a także mając na uwadze, co następuje:(1) 11 października 2024 r. Komisja Europejska ("Komisja") powiadomiła w zawiadomieniu opublikowanym
w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2 o wszczęciu postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu do Unii sklejki z drewna twardego pochodzącej z Chińskiej Republiki Ludowej.
(2) Wszczęcie to nastąpiło w następstwie skargi złożonej 27 sierpnia 2024 r. przez Greenwood Consortium w imieniu producentów reprezentujących ponad 25 % całkowitej unijnej produkcji sklejki z drewna twardego.
1. PRODUKT PODLEGAJĄCY REJESTRACJI
(3) Produktem podlegającym rejestracji ("produkt objęty postępowaniem") jest sklejka składająca się wyłącznie z arkuszy z drewna innego niż bambus i okoumé, przy czym grubość żadnej warstwy nie przekracza 6 mm, z co najmniej jedną zewnętrzną warstwą z drewna tropikalnego lub drewna drzew innych niż iglaste, z gatunków wymienionych w podpozycjach 4412 31, 4412 33 i 4412 34, nawet powleczona lub pokryta powierzchniowo.
(4) Produkt objęty postępowaniem jest obecnie klasyfikowany do kodów HS ex 4412 31, ex 4412 33 i ex 4412 34 (kody CN i TARIC 4412 31 10 80, 4412 31 90 00, 4412 33 10 12, 4412 33 10 22, 4412 33 10 82, 4412 33 20 10, 4412 33 30 10, 4412 33 90 10 i 4412 34 00 10). Kody HS, CN i TARIC podano jedynie w celach informacyjnych i bez uszczerbku dla późniejszej zmiany klasyfikacji taryfowej.
2. REJESTRACJA
(5) Zgodnie z art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego przywóz produktu objętego postępowaniem może zostać poddany rejestracji, tak aby zagwarantować, w razie wprowadzenia ceł antydumpingowych w wyniku dochodzenia, możliwość pobrania tych ceł od zarejestrowanego przywozu z mocą wsteczną, przy spełnieniu niezbędnych warunków, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
(6) Komisja podjęła decyzję o poddaniu rejestracji przywozu produktu objętego postępowaniem z własnej inicjatywy zgodnie z art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego. Warunki poboru ceł z mocą wsteczną zostaną ocenione w ewentualnym rozporządzeniu nakładającym cła ostateczne.
(7) Kwota ewentualnego przyszłego zobowiązania oparta będzie na wynikach dochodzenia antydumpingowego.
(8) Za okres od 1 kwietnia 2023 r. do 31 marca 2024 r. w zarzutach zawartych w skardze wzywającej do wszczęcia dochodzenia antydumpingowego w przypadku produktu objętego postępowaniem szacuje się, że marginesy dumpingu wynoszą między 89 a 335 % w zależności od rodzaju drewna liściastego, a poziom usuwający szkodę - ok. 224 %.
(9) Kwota ewentualnego przyszłego zobowiązania zostałaby normalnie określona na niższym z tych poziomów, zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia podstawowego.
(10) Jeżeli w trakcie dochodzenia Komisja znajdzie dowody na istnienie zakłóceń handlu surowcami zgodnie z art. 7 ust. 2a rozporządzenia podstawowego, kwota ewentualnego przyszłego zobowiązania zostanie ustalona na poziomie marginesu dumpingu, jak przewidziano w art. 7 ust. 2b rozporządzenia podstawowego, jeśli zostanie stwierdzone, że cło niższe od marginesu dumpingu nie byłoby wystarczające do usunięcia szkody poniesionej przez przemysł Unii.
(11) Na obecnym etapie Komisja nie jest w stanie oszacować kwoty ewentualnego przyszłego zobowiązania. W związku z tym kwoty wymienione w skardze służą wyłącznie celom informacyjnym i nie dają podstawy do jakichkolwiek oczekiwań co do rzeczywistego poziomu zobowiązania, który zostanie ustalony w wyniku dochodzenia.
3. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
(12) Wszelkie zgromadzone w związku z tą rejestracją dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 3 ,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.Sporządzono w Brukseli dnia 17 grudnia 2024 r.