a także mając na uwadze, co następuje:(1) Na podstawie art. 11 ust. 1 dyrektywy 98/8/WE Parlamentu Europejskiego i Rady 2 23 grudnia 2010 r. przedłożono właściwemu organowi Szwecji wniosek o zatwierdzenie azotanu srebra do stosowania w produktach biobój- czych należących do grupy produktowej 7, "Środki do konserwacji błon", opisanej w załączniku V do tej dyrektywy, odpowiadającej grupie produktowej 7, "Środki do konserwacji błon", opisanej w załączniku V do rozporządzenia (UE) nr 528/2012.
(2) Na podstawie art. 90 ust. 2 akapit pierwszy rozporządzenia (UE) nr 528/2012 wnioski złożone do celów dyrektywy 98/8/WE, w przypadku których państwa członkowskie nie zakończyły oceny zgodnie z art. 11 ust. 2 dyrektywy 98/8/WE do 1 września 2013 r., mają zostać ocenione przez właściwe organy zgodnie z przepisami tego rozporządzenia.
(3) 10 lutego 2022 r., podczas oceny substancji czynnej przez właściwy organ oceniający, wnioskodawca wycofał swój
wniosek i nie zwraca się już o zatwierdzenie azotanu srebra jako substancji czynnej do stosowania w produktach biobójczych należących do grupy produktowej 7.
(4) Azotan srebra nie został uwzględniony w odniesieniu do grupy produktowej 7 w załączniku II do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 1062/2014 3 , w którym wymieniono kombinacje substancji czynnych/grup produktowych włączone do programu pracy, którego celem jest badanie istniejących biobójczych substancji czynnych zawartych w produktach biobójczych. Produkty biobójcze należące do grupy produktowej 7 zawierające azotan srebra nie są zatem objęte przepisami przejściowymi ustanowionymi w art. 89 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 528/2012 i w związku z tym nie mogą być udostępniane ani stosowane na rynku unijnym.
(5) Jednak zgodnie z przepisem przejściowym określonym w art. 94 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (UE) nr 528/2012 wyrób poddany działaniu produktu biobójczego lub wyrób, w którym celowo zawarty jest co najmniej jeden produkt biobójczy zawierający wyłącznie substancje czynne, które w dniu 1 września 2016 r. są w trakcie badania pod kątem danej grupy produktowej w programie prac, o których mowa w art. 89 ust. 1 tego rozporządzenia, lub w odniesieniu do których wniosek o zatwierdzenie dla danej grupy produktowej został złożony do powyższego dnia, lub zawierający wyłącznie kombinację takich substancji i substancji czynnych ujętych w wykazie sporządzonym zgodnie z art. 9 ust. 2 tego rozporządzenia dla odpowiedniej grupy produktowej i odpowiedniego zastosowania lub wymienionych w załączniku I, może być wprowadzany do obrotu do dnia przypadającego 180 dni po podjęciu decyzji o niezatwierdzeniu jednej z substancji czynnych dla odpowiedniego zastosowania, jeżeli taka decyzja zostanie przyjęta po dniu 1 września 2016 r.
(6) Ponieważ wnioskodawca wycofał wniosek o zatwierdzenie azotanu srebra do stosowania w produktach biobójczych należących do grupy produktowej 7, nie ma produktu biobójczego, który wymagałby oceny. W związku z tym właściwy organ nie sfinalizował sprawozdania oceniającego, a Europejska Agencja Chemikaliów nie przygotowała opinii. Ponadto, ponieważ nie istnieje żaden produkt biobójczy należący do grupy produktowej 7 zawierający azotan srebra, co do którego można oczekiwać, że spełnia kryteria określone w art. 19 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (UE) nr 528/2012, warunki ustanowione w art. 4 ust. 1 tego rozporządzenia nie są spełnione. Biorąc również pod uwagę konieczność zapewnienia, aby wyroby poddane działaniu azotanu srebra lub celowo zawierające azotan srebra dla grupy produktowej 7 nie były już wprowadzane do obrotu w Unii, nie należy zatwierdzać azotanu srebra do stosowania w produktach biobójczych należących do grupy produktowej 7.
(7) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Produktów Biobójczych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: