a także mając na uwadze, co następuje:1. OBOWIĄZUJĄCE ŚRODKI
(1) 16 lutego 2022 r. rozporządzeniem pierwotnym Komisja nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz do Unii niektórych elementów złącznych z żeliwa lub stali ("produkt objęty postępowaniem") pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej ("Chiny").
(2) W dochodzeniu, które doprowadziło do przyjęcia rozporządzenia pierwotnego ("pierwotne dochodzenie"), wobec producentów eksportujących z Chin zastosowano kontrolę wyrywkową zgodnie z art. 17 rozporządzenia podstawowego.
(3) Komisja nałożyła na przywóz produktu objętego postępowaniem od objętych próbą producentów eksportujących z Chin indywidualne stawki cła antydumpingowego wynoszące od 22,1 % do 48,8 %. Na współpracujących producentów eksportujących, którzy nie zostali włączeni do próby, nałożono stawkę cła w wysokości 39,6 %. Współpracujący producenci eksportujący nieobjęci próbą są wymienieni w załączniku do rozporządzenia pierwotnego. Ponadto na przywóz produktu objętego postępowaniem wyprodukowanego przez przedsiębiorstwa w Chinach, które się nie zgłosiły lub nie współpracowały w pierwotnym dochodzeniu, nałożono ogólnokrajową stawkę cła w wysokości 86,5 %.
(4) Na podstawie art. 2 rozporządzenia pierwotnego art. 1 ust. 2 tego rozporządzenia może zostać zmieniony poprzez przyznanie nowemu producentowi eksportującemu stawki cła mającej zastosowanie wobec współpracujących przedsiębiorstw niewłączonych do próby, czyli stawki cła w wysokości 39,6 %, w przypadku gdy taki nowy producent eksportujący w Chinach dostarczy Komisji wystarczające dowody na to, że:
a) nie prowadził wywozu produktu objętego postępowaniem do Unii w okresie objętym dochodzeniem, które było podstawą wprowadzenia środków, czyli od 1 lipca 2019 r. do 30 czerwca 2020 r. ("okres objęty pierwotnym dochodzeniem") ("pierwszy warunek NEPT");
b) nie jest powiązany z żadnym chińskim eksporterem lub producentem podlegającym środkom antydumpingowym wprowadzonym rozporządzeniem pierwotnym, który współpracował lub mógł współpracować w pierwotnym dochodzeniu ("drugi warunek NEPT");
c) rzeczywiście dokonywał wywozu produktu objętego postępowaniem do Unii po upływie okresu objętego pierwotnym dochodzeniem lub zaciągnął nieodwołalne zobowiązanie umowne na wywóz znacznych ilości produktu objętego postępowaniem do Unii ("trzeci warunek NEPT").
2. WNIOSEK O PRZYZNANIE STATUSU NOWEGO PRODUCENTA EKSPORTUJĄCEGO
(5) 25 września 2023 r. przedsiębiorstwo Suzhou DTFLOCK Precision Fastener Co., Ltd. ("wnioskodawca") przedłożyło Komisji wniosek o przyznanie statusu nowego producenta eksportującego ("NEPT"), a zatem o zastosowanie względem niego stawki cła mającej zastosowanie do nieobjętych próbą współpracujących przedsiębiorstw w Chinach, twierdząc, że spełniło wszystkie warunki określone w art. 2 rozporządzenia pierwotnego ("wniosek").
(6) W celu ustalenia, czy wnioskodawca spełnił warunki przyznania NEPT, jak określono w art. 2 rozporządzenia pierwotnego ("warunki NEPT"), Komisja przesłała najpierw wnioskodawcy kwestionariusz, w którym zwróciła się o przedstawienie dowodów potwierdzających spełnienie warunków NEPT. Jednocześnie Komisja poinformowała o wniosku wnioskodawcy przemysł Unii i wezwała go do przedstawienia uwag. Przemysł Unii, reprezentowany przez European Industrial Fasteners Institute (Europejski Instytut Przemysłowych Elementów Złącznych), nie przedstawił uwag dotyczących spełnienia przez wnioskodawcę warunków NEPT.
(7) Na podstawie analizy odpowiedzi wnioskodawcy na pytania zawarte w kwestionariuszu Komisja zwróciła się o dodatkowe informacje i dowody potwierdzające, które wnioskodawca przekazał. Po analizie dodatkowych dowodów Komisja sprawdziła informacje o spółce w internetowej bazie danych Orbis 3 oraz w chińskich bazach danych takich jak Quichacha 4 i Aliyun 5 , porównując wszystkie dostępne informacje z publicznie dostępnymi informacjami w internecie.
(8) Komisja przeprowadziła ponadto zdalną kontrolę krzyżową z wnioskodawcą 23 i 24 kwietnia 2024 r. Komisja starała się zweryfikować wszelkie informacje, które uznała za niezbędne do ustalenia, czy wnioskodawca spełnił warunki NEPT.
3. ANALIZA WNIOSKU
(9) W odniesieniu do pierwszego warunku NEPT Komisja stwierdziła, że wnioskodawca nie dokonywał wywozu produktu objętego postępowaniem do Unii w okresie objętym pierwotnym dochodzeniem. Komisja ustaliła, że wnioskodawca został założony w 2015 r., w tym samym roku uzyskał pozwolenie na wywóz, a wywóz produktu objętego postępowaniem do Unii rozpoczął w 2021 r.
(10) Komisja zweryfikowała wszystkie operacje wywozu w okresie objętym pierwotnym dochodzeniem i nie znalazła dowodów na wywóz produktu objętego postępowaniem do Unii przed 2021 r. W szczególności w rejestrze sprzedaży wnioskodawcy nie wykazano żadnych operacji wywozu produktu objętego postępowaniem do Unii w okresie objętym pierwotnym dochodzeniem; rejestry wnioskodawcy w tym okresie były zgodne ze sprawozdaniami finansowymi przedsiębiorstwa.
(11) W odniesieniu do drugiego warunku NEPT Komisja ustaliła, że wnioskodawca nie jest powiązany z żadnym producentem eksportującym w Chinach, który podlega środkom antydumpingowym wprowadzonym rozporządzeniem pierwotnym.
(12) W odniesieniu do trzeciego warunku NEPT Komisja stwierdziła, że wnioskodawca dokonywał wywozu produktu objętego postępowaniem do Unii od marca 2021 r., a zatem po okresie objętym pierwotnym dochodzeniem.
(13) Wnioskodawca przedstawił dokumenty potwierdzające dotyczące wysyłek znacznych ilości produktu objętego postępowaniem do Unii w okresie od lutego 2021 r. Komisja zweryfikowała to na podstawie sprawozdań finansowych wnioskodawcy podczas zdalnej kontroli krzyżowej. Komisja stwierdziła w związku z tym, że wnioskodawca spełnia trzeci warunek NEPT.
(14) Na podstawie powyższego Komisja stwierdziła, że wnioskodawca spełnia wszystkie trzy warunki NEPT, jak określono w art. 2 rozporządzenia pierwotnego. W rezultacie wnioskodawca powinien zostać objęty cłem antydumpingowym w wysokości 39,6 %, stosowanym wobec współpracujących przedsiębiorstw niewłączonych do próby podczas pierwotnego dochodzenia.
(15) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie wykonawcze (UE) 2022/191.
4. UJAWNIANIE USTALEŃ
(16) Wnioskodawca i przemysł Unii zostali poinformowani o istotnych faktach i ustaleniach, na podstawie których uznano, że wobec wnioskodawcy należy zastosować stawkę cła antydumpingowego mającą zastosowanie do przedsiębiorstw współpracujących nieobjętych próbą podczas dochodzenia pierwotnego.
(17) Wszystkie zainteresowane strony, a mianowicie przemysł Unii i wnioskodawca, otrzymały możliwość zgłoszenia uwag. Nie otrzymano żadnych uwag.
(18) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1036,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.Sporządzono w Brukseli dnia 10 września 2024 r.