RADA UNII EUROPEJSKIEJ,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 100 ust. 2 w związku z art. 218 ust. 9,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2894/94 z dnia 28 listopada 1994 r. w sprawie uzgodnień dotyczących stoso
wania Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym 1 , w szczególności jego art. 1 ust. 3,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym 2 (zwane dalej "Porozumieniem EOG") weszło w życie z dniem 1 stycznia 1994 r.
(2) Zgodnie z art. 98 Porozumienia EOG Wspólny Komitet EOG może podjąć decyzję o zmianie, między innymi, załącznika XIII (Transport) do Porozumienia EOG.
(3) W Porozumieniu EOG należy uwzględnić rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 391/2009 3 a także 14 powiązanych aktów prawnych.
(4) Należy w związku z tym odpowiednio zmienić załącznik XIII (Transport) do Porozumienia EOG.
(5) Stanowisko Unii w ramach Wspólnego Komitetu EOG powinno zatem być oparte na dołączonym projekcie decyzji,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
1 Dz.U. L 305 z 30.11.1994, s. 6.
2 Dz.U. L 1 z 3.1.1994, s. 3.
3 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 391/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie wspólnych reguł i norm dotyczących organizacji dokonujących inspekcji i przeglądów na statkach (Dz.U. L 131 z 28.5.2009, s. 11).
4 Dz.U. L 131 z 28.5.2009, s. 11.
5 Dz.U. L 85I z 27.3.2019, s. 5.
6 Dz.U. L 214 z 19.7.2014, s. 12.
7 Dz.U. L 365 z 19.12.2014, s. 82.
8 Dz.U. L 131 z 28.5.2009, s. 47.
9 Dz.U. L 366 z 20.12.2014, s. 83.
10 Dz.U. L 258 z 1.10.2009, s. 34.
11 Dz.U. L 110 z 29.4.2015, s. 24.
12 Dz.U. L 338 z 17.12.2013, s. 107.
13 Dz.U. L 145 z 16.5.2014, s. 43.
14 Dz.U. L 110 z 29.4.2015, s. 22.
15 Dz.U. L 209 z 3.8.2016, s. 15.
16 Dz.U. L 269 z 28.7.2021, s. 143.
17 Dz.U. C 466 z 7.12.2022, s. 24.
* [Nie wskazano wymogów konstytucyjnych.] [Wskazano wymogi konstytucyjne.]