PRZEPISY WSTĘPNE
ŹRÓDŁA FINANSOWANIA INWESTYCJI I KAPITALNYCH REMONTÓW
Źródła finansowania inwestycji scentralizowanych.
Źródła finansowania inwestycji zdecentralizowanych i kapitalnych remontów przedsiębiorstw rozliczających się z budżetem centralnym (z wyjątkiem "przedsiębiorstw pozostałych").
Źródła finansowania inwestycji zdecentralizowanych i kapitalnych remontów przedsiębiorstw rozliczających się z budżetami terenowymi (z wyjątkiem "przedsiębiorstw pozostałych").
Źródła finansowania inwestycji zdecentralizowanych oraz kapitalnych remontów "przedsiębiorstw pozostałych" (§ 2 ust. 3).
Źródła finansowania inwestycji zdecentralizowanych i kapitalnych remontów jednostek budżetowych oraz jednostek utrzymywanych z funduszu postępu technicznego.
Źródła finansowania inwestycji i remontów kapitalnych jednostek utrzymywanych z narzutów na koszty podległych przedsiębiorstw.
Źródła finansowania inwestycji zdecentralizowanych i remontów kapitalnych w zakresie budynków mieszkalnych.
Przepisy wspólne.
FINANSOWANIE INWESTYCJI I KAPITALNYCH REMONTÓW
Uprawnienia i obowiązki banków finansujących inwestycje.
Finansowanie inwestycji scentralizowanych.
Finansowanie inwestycji zdecentralizowanych i remontów kapitalnych.
Przepisy dotyczące przedsiębiorstw rozliczających się z budżetem centralnym lub z budżetami terenowymi (z wyjątkiem "przedsiębiorstw pozostałych").
Finansowanie remontów kapitalnych i inwestycji zdecentralizowanych "przedsiębiorstw pozostałych" (§ 2 ust. 3).
Finansowanie inwestycji zdecentralizowanych i remontów kapitalnych jednostek utrzymywanych z narzutów na koszty podległych przedsiębiorstw.
Finansowanie inwestycji zdecentralizowanych i remontów kapitalnych jednostek budżetowych oraz jednostek utrzymywanych z funduszu postępu technicznego.
Finansowanie inwestycji mieszkaniowych realizowanych przez prezydia rad narodowych ze środków miejskich i powiatowych funduszów mieszkaniowych.
Finansowanie inwestycji mieszkaniowych realizowanych ze środków zakładowych funduszów mieszkaniowych.
Przepisy wspólne dotyczące finansowania inwestycji i remontów kapitalnych.
PRZEPISY PRZEJŚCIOWE I KOŃCOWE
Nazwa przedsiębiorstwa
Rozliczenie amortyzacji
za okres od dnia 1.I. do dnia .......... 19... r.
| Poz. | Treść | Amortyzacja ogółem | Z czego przypada na | ||||||
| finansowanie kapitalnych | do dyspozycji przedsiębiorstwa | w tym | rachunek amortyzacji scentralizowanej zablokowanej*) | ||||||
| remontów **) | na fundusz inwestycyjno-remontowy (inwestycyjny)*) | na zakładowy fundusz mieszkaniowy | |||||||
| własnych | innych przedsiębiorstw | na rezerwę awaryjną | |||||||
| 1. | 2 | 3 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |
| 1. | Planowana amortyzacja roczna a) w złotych | ||||||||
| b) w % | 100 | X | X | ||||||
| 2. | Amortyzacja wygospodarowana od początku roku | ||||||||
| 3. | Nadpłaty za rok ubiegły (-) | ||||||||
| 4. | Niedopłaty za rok ubiegły (+) | ||||||||
| 5. |
Amortyzacja przypadająca do odprowadzenia (poz. 2 +. 4 - 3) |
- | |||||||
| 6. | Odsetki od nie odprowadzonej w terminie amortyzacji | X | X | X | X | X | X | ||
| 7 | Razem (poz. 5 + 6) | ||||||||
| 8. | Odprowadzono do końca okresu sprawozdawczego | ||||||||
| 9. | Różnica (poz. 7 - 8) | ||||||||
| a) amortyzacja nie dopłacona | |||||||||
| b) amortyzacja nadpłacona | 1 | 1 | |||||||
Kwoty wymienione w poz. 9a rubryka …………zostały przelane w dniu ……………..
Uwagi.
Data i podpisy
………………………………………..
………………………………………..
*) niepotrzebne skreślić
**) dotyczy wyłącznie przedsiębiorstw pozostałych.
………………………………………
Plan akumulacji 1 zużycia środków funduszu inwestycyjno-remontowego (inwestycyjnego)*)
na rok ....
I. Akumulacja
| 1. | Pozostałość z roku poprzedniego | zł | ........................ | |
| 2. | Środki funduszu rozwoju (zysk*) | zł | ........................ | |
| 3. | Amortyzacja (część III poz. 4) | zł | ........................ | |
| 4. | Dochody z likwidacji środków trwałych | zł | ........................ | |
| 5. | Środki funduszu zakładowego | zł | ........................ | |
| 6. | Dotacje (podać źródła) | zł | ........................ | |
| 7. | Inne | |||
| a)____________________ zł | ............. | |||
| b)____________________ z | ............. | |||
| c)____________________ zł | ............. | zł | ........................ | |
| 8. | Razem: | zł | ........................ | |
| 9. | Preliminowany kredyt bankowy | zł | ........................ | |
| Ogółem: | zł | ........................ | ||
II. Zużycie
| 1. | Spłata rat i odsetek od kredytów bankowych | zł | ........................ | |||
| 2. | Finansowanie remontów kapitalnych | zł | ........................ | |||
| 3. | Finansowanie inwestycji kontynuowanych | zł | ........................ | |||
| 4. | " | " | nowo rozpoczynanych | zł | ........................ | |
| 5. | zł | ........................ | ||||
| 6. | Pozostałość na koniec roku | zł | ........................ | |||
| Razem: | zł | ........................ | ||||
III. Planowany, pod-ział funduszu amortyzacyjnego
| 1. | Amortyzacja zakładowych budynków mieszkalnych | zł | ........................ |
| 2. | . Amortyzacja pozostałych środków trwałych | zł | ........................ |
| 3. | . Ogółem amortyzacja | zł | ........................ |
| 4. | . Z amortyzacji wymienionej w pkt 3 przypada do dyspozycji przedsiębiorstwa °/o | zł | ........................ |
| a) z tego na fundusz inwestycyjno-remontowy (inwestycyjny) *) | zł | ........................ | |
| b) na zakładowy fundusz mieszkaniowy | zł | ........................ | |
| 5. | . Amortyzacja do odprowadzenia na rachunek amortyzacji scentralizowanej (na rachunek amortyzacji zablokowanej) *) ...% | zł | ........................ |
IV. Sfinansowanie inwestycji
| Lp. | Określenie inwestycji | Wartość kosztorysowa inwestycji | Termin | Wydatkowano do końca roku poprzedniego | Planowane sfinansowanie w roku bieżącym | Przewidywane finansowanie w latach następnych | |||
| rozpoczęcia | zakończenia | ||||||||
| ze środków własnych | z kredytów bankowych | ||||||||
| ze środków własnych | z kredytów bankowych | ||||||||
| 1 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |
| Ogółem | |||||||||
............................, dnia .................... 195... r.Podpisy
………………………………………..
………………………………………..
*) niepotrzebne skreślić.
W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.
Grażyna J. Leśniak 23.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.
Inga Stawicka 22.12.2025W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
Marek Rotkiewicz 19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
Marek Rotkiewicz 19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
Grażyna J. Leśniak 18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
Krzysztof Koślicki 16.12.2025| Identyfikator: | M.P.1959.16.67 |
| Rodzaj: | Zarządzenie |
| Tytuł: | Źródła i zasady finansowania inwestycji i remontów kapitalnych w jednostkach państwowych na rok 1959. |
| Data aktu: | 28/01/1959 |
| Data ogłoszenia: | 19/02/1959 |
| Data wejścia w życie: | 19/02/1959, 01/01/1959 |








