KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1139 z dnia 4 lipca 2018 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 2111/2005, (WE) nr 1008/2008, (UE) nr 996/2010, (UE) nr 376/2014 i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/30/UE i 2014/53/UE, a także uchylające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 552/2004 i (WE) nr 216/2008 i rozporządzenie Rady (EWG) nr 3922/91 1 , w szczególności jego art. 19 ust. 1 i art. 62 ust. 13, a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzeniem Komisji (UE) nr 748/2012 2 ustanowiono wymagania dotyczące certyfikacji w zakresie zdat- ności do lotu i ochrony środowiska dla wyrobów, części i akcesoriów cywilnych statków powietrznych, takich jak silniki, śmigła i części, które mają być w nich instalowane, do celów rozporządzenia (UE) 2018/1139.
(2) Art. 140 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2018/1139 wymaga, aby przepisy wykonawcze przyjęte na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 3 zostały dostosowane do rozporządzenia (UE) 2018/1139 nie później niż w dniu 12 września 2023 r. Należy zatem zmienić rozporządzenie (UE) nr 748/2012 w celu wprowadzenia definicji "skomplikowanego statku powietrznego z napędem silnikowym".
(3) Rozporządzeniem delegowanym Komisji (UE) 2022/1358 4 zmieniono art. 3 rozporządzenia (UE) nr 748/2012 w celu aktualizacji odniesień do załącznika I do rozporządzenia (UE) nr 748/2012. W art. 1 pkt 5 rozporządzenia delegowanego (UE) 2022/1358 stwierdzono nieumyślnie, że zastępuje się art. 3 ust. 3 i 4 rozporządzenia (UE) nr 748/2012. W rzeczywistości zastąpione powinny były zostać ust. 2 i 3 wspomnianego artykułu. Aby uniknąć nieporozumień, należy teraz zastąpić cały art. 3 rozporządzenia (UE) nr 748/2012.
(4) W art. 1 pkt 6 rozporządzenia delegowanego (UE) 2022/1358 stwierdzono nieumyślnie, że zastępuje się art. 8 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 748/2012. W rzeczywistości art. 8 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 748/2012 uważany jest za istotny dla prawidłowego funkcjonowania rozporządzenia (UE) nr 748/2012 i powinien zostać zachowany. W związku z tym pierwotny art. 8 ust. 3 należy ponownie wprowadzić jako nowy ust. 6.
(5) W art. 1 pkt 8 rozporządzenia delegowanego (UE) 2022/1358 stwierdzono nieumyślnie, że zastępuje się art. 9 ust. 2 i 3 rozporządzenia (UE) nr 748/2012. W rzeczywistości przepisy te uważane są za istotne dla prawidłowego funkcjonowania rozporządzenia (UE) nr 748/2012 i powinny zostać zachowane. Aby uniknąć nieporozumień, należy teraz zastąpić cały art. 9 rozporządzenia (UE) nr 748/2012.
(6) Należy zatem odpowiednio zmienić i skorygować rozporządzenie (UE) nr 748/2012,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.Sporządzono w Brukseli dnia 20 marca 2023 r.