Remonty generalne samochodów typowych i ich zespołów.

UCHWAŁA
KOMITETU EKONOMICZNY RADY MINISTRÓW
z dnia 12 lutego 1949 r.
w sprawie remontów generalnych samochodów typowych i ich zespołów.

§  1.
Remonty generalne wymienionych poniżej samochodów typowych i ich zespołów "będących w posiadaniu urzędów, instytucji i przedsiębiorstw państwowych lub państwowo-spółdzielczych oraz central spółdzielczo-państwowych, zwanych dalej jednostkami organizacyjnymi" należy wykonywać wyłącznie w Państwowych Zakładach i Warsztatach Samochodowych za pośrednictwem i zgodnie z procedurą, ustaloną przez przedsiębiorstwo państwowe "Motozbyt":
a)
wozy ciężarowe: Bedford - 3/4 t., Chevrolet - 3/4 t., Dodge - 3/4 t., Fordson - 3/4 t., Chevrolet - 1,5 t., Dodge - 1,5 t., Ford - 6 cyl., Ford-Canada - 3 t., Dodge - 1,5 t., Ford - V-8-3 t., Chewolet - 3 t., ZIS - 3 t., Dodge - 3 t., G.M.C. -3 t., Studebacker- 3 t., Bedford - 5 t., Bedford - 3 t., Renault - 1 t., Renault - 2,5 t.,
b)
wozy osobowe: Chevrolet, Fleetmaste, Citroen III, Fiat 110, Skoda-Tudor, Wils.

Obowiązek remontu wozów wymienionych w lit. a) i b) wyłącznie w Państwowych Zakładach i Warsztatach Samochodowych zostanie rozciągnięty na przedsiębiorstwa i instytucje spółdzielcze w drodze porozumienia z Centralnym Związkiem Spółdzielczym.

Powyższy obowiązek nie dotyczy pojazdów mechanicznych taboru P.K.S. skarosowanych jako autobusy na wymienionych w lit. a) podwoziach.

§  2.
Samochody typowe i ich zespoły powinny być oddawane do remontu generalnego łącznie z uzbrojeniem silników i akcesoriami, nawet, jeśli to uzbrojenie i akcesoria znajdują się w stanie całkowitej niezdolności do pracy.

Brak niektórych części zamiennych uzbrojenia silnika i akcesoriów w samochodach typowych oraz w ich zespołach, oddawanych do remontu generalnego musi być potwierdzony protokółem zdawczo-odbiorczym, zawierającym szczegółowe uzasadnienie przyczyn stwierdzonego braku.

§  3.
Samochody typowe i ich zespoły, zakwalifikowane do remontu generalnego należy bezzwłocznie przekazywać do przedsiębiorstwa państwowego "Motozbyt" zgodnie z ustaloną procedurą.

Niedozwolone jest dokonywanie w samochodach wymagających generalnych remontów prowizorycznych reparacji, które utrudniają następnie właściwy remont.

Winni tego rodzaju przekroczeń będą pociągani do odpowiedzialności służbowej.

§  4.
Jednostki organizacyjne, posiadające pojazdy mechaniczne, mogą dokonywać w warsztatach własnych i obcych - poza Państwowymi Zakładami i Warsztatami Samochodowymi - remonty generalne tylko samochodów nietypowych, w odniesieniu do samochodów typowych jedynie naprawy drobne i średnie, przy czym jako średni remont uważa się całkowity przegląd samochodu połączony z wymontowaniem przynajmniej jednego zespołu, wymagającego głównej naprawy. Naprawa ta winna się odbyć zgodnie z § 1 niniejszego zarządzenia.
§  5.
W związku z powyższym należy wstrzymać wszelkie prace i związane z nimi wydatki mające na celu budowę, rozbudowę, ew. zakup urządzeń lub wyposażenia własnych warsztatów naprawczych poszczególnych jednostek organizacyjnych, a przyznawanych na wykonanie remontów generalnych samochodów typowych.
§  6.
Uchwała niniejsza nie dotyczy Ministerstwa Obrony Narodowej oraz Ministerstwa Bezpieczeństwa Publicznego.

Zmiany w prawie

Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa z podpisem prezydenta

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 07.06.2024
Senat poparł zmianę obowiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów

W ślad za rekomendacją Komisji Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej Senat przyjął w środę bez poprawek zmiany w Kodeksie pracy, których celem jest nowelizacja art. 222 dostosowująca polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.06.2024
Ratownik medyczny nauczy się na kursie, jak robić USG i stwierdzać zgon

Weszło w życie rozporządzenie w sprawie kursów kwalifikacyjnych dla ratowników medycznych. To konsekwencja przyznania tej grupie zawodowej nowych uprawnień: stwierdzania zgonu, do którego doszło podczas akcji medycznej, wykonania badania USG według protokołów ratunkowych oraz kwalifikacji do szczepienia i wykonania szczepienia przeciw COVID-19. Nowe przepisy określają jak będzie wyglądać egzamin i wzór zaświadczenia potwierdzającego odbycie kursu kwalifikacyjnego.

Agnieszka Matłacz 05.06.2024
MSZ tworzy dodatkowe obwody głosowania za granicą

We Francji, Irlandii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii utworzono pięć dodatkowych obwodów głosowania w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zniesiono obwód w Iraku - wynika to z nowego rozporządzenia ministra spraw zagranicznych. Po zmianach łączna liczba obwodów poza granicami Polski wynosi 299.

Krzysztof Koślicki 28.05.2024
Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1949.A-59.797

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Remonty generalne samochodów typowych i ich zespołów.
Data aktu: 12/02/1949
Data ogłoszenia: 03/09/1949
Data wejścia w życie: 03/09/1949