a także mając na uwadze, co następuje:(1) Konwencja o ochronie środowiska morskiego obszaru północnowschodniego Atlantyku 1 (zwana dalej "Konwencją"), której Unia jest umawiającą się stroną, weszła w życie w dniu 25 marca 1998 r.
(2) Zgodnie z art. 10 ust. 3 Konwencji Komisja ustanowiona na mocy art. 10 ust. 1 Konwencji (zwana dalej "Komisją OSPAR") może przyjmować decyzje i zalecenia zgodnie z art. 13 Konwencji.
(3) Podczas obrad ministerialnych swego 24. corocznego posiedzenia, które odbyło się w dniu 1 października 2021 r., Komisja OSPAR przyjęła decyzję OSPAR 2021/01 w sprawie ustanowienia chronionego obszaru morskiego Prądu Północnoatlantyckiego i góry podwodnej Jewłanowa (zwaną dalej "decyzją OSPAR 2021/01") oraz zalecenie OSPAR 2021/01 w sprawie zarządzania chronionym obszarem morskim Prądu Północnoatlantyckiego i góry podwodnej Jewłanowa (zwane dalej "zaleceniem OSPAR 2021/01"). Jednocześnie zdecydowano również, że konieczne będzie dokonanie przeglądu zakresu chronionego obszaru morskiego Prądu Północnoatlantyckiego i góry podwodnej Jewłanowa (zwanego dalej "chronionym obszarem morskim NACES") w celu jego rozszerzenia.
(4) Przeprowadzono przegląd zakresu chronionego obszaru morskiego NACES, na podstawie którego sporządzono dwa projekty aktów Komisji OSPAR: decyzji zmieniającej decyzję OSPAR 2021/01 oraz zalecenia zmieniającego zalecenie OSPAR 2021/01. Komisja OSPAR ma przyjąć planowaną decyzję i planowane zalecenie na swoim 26. posiedzeniu zwyczajnym w dniu 26 czerwca 2023 r.
(5) Planowana decyzja Komisji OSPAR rozszerza zakres ochrony istniejącego chronionego obszaru morskiego NACES i wskazuje współrzędne geograficzne (szerokość/długość geograficzna) jego granic.
(6) Planowane zalecenie Komisji OSPAR ma na celu ukierunkowywanie umawiających się stron w ich działaniach i przyjmowaniu środków służących osiągnięciu zmienionych celów ochrony zgodnie z rozszerzonym zakresem ochrony planowanej decyzji.
(7) Istnieje ścisły związek między dwoma planowanymi aktami Komisji OSPAR, w związku z czym należy je uwzględnić w tym samym stanowisku Unii.
(8) Planowane akty odnoszą się do ochrony środowiska, która należy do kompetencji dzielonych między Unią a jej państwami członkowskimi zgodnie z art. 4 ust. 2 lit. e) Traktatu. Planowane akty nie wchodzą w zakres obszaru w dużej mierze objętego unijnymi przepisami dotyczącymi takiej ochrony. Unia nie zamierza korzystać z możliwości wykonywania swoich kompetencji zewnętrznych w odniesieniu do obszarów objętych zakresem stosowania tych aktów, w odniesieniu do których nie wykonywała jeszcze swoich kompetencji wewnętrznie.
(9) Należy określić stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii w ramach Komisji OSPAR odniesieniu do proponowanych zmian decyzji OSPAR 2021/01 oraz zalecenia OSPAR 2021/01, ponieważ decyzja przez nią podjęta będzie wiążąca dla Unii,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: