Tymczasowy statut organizacyjny Ministerstwa Przemysłu Drzewnego i Papierniczego.

UCHWAŁA Nr 956
RADY MINISTRÓW
z dnia 17 listopada 1952 r.
w sprawie tymczasowego statutu organizacyjnego Ministerstwa Przemysłu Drzewnego i Papierniczego.

§  1.
Ministerstwu Przemysłu Drzewnego i Papierniczego nadaje się tymczasowy statut organizacyjny stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§  2.
Wykonanie uchwały porucza się Ministrowi Przemysłu Drzewnego i Papierniczego.
§  3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

TYMCZASOWY STATUT ORGANIZACYJNY MINISTERSTWA PRZEMYSŁU DRZEWNEGO I PAPIERNICZEGO

§ 1.
W skład Ministerstwa Przemysłu Drzewnego i Papierniczego wchodzą:

Gabinet Ministra,

Departament Planowania,

Departament Kadr,

Departament Zatrudnienia i Płac,

Departament Finansowo-Księgowy,

Departament Administracyjno-Gospodarczy,

Departament Produkcji,

Departament Techniki,

Departament Inwestycji,

Departament Zaopatrzenia,

Departament Zbytu,

Wydział Organizacji,

Wydział Kontroli Technicznej,

Wydział Wzornictwa Produkcji,

Wydział Transportu

oraz

Centralny Zarząd Przemysłu Wyrobów Drzewnych,

Centralny Zarząd Przemysłu Meblarskiego,

Centralny Zarząd Przemysłu Sklejek,

Centralny Zarząd Przemysłu Zapałczanego,

Centralny Zarząd Przemysłu Papierniczego,

Centralny Zarząd Przemysłu Przetworów Papierowych i Materiałów Biurowych,

Centralny Zarząd Szkolenia Zawodowego.

§  2.
Ministrowi Przemysłu Drzewnego i Papierniczego podlegają bezpośrednio:

Biuro Projektów Przemysłu Drzewnego,

Przedsiębiorstwo Remontowo-Inwestycyjne Przemysłu Drzewnego,

Sopockie Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane,

Biuro Sprzedaży (Zbytu) Opakowań Drewnianych.

§  3.
Przy Ministrze Przemysłu Drzewnego i Papierniczego działa Rada Techniczna jako organ doradczy Ministra, złożony z członków stałych bądź niestałych, powoływanych w miarę potrzeby z listy imiennej zatwierdzonej przez Ministra Przemysłu Drzewnego i Papierniczego.
§  4.
Gabinet Ministra składa się z:

Wydziału Prezydialnego,

Wydziału Prawnego,

Inspektorów,

Kancelarii Tajnej,

Biblioteki.

§  5.
Departament Planowania składa się z:

Wydziału Metodologii i Planów Zbiorczych,

Wydziału Planowania Kosztów Własnych i Cen,

Wydziału Sprawozdawczości i Statystyki,

w zakresie planowania produkcji ma organizację bezwydziałową.

§  6.
Departament Kadr składa się z:

Wydziału Osobowego,

Wydziału Kadr Przemysłowych,

Wydziału Ewidencji.

§  7.
Departament Zatrudnienia i Płac składa się z:

Wydziału Zatrudnienia,

Wydziału Norm i Płac,

Wydziału Socjalnego,

Wydziału Zaopatrzenia Robotniczego.

§  8.
Departament Finansowo-Księgowy składa się z:

Wydziału Organizacji Rachunkowości,

Wydziału Sprawozdawczości Finansowej,

Wydziału Rewizyjnego,

Wydziału Kosztów Własnych,

Wydziału Finansowego,

Wydziału Budżetowego,

§  9.
Departament Administracyjno-Gospodarczy składa się z:

Wydziału Rachunkowego,

Wydziału Gospodarczego,

Kancelarii Głównej.

§  10.
Departament Produkcji składa się z:

Wydziału Kooperacji,

Głównego Dyspozytora,

w pozostałej części ma organizację bezwydziałową.

§  11.
Departament Techniki składa się z:

Wydziału Normalizacji,

Wydziału Wynalazczości i Usprawnień,

Wydziału Współpracy Gospodarczej,

w zakresie technologii i planu technicznego posiada organizację bezwydziałową,

Głównego Mechanika,

Głównego Energetyka,

Głównego Inspektora Bezpieczeństwa Ruchu,

Głównego Inspektora Ochrony Przeciwpożarowej.

§  12.
Departament Inwestycji składa się z:

Wydziału Planowania Inwestycji,

Wydziału Dokumentacji Inwestycji,

Wydziału Wykonawstwa Inwestycji,

Wydziału Zaopatrzenia Inwestycji.

§  13.
Departament Zaopatrzenia składa się z:

Wydziału Planowania Zaopatrzenia,

Wydziału Zaopatrzenia I,

Wydziału Zaopatrzenia II,

Wydziału Gospodarki Materiałowej.

§  14.
Departament Zbytu posiada organizację bezwydziałową.
§  15.
W skład departamentów wymienionych w §§ 5-14 wchodzą sekretariaty, które obejmują następujące sprawy:
a)
ewidencji aktów normatywnych i prowadzenia zbioru wydawnictw urzędowych,
b)
kontroli załatwiania spraw terminowych,
c)
obsługi kancelaryjnej departamentu,
d)
doraźne, zlecone przez dyrektora departamentu.
§  16.
Szczegółowy podział czynności pomiędzy departamenty i wydziały ustali

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1953.A-12.170

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Tymczasowy statut organizacyjny Ministerstwa Przemysłu Drzewnego i Papierniczego.
Data aktu: 17/11/1952
Data ogłoszenia: 11/02/1953
Data wejścia w życie: 11/02/1953