działalnością komisji wyborczych, nie mająca charakteru dokumentów z wyborów, a w szczególności nie wykorzystane karty do głosowania, podlega zniszczeniu w sposób określony w § 3.
§  6.
1.
W sprawach nie uregulowanych niniejszą uchwałą, a dotyczących w szczególności gromadzenia, ewidencjonowania, kwalifikowania i udostępniania dokumentów z wyborów, stosuje się przepisy o narodowym zasobie archiwalnym, z zastrzeżeniem ust. 2.
2.
Wykazy podpisów wyborców popierających zgłoszenia kandydatów na Prezydenta podlegają zniszczeniu przez Krajowe Biuro Wyborcze w sposób uzgodniony z kierownikiem właściwego archiwum państwowego.
§  7.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Zmiany w prawie

Renta wdowia będzie dużo kosztować

Współmałżonek zmarłej osoby będzie mógł pobierać równocześnie rentę rodzinną i inne świadczenie emerytalno-rentowe w wybranym przez siebie wariancie – tzw. rentę wdowią. Nie będzie już musiał, jak obecnie, decydować się na wybór tylko jednego świadczenia. Nowe przepisy miałyby wejść w życie od początku 2025 roku. Koszt wprowadzenia renty wdowiej dla państwa wyniesie tylko na początku ok. 4 mld zł rocznie.

Beata Dązbłaż 23.07.2024
Przedłużenie ważności rozporządzenia o warunkach zabudowy z podpisem prezydenta

Podczas ostatniego posiedzenia Senat nie wniósł poprawek do noweli ustawy o dostępności wydłużającej o dwa lata ważność rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Ma ono wygasnąć 20 września br. Brak rozporządzenia sparaliżowałby realizację inwestycji. W piątek prezydent podpisał ustawę.

Renata Krupa-Dąbrowska 19.07.2024
Nieczytelna preskrypcja? Farmaceuta sam zadecyduje o dawkowaniu leku

Jeśli na recepcie w ogóle nie wypisano dawkowania leku albo jest ono niemożliwe do rozczytania, farmaceuta sam będzie mógł zadecydować, jaka dawka będzie odpowiednia dla pacjenta. Będzie mógł wydać też pacjentowi maksymalnie cztery opakowania leku, a nie jak do tej pory dwa. Te zasady nie będą jednak dotyczyły leków zawierających substancje psychotropowe lub środki odurzające.

Inga Stawicka 19.07.2024
Nowe podstawy programowe dla kilku zawodów szkolnictwa branżowego

Od września zmienią się podstawy programowe kształcenia w zawodach: elektromechanik pojazdów samochodowych oraz technik pojazdów samochodowych, operator obrabiarek skrawających i technik weterynarii. Określona też została podstawa programowa kształcenia w nowym zawodzie technik elektromobilności.

Agnieszka Matłacz 08.07.2024
Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1994.21.168

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Termin przechowywania oraz sposób przekazania do archiwów państwowych dokumentów z głosowania i z wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, przeprowadzonych w dniach 25 listopada i 9 grudnia 1990 r.
Data aktu: 22/03/1994
Data ogłoszenia: 08/04/1994
Data wejścia w życie: 22/03/1994