united kingdom
ukraine

Tymczasowa struktura organizacyjna Ministerstwa Kultury i Sztuki.

UCHWAŁA Nr 527
RADY MINISTRÓW
z dnia 1 sierpnia 1951 r.
w sprawie tymczasowej struktury organizacyjnej Ministerstwa Kultury i Sztuki.

§  1.
Ustala się tymczasową strukturę organizacyjną Ministerstwa Kultury i Sztuki w brzmieniu załącznika do niniejszej uchwały.
§  2.
W związku z przejęciem przez Ministerstwo Kultury i Sztuki od Ministerstwa Oświaty spraw bibliotek oraz opieki nad zbiorami bibliotecznymi Minister Finansów wprowadzi do budżetu centralnego i budżetów terenowych odpowiednie zmiany.
§  3.
Generalna Dyrekcja Filmu Polskiego, o której mowa w § 1 tymczasowej struktury organizacyjnej, wchodzi w skład Ministerstwa Kultury i Sztuki do dnia 31 grudnia 1951 r.
§  4.
Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc uchwała Rady Ministrów z dnia 14 maja 1948 r. w sprawie statutu organizacyjnego Ministerstwa Kultury i Sztuki (Monitor Polski Nr 51, poz. 294).
§  5.
Wykonanie uchwały porucza się Ministrowi Kultury i Sztuki oraz Ministrowi Finansów w odniesieniu do § 2.
§  6.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 15 września 1951 r.

ZAŁĄCZNIK 

TYMCZASOWA STRUKTURA ORGANIZACYJNA MINISTERSTWA KULTURY I SZTUKI

§ 1.
W skład Ministerstwa Kultury i Sztuki wchodzą:

Gabinet Ministra,

Departament Polityki Kulturalnej,

Departament Imprez Artystycznych i Obchodów,

Departament Planowania,

Departament Finansowy,

Departament Kadr,

Departament Kontroli,

Departament Budżetowo-Gospodarczy,

Departament Ochrony i Konserwacji Zabytków,

Departament Świetlic, Domów Kultury i Twórczości Amatorskiej,

Generalna Dyrekcja Filmu Polskiego,

Centralny Zarząd Szkół Artystycznych,

Centralny Zarząd Muzeów,

Centralny Zarząd Bibliotek,

Centralny Zarząd Teatrów i Przedsiębiorstw Muzycznych,

Centralny Zarząd Instytucyj Sztuk Plastycznych.

§  2.
Ministrowi Kultury i Sztuki podlegają:
1)
placówka naukowo-badawcza: Państwowy Instytut Sztuki,
2)
przedsiębiorstwa: Państwowy Instytut Wydawniczy,

Państwowe Przedsiębiorstwo Imprez Artystycznych "Artos",

Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe,

Polskie Wydawnictwo Muzyczne.

§  3.
Przy Ministrze Kultury i Sztuki działa Rada Artystyczna jako organ opiniodawczy, której skład i zakres działania określi zarządzenie Prezesa Rady Ministrów wydane na wniosek Ministra Kultury i Sztuki.
§  4.
Gabinet Ministra składa się z:

Wydziału Prezydialnego,

Wydziału Prawnego,

Biblioteki,

Sekretariatów: Ministra, Podsekretarzy Stanu i Rady Artystycznej.

§  5.
Departament Polityki Kulturalnej składa się z:

Sekretariatu,

Wydziału Twórczości Literackiej,

Wydziału Twórczości Muzycznej i Kontroli Repertuaru,

Wydziału Twórczości i Oceny Dzieł Plastycznych,

Wydziału Kontroli Repertuaru Widowiskowego,

Samodzielnego Referatu Twórczości Ludowej,

Samodzielnego Referatu Twórczości dla Dzieci i Młodzieży.

§  6.
Departament Imprez Artystycznych i Obchodów jest bezwydziałowy.
§  7.
Departament Planowania składa się z:

Wydziału Planów Zbiorczych,

Wydziału Planów Usługowych,

Wydziału Sprawozdawczości i Statystyki,

Wydziału Techniczno-Produkcyjnego,

Wydziału Zatrudnienia, Płac, Norm i Socjalnego,

Wydziału Organizacyjnego,

Wydziału Zaopatrzenia i Realizacji,

Wydziału Inwestycji.

§  8.
Departament Finansowy składa się z:

Wydziału Planów Finansowych,

Wydziału Finansowania Przedsiębiorstw,

Wydziału Sprawozdawczości i Organizacji Rachunkowości,

Wydziału Finansowania Jednostek Budżetowych,

Wydziału Kosztów, Cen i Taryf.

§  9.
Departament Kadr składa się z:

Wydziału Osobowego,

Wydziału Doboru Kadr,

Samodzielnego Referatu Ewidencji.

§  10.
Departament Kontroli jest bezwydziałowy.
§  11.
Departament Budżetowo-Gospodarczy składa się z:

Sekretariatu,

Wydziału Gospodarczego,

Wydziału Budżetowego,

Wydziału Rachunkowego.

§  12.
Departament Ochrony i Konserwacji Zabytków składa się z:

Sekretariatu,

Wydziału Planowania Zabezpieczeń,

Wydziału Zabytków Nieruchomych,

Wydziału Zabytków Ruchomych,

Wydziału Zabytków Wczesnodziejowych,

Wydziału Realizacji i Inspekcji Konserwatorskiej,

Wydziału Dokumentacji Prac Konserwatorskich.

§  13.
Departament Świetlic, Domów Kultury i Twórczości Amatorskiej składa się z:

Sekretariatu,

Wydziału Planowania i Statystyki,

Wydziału Domów Kultury i Świetlic,

Wydziału Prac Programowych i Repertuarów,

Wydziału Parków Kultury,

Wydziału Szkolenia Pracowników Kulturalno-Oświatowych,

Wydziału Ognisk Artystycznych,

Centralnej Poradni Świetlicowej.

§  14.
Do sekretariatów w Departamentach: Polityki Kulturalnej, Budżetowo-Gospodarczym, Ochrony i Konserwacji Zabytków oraz Świetlic, Domów Kultury i Twórczości Amatorskiej należą następujące sprawy:
a)
ewidencja aktów normatywnych i zbiór wydawnictw urzędowych,
b)
kontrola techniczna wykonawstwa,
c)
sporządzanie planów prac i sprawozdań ogólnych z działalności departamentu,
d)
sprawy osobowe departamentu,
e)
sprawy gospodarcze departamentu.
§  15.
Szczegółową organizację centralnych zarządów, wymienionych w § 1, ustali Minister Kultury i Sztuki w porozumieniu z Przewodniczącym Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego za zgodą Prezesa Rady Ministrów.
§  16.
Szczegółowy podział czynności między departamenty, centralne zarządy i inne jednostki organizacyjne, wymienione w § 1, ustali Minister Kultury i Sztuki.

Zmiany w prawie

Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1951.A-76.1048

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Tymczasowa struktura organizacyjna Ministerstwa Kultury i Sztuki.
Data aktu: 01/08/1951
Data ogłoszenia: 29/08/1951
Data wejścia w życie: 15/09/1951