uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 648/2012 z dnia 4 lipca 2012 r. w sprawie instrumentów pochodnych będących przedmiotem obrotu poza rynkiem regulowanym, kontrahentów centralnych i repozytoriów transakcji 1 , w szczególności jego art. 56 ust. 3 akapit trzeci, a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) nr 150/2013 2 określa szczegóły dotyczące wniosku o rejestrację jako repozytorium transakcji.
(2) Po wejściu w życie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/834 3 repozytoria transakcji muszą posiadać procedury uzgadniania danych między repozytoriami transakcji oraz procedury weryfikacji spełnienia przez kontrahenta dokonującego zgłoszenia lub podmiot przekazujący zgłoszenie wymogów dotyczących zgłaszania, a także procedury weryfikacji kompletności i prawidłowości zgłoszonych danych. W celu zapewnienia, aby Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych posiadał odpowiednie informacje umożliwiające mu weryfikowanie, czy repozytorium transakcji spełnia te wymogi w momencie oceny wniosku o rejestrację jako repozytorium transakcji, repozytoria transakcji należy zobowiązać do przekazywania informacji dotyczących procedur, które wprowadziły w celu uwierzytelnienia tożsamości użytkowników uzyskujących dostęp do danych, przekazywania odpowiednim podmiotom informacji zwrotnych na temat zezwolenia dla podmiotu przekazującego zgłoszenie, na temat weryfikacji kompletności i poprawności danych, na temat uzgadniania danych i wyniku procesu uzgadniania, a także w celu przekazywania podmiotom przekazującym zgłoszenia zastrzeżeń oraz zmiany identyfikatorów podmiotów prawnych, zgodnie z rozporządzeniem delegowanym Komisji (UE) 2022/1858 4 .
(3) W celu zapewnienia, aby repozytoria transakcji spełniały najwyższe standardy regulacyjne, należy wprowadzić dodatkowe przepisy dotyczące informacji, które należy przekazywać na temat procedur przenoszenia, na temat problemów informatycznych, które mają wpływ na jakość danych, oraz w odniesieniu do rejestru zgłoszeń.
(4) Należy określić szczegóły uproszczonego wniosku o rozszerzenie rejestracji, aby umożliwić repozytoriom transakcji, które są już zarejestrowane na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2365 5 , rozszerzenie dotychczasowej rejestracji, tak aby odpowiadała również rejestracji na podstawie rozporządzenia (UE) nr 648/2012. Aby uniknąć powielania wymogów, repozytoria transakcji składające wniosek o rozszerzenie rejestracji powinny być zobowiązane do przekazywania jedynie informacji na temat dostosowań ich systemów, procesów i zasobów niezbędnych do zapewnienia zgodności z wymogami rozporządzenia (UE) nr 648/2012.
(5) Uiszczanie przez repozytoria transakcji wymaganych opłat przy składaniu wniosku o rejestrację lub o rozszerzenie rejestracji jako repozytorium transakcji jest istotne, aby zapewnić pokrycie kosztów Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych związanych ze wspomnianą rejestracją lub wspomnianym rozszerzeniem rejestracji. Do wniosków należy zatem dołączać dowód dokonania płatności.
(6) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie delegowane (UE) nr 150/2013.
(7) Podstawę niniejszego rozporządzenia stanowi projekt regulacyjnych standardów technicznych przedłożony Komisji przez Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych.
(8) Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych przeprowadził otwarte konsultacje publiczne poświęcone projektowi regulacyjnych standardów technicznych, który stanowi podstawę niniejszego rozporządzenia, dokonał analizy potencjalnych powiązanych kosztów i korzyści oraz zwrócił się o poradę do Grupy Interesariuszy z Sektora Giełd i Papierów Wartościowych powołanej na podstawie art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 6 .
(9) Aby umożliwić repozytoriom transakcji podejmowanie wszelkich niezbędnych działań w celu dostosowania się do zmian wymogów dotyczących informacji na temat weryfikacji kompletności i poprawności danych, które to zmiany wprowadzono niniejszym rozporządzeniem, datę rozpoczęcia stosowania tych przepisów należy odroczyć,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 10 czerwca 2022 r.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2022.262.41 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie delegowane 2022/1857 zmieniające regulacyjne standardy techniczne ustanowione w rozporządzeniu delegowanym (UE) nr 150/2013 w odniesieniu do szczegółowych informacji zawartych we wnioskach o rejestrację jako repozytorium transakcji i wnioskach o rozszerzenie rejestracji jako repozytorium transakcji |
Data aktu: | 10/06/2022 |
Data ogłoszenia: | 07/10/2022 |
Data wejścia w życie: | 29/04/2024, 27/10/2022 |