a także mając na uwadze, co następuje:(1) 14 czerwca 2024 r. Komisja Europejska ("Komisja") powiadomiła w zawiadomieniu opublikowanym w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej 2 o wszczęciu postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu do Unii papieru dekoracyjnego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej.
(2) Wszczęcie to nastąpiło w następstwie skargi złożonej 2 maja 2024 r. przez czterech producentów unijnych papieru dekoracyjnego reprezentujących ponad 25 % całkowitej unijnej produkcji papieru dekoracyjnego.
1. PRODUKT PODLEGAJĄCY REJESTRACJI
(3) Produktem podlegającym rejestracji ("produkt objęty postępowaniem") jest papier dekoracyjny o następujących właściwościach:
- o gramaturze 30-150 g/m2; posiadający zawartość popiołu od 5 % do 50 %;
- o chłonności oznaczanej metodą Klemma wynoszącej co najmniej 12 milimetrów na 10 minut lub zdolności zbierania żywicy na poziomie 20-200 %;
- o wytrzymałości na rozciąganie na mokro 6-12 niutonów (N) na 15 milimetrów;
- o porowatości Gurleya od 3 do 80 sekund na 100 ml;
- o gładkości oznaczanej metodą Bekka od 20 do 300;
- w rolkach o szerokości do 300 cm;
- nawet wstępnie impregnowane mieszanką lateksów lub naturalnych substancji wiążących (jak skrobia);
- z wyłączeniem tapet i podobnych pokryć ściennych;
- z wyłączeniem papieru nasyconego melaminą na bazie wody, mocznikiem, fenolem lub wszelkimi roztworami żywic termoutwardzalnych i termoplastycznych.
(4) Produkt objęty postępowaniem jest obecnie klasyfikowany do kodów CN ex 4802 54 00, ex 4802 55, ex 4805 91 00 i ex 4811 60 00 (kody TARIC 4802 54 00 10, 4802 55 15 10, 4802 55 25 10, 4802 55 30 10, 4802 55 90 10, 4805 91 00 10 i 4811 60 00 10). Kody CN i TARIC podano jedynie w celach informacyjnych i bez uszczerbku dla późniejszej zmiany klasyfikacji taryfowej.
2. REJESTRACJA
(5) Zgodnie z art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego przywóz produktu objętego postępowaniem może zostać poddany rejestracji, tak aby zagwarantować, w razie wprowadzenia ceł antydumpingowych w wyniku dochodzenia, możliwość pobrania tych ceł od zarejestrowanego przywozu z mocą wsteczną, przy spełnieniu niezbędnych warunków, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
(6) Komisja podjęła decyzję o poddaniu rejestracji przywozu produktu objętego postępowaniem z własnej inicjatywy zgodnie z art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego. Warunki poboru ceł z mocą wsteczną zostaną ocenione w ewentualnym rozporządzeniu nakładającym cła ostateczne.
(7) Jakiekolwiek zobowiązania w przyszłości oparte będą na wynikach dochodzenia.
(8) W zarzutach zawartych w skardze wzywającej do wszczęcia dochodzenia antydumpingowego szacuje się, że marginesy dumpingu w przypadku produktu objętego postępowaniem wynoszą między 35 % a 45 %, a średni poziom usuwający szkodę - ok. 43 % do 53 %, za okres od października 2022 r. do września 2023 r.
(9) Kwota ewentualnego przyszłego zobowiązania zostałaby normalnie określona na niższym z tych poziomów, zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia podstawowego. Jeżeli w trakcie dochodzenia Komisja znajdzie dowody na istnienie zakłóceń handlu surowcami zgodnie z art. 7 ust. 2a rozporządzenia podstawowego, kwota ewentualnego przyszłego zobowiązania zostanie ustalona na poziomie marginesu dumpingu, jak przewidziano w art. 7 ust. 2b rozporządzenia podstawowego, jeśli zostanie stwierdzone, że cło niższe od marginesu dumpingu nie byłoby wystarczające do usunięcia szkody poniesionej przez przemysł Unii.
3. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
(10) Wszelkie zgromadzone w związku z tą rejestracją dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 3 ,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: