Decyzja 2021/2073 w sprawie wsparcia zwiększenia skuteczności operacyjnej Organizacji ds. Zakazu Broni Chemicznej (OPCW) za pomocą obrazów satelitarnych

DECYZJA RADY (WPZiB) 2021/2073
z dnia 25 listopada 2021 r.
w sprawie wsparcia zwiększenia skuteczności operacyjnej Organizacji ds. Zakazu Broni Chemicznej (OPCW) za pomocą obrazów satelitarnych

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 28 ust. 1 i art. 31 ust. 1,

uwzględniając wniosek Wysokiego Przedstawiciela Unii do Spraw Zagranicznych i Polityki Bezpieczeństwa,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W dniu 12 grudnia 2003 r. Rada Europejska przyjęła strategię UE przeciw rozprzestrzenianiu broni masowego rażenia (zwaną dalej "strategią UE"), której rozdział III zawiera wykaz środków służących zwalczaniu takiego rozprzestrzeniania.

(2) W strategii UE podkreślono zasadniczą rolę Konwencji o zakazie prowadzenia badań, produkcji, składowania i użycia broni chemicznej oraz o zniszczeniu jej zapasów (CWC) oraz Organizacji ds. Zakazu Broni Chemicznej (OPCW) w tworzeniu świata wolnego od broni chemicznej. Cele strategii UE uzupełniają cele realizowane przez OPCW jako podmiot odpowiedzialny za wdrożenie CWC.

(3) W dniu 22 listopada 2004 r. Rada przyjęła wspólne działanie 2004/797/WPZiB 1  dotyczące wsparcia działań OPCW. Po jego wygaśnięciu przyjęte zostało wspólne działanie Rady 2005/913/WPZiB 2 , a następnie wspólne działanie Rady 2007/185/WPZiB 3 . Wspólne działanie 2007/185/WPZiB zostało zastąpione decyzjami Rady: 2009/569/WPZiB 4 , 2012/166/WPZiB 5 , 2013/726/WPZiB 6 , (WPZiB) 2015/259 7 , (WPZiB) 2017/2302 8 , (WPZiB) 2017/2303 9 , (WPZiB) 2019/538 10  i (WPZiB) 2021/1026 11 .

(4) Decyzja (WPZiB) 2017/2303 przewidywała między innymi wsparcie OPCW w zakresie dostępu do obrazów satelitarnych i analizy obrazów satelitarnych dostarczanych przez Centrum Satelitarne Unii Europejskiej (SatCen).

(5) W dniu 10 grudnia 2018 r. Rada przyjęła decyzję (WPZiB) 2018/1943 12 , która przewidywała niewiążące się z dodatkowymi kosztami przedłużenie o dwanaście miesięcy okresu wdrażania decyzji (WPZiB) 2017/2303.

(6) W dniu 9 grudnia 2019 r. Rada przyjęła decyzję (WPZiB) 2019/2112 13 , która przewidywała dalsze niewiążące się z dodatkowymi kosztami przedłużenie o dwanaście miesięcy okresu wdrażania decyzji (WPZiB) 2017/2303.

(7) Dzięki wdrożeniu decyzji (WPZiB) 2017/2303 OPCW opiera się na unikalnych informacjach dostarczanych przez analizę obrazów SatCen-u zarówno w przypadku planowania misji, jak i analizy informacji.

(8) Istnieje potrzeba zwiększenia skuteczności operacyjnej OPCW poprzez ciągłe zapewnianie obrazów satelitarnych i analizy obrazów SatCen-u, by wspierać działania objęte mandatem OPCW oraz misje OPCW po zakończeniu okresu wdrażania decyzji (WPZiB) 2017/2303,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1. 
W celu natychmiastowego i praktycznego zastosowania niektórych elementów strategii UE Unia wspiera projekt OPCW, by zwiększyć jego skuteczność operacyjną za pomocą obrazów satelitarnych i ich analiz zapewnianych przez Sat- Cen z myślą o:
zwiększeniu zdolności OPCW do wspierania działań objętych mandatem OPCW (Zespół ds. Oceny Deklaracji (DAT), misja wyjaśniająca (FFM), Zespół ds. Dochodzenia i Identyfikacji (IIT) itp.) poprzez analizę obrazów jako źródło uzasadnienia dowodów lub potwierdzenia ustaleń; oraz
wykorzystaniu ukierunkowanej analizy obrazów w obszarach zainteresowania (miejsca, trasy itp.) w planowaniu misji objętych mandatem OPCW (przypadki domniemanego użycia), inspekcje na żądanie, wizyta w ramach pomocy technicznej itp.), by zwiększyć bezpieczeństwo i zaufanie do dokładności weryfikacji.
2. 
W kontekście ust. 1 Unia wspiera następujące działania w ramach projektu OPCW, które są zgodne ze środkami określonymi w rozdziale III strategii UE:
umożliwienie OPCW, dzięki zdolności obrazowania, prowadzenia, odpowiedniego skutecznego nadzoru i przedstawiania wymaganych sprawozdań organom OPCW kształtującym politykę (Rada Wykonawcza i Konferencja Państw Stron); oraz
umożliwienie OPCW, dzięki zdolności obrazowania, dokładnego, skutecznego i bezpiecznego prowadzenia działań weryfikacyjnych i udzielania państwom stronom wnioskowanej pomocy.
3. 
Projekt, o którym mowa w ust. 1, dotyczy zapewnienia, między innymi, produktów w zakresie orientacji sytuacyjnej w odniesieniu do bezpieczeństwa FFM, w tym stanu sieci drogowej poprzez dostarczenie OPCW obrazów satelitarnych Sat- Cen.
4. 
Szczegółowy opis działań wspieranych przez Unię, o których mowa w ust. 2, przedstawiono w dokumencie projektowym w załączniku.
Artykuł  2
1. 
Za wdrożenie niniejszej decyzji odpowiada Wysoki Przedstawiciel Unii do Spraw Zagranicznych i Polityki Bezpieczeństwa (zwany dalej "WP").
2. 
Techniczną realizacją projektu, o którym mowa w art. 1, zajmuje się Sekretariat Techniczny OPCW (zwany dalej "Sekretariatem Technicznym"). Sekretariat Techniczny wykonuje to zadanie pod kierownictwem i kontrolą WP. W tym celu WP dokonuje niezbędnych ustaleń z Sekretariatem Technicznym.
Artykuł  3
1. 
Finansowa kwota odniesienia na realizację projektu, o którym mowa w art. 1, wynosi 1 593 353,22 EUR.
2. 
Wydatkami finansowanymi z kwoty określonej w ust. 1 zarządza się zgodnie z procedurami i zasadami mającymi zastosowanie do budżetu ogólnego Unii.
3. 
Komisja nadzoruje właściwe zarządzanie wydatkami, o których mowa w ust. 2. W tym celu zawiera niezbędną umowę z Sekretariatem Technicznym. Umowa ta musi przewidywać, że Sekretariat Techniczny ma zapewnić wyeksponowanie wkładu Unii, stosownie do jego wielkości, oraz określić środki, które mają ułatwić rozwijanie synergii i unikanie powielania działań.
4. 
Komisja dąży do tego, aby umowa, o której mowa w ust. 3, została zawarta jak najszybciej po wejściu w życie niniejszej decyzji. Informuje Radę o wszelkich związanych z tym trudnościach oraz o dacie zawarcia umowy.
Artykuł  4

WP składa Radzie sprawozdania z wykonania niniejszej decyzji na podstawie regularnych sprawozdań przygotowywanych przez Sekretariat Techniczny. Na podstawie sprawozdań WP Rada dokonuje oceny. Komisja przedstawia informacje dotyczące finansowych aspektów realizacji projektu, o którym mowa w art. 1.

Artykuł  5
1. 
Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.
2. 
Niniejsza decyzja wygasa 48 miesięcy po dniu zawarcia umowy, o której mowa w art. 3 ust. 3. Niniejsza decyzja wygasa jednak sześć miesięcy po jej wejściu w życie, jeżeli do tego czasu umowa ta nie zostanie zawarta.
Sporządzono w Brukseli dnia 25 listopada 2021 r.
W imieniu Rady
Z. POČIVALŠEK
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIK

DOKUMENT PROJEKTOWY

Wsparcie Unii na rzecz zwiększenia skuteczności operacyjnej OPCW za pomocą obrazów satelitarnych
1.
Kontekst

Procesy analityczne OPCW wymagają potwierdzenia i weryfikacji informacji dowodowych dostarczonych w najbardziej rzetelny sposób. Obrazy satelitarne, choć to nie jedyne źródło informacji dowodowych, mogą dostarczyć wskaźników i potwierdzeń niedostępnych z innych źródeł, zapewniając cenne informacje analityczne, które można wykorzystać, by dopilnować pełnego wdrożenia konwencji o zakazie broni chemicznej (CWC). Kluczem do tego jest dostateczna zdolność instytucjonalna, w ramach której obrazy i ich analiza mogą ułatwić bardziej szczegółowe i solidne planowanie misji, łagodzenie zagrożeń dla bezpieczeństwa dla rozmieszczonych zespołów, a także zapewnić informacje dowodowe i analizy, by ułatwić weryfikację racjonalniejszą pod względem kosztów.

Dzięki wdrożeniu decyzji Rady WPZiB/2017/2303 OPCW opiera się na unikalnych informacjach, jakie analiza obrazów SATCEN-u zapewnia zarówno w przypadku planowania misji, jak i analizy informacji. Dzięki obrazom satelitarnym zwiększono wysiłki OPCW na rzecz przeprowadzania bardziej szczegółowych wywiadów ze świadkami, potwierdzania zeznań świadków i dokładniejszego identyfikowania miejsc będących przedmiotem zainteresowania. Od 2014 r. obrazy satelitarne Syryjskiej Republiki Arabskiej wzmacniają orientację sytuacyjną i bezpieczeństwo oraz zmniejszają ryzyko misji OPCW w terenie w przypadku miejsc, które mają być odwiedzane lub kontrolowane. Włączenie analizy obrazów do planowania operacyjnego umożliwiło zespołom OPCW dopracowanie ich działań na miejscu poprzez dostarczanie członkom zespołu obrazów obszaru, na którym będą rozmieszczani, w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Analiza obrazów okazała się strategiczną siłą napędową wysiłków analitycznych OPCW i nadal nią będzie.

Ponadto nadal nie podjęto wielu dochodzeń w sprawie domniemanego użycia, a także nie przyjęto decyzji Rady Wykonawczej upoważniających do przeprowadzenia dodatkowych wizyt w terenie, misji wyjaśniających i dochodzeń, które nadal wymagają wsparcia w postaci obrazów satelitarnych. Wyjątkowe zdolności analityczne zapewniane przez SATCEN umożliwiły upoważnionym zespołom OPCW potwierdzanie informacji z innych źródeł i dokładniejsze analizowanie przypadków domniemanego użycia w Syryjskiej Republice Arabskiej. Analiza obrazów satelitarnych okazała się niezbędna dla zespołów OPCW zaangażowanych w działania w Syrii. Oprócz powierzonych jej działań dotyczących Syrii, OPCW przewiduje zwiększenie roli analizy obrazów satelitarnych w przypadkach domniemanego użycia broni chemicznej poza tym krajem, aby ułatwić realizację działań związanych z art. IX konwencji CWC (konsultacje, współpraca i ustalanie faktów), a także w przypadku ewentualnego przyszłego przystąpienia do CWC państw posiadających taką broń.

2.
Cel projektu
2.1.
Ogólne cele projektu

Ogólnym celem projektu jest zapewnienie zdolności Sekretariatu do ułatwienia wdrożenia art. IX konwencji CWC (konsultacje, współpraca i ustalanie faktów) i związanych z nią decyzji Rady Wykonawczej OPCW poprzez świadczenie usług obrazowania, które eliminują luki w orientacji sytuacyjnej misji, tak aby przyczynić się do zmniejszenia podatności OPCW na zagrożenia związane z rozmieszczaniem i zmaksymalizować skuteczność analityczną OPCW.

2.2.
Cele szczegółowe
Zwiększenie zdolności OPCW do wspierania działań objętych mandatem OPCW (zespół ds. oceny deklaracji, misja wyjaśniająca, zespół ds. dochodzenia i identyfikacji itp.) poprzez analizę obrazów jako źródło uzasadnienia dowodów lub potwierdzenia ustaleń.
Wykorzystanie ukierunkowanej analizy obrazów w obszarach zainteresowania (miejsca, trasy itp.) w planowaniu misji objętych mandatem OPCW (przypadki domniemanego użycia), inspekcje na żądanie, wizyta w ramach pomocy technicznej itp.), by zwiększyć bezpieczeństwo i zaufanie do dokładności weryfikacji.
2.3.
Rezultaty

Oczekuje się, że projekt przyczyni się do osiągnięcia następujących rezultatów:

Wykorzystanie obrazów i ich analizy w przypadku ukierunkowanych dowodów w celu uzasadniania i potwierdzania ustaleń zespołów i procesów weryfikacji.
Minimalizacja zagrożeń dla bezpieczeństwa i zwiększenie orientacji sytuacyjnej w celu ułatwienia jak najskuteczniejszego planowania misji OPCW.
3.
Opis działań

Działanie 1 - Umożliwienie OPCW skutecznego prowadzenia, dzięki zdolności obrazowania, odpowiedniego nadzoru i przedstawiania wymaganych sprawozdań organom OPCW kształtującym politykę (Rada Wykonawcza i Konferencja Państw Stron)

Działanie to ma na celu zapewnienie OPCW - poprzez obrazy i ich analizę - zdolności do uzasadniania ukierunkowanych dowodów analitycznych, przy jednoczesnej optymalizacji planowania OPCW (przydziały i działania), by zwiększyć skuteczność misji i zmniejszyć podatność na zagrożenia.

Działanie 2 - Umożliwienie OPCW, dzięki zdolności obrazowania, dokładnego, skutecznego i bezpiecznego prowadzenia działań weryfikacyjnych i udzielania państwom stronom wnioskowanej pomocy

Działanie to koncentruje się na świadczeniu usług obrazowania, w razie potrzeby, w przypadku różnych wniosków o ustalenie faktów z zakresu CWC składanych przez państwa strony (dochodzenia w sprawie domniemanego użycia, inspekcje na żądanie, wizyty w ramach pomocy technicznej itp.), a także na optymalizacji planowania OPCW (przydziały i działania), by zwiększyć skuteczność misji i zmniejszyć podatność na zagrożenia.

4.
Czas trwania

Szacuje się, że całkowity okres, w ramach którego za pośrednictwem niniejszego projektu ponosi się wydatki i finalizuje działania wynosi 48 miesięcy.

5.
Beneficjenci

Beneficjentami projektu będą pracownicy i zespoły Sekretariatu Technicznego OPCW oraz zainteresowane strony CWC, w tym państwa strony.

6.
Wyeksponowanie działań UE

OPCW przyjmuje wszelkie niezbędne środki, biorąc pod uwagę uzasadnione względy bezpieczeństwa, oraz dostępne dla projektu środki wyeksponowania/komunikacji, aby upublicznić fakt, że projekt ten został sfinansowany przez Unię.

1 Wspólne działanie Rady 2004/797/WPZiB z dnia 22 listopada 2004 r. w sprawie wsparcia działań OPCW w ramach wprowadzania w życie strategii UE przeciwko rozprzestrzenianiu broni masowego rażenia (Dz.U. L 349 z 25.11.2004, s. 63).
2 Wspólne działanie Rady 2005/913/WPZiB z dnia 12 grudnia 2005 r. wspierające działania OPCW w ramach wprowadzania w życie strategii UE przeciwko rozpowszechnianiu broni masowego rażenia (Dz.U. L 331 z 17.12.2005, s. 34).
3 Wspólne działanie Rady 2007/185/WPZiB z dnia 19 marca 2007 r. w sprawie wsparcia działań OPCW w ramach wprowadzania w życie strategii UE przeciwko rozprzestrzenianiu broni masowego rażenia (Dz.U. L 85 z 27.3.2007, s. 10).
4 Decyzja Rady 2009/569/WPZiB z dnia 27 lipca 2009 r. w sprawie wsparcia działań OPCW w ramach wprowadzania w życie strategii UE przeciwko rozprzestrzenianiu broni masowego rażenia (Dz.U. L 197 z 29.7.2009, s. 96).
5 Decyzja Rady 2012/166/WPZiB z dnia 23 marca 2012 r. w sprawie wsparcia działań Organizacji ds. Zakazu Broni Chemicznej (OPCW) w ramach wprowadzania w życie strategii UE przeciwko rozprzestrzenianiu broni masowego rażenia (Dz.U. L 87 z 24.3.2012, s. 49).
6 Decyzja Rady 2013/726/WPZiB z dnia 9 grudnia 2013 r. w sprawie wsparcia rezolucji Rady Bezpieczeństwa ONZ nr 2118 (2013) i decyzji Rady Wykonawczej Organizacji ds. Zakazu Broni Chemicznej EC-M-33/Dec 1 w ramach wprowadzania w życie strategii UE przeciw rozprzestrzenianiu broni masowego rażenia (Dz.U. L 329 z 10.12.2013, s. 41).
7 Decyzja Rady (WPZiB) 2015/259 z dnia 17 lutego 2015 r. w sprawie wsparcia działań Organizacji ds. Zakazu Broni Chemicznej (OPCW) w ramach wprowadzania w życie strategii UE przeciwko rozprzestrzenianiu broni masowego rażenia (Dz.U. L 43 z 18.2.2015, s. 14).
8 Decyzja Rady (WPZiB) 2017/2302 z dnia 12 grudnia 2017 r. w sprawie wsparcia działań OPCW z myślą o udzieleniu pomocy w oczyszczaniu dawnego składu broni chemicznej w Libii w ramach wprowadzania w życie strategii UE przeciw rozprzestrzenianiu broni masowego rażenia (Dz.U. L 329 z 13.12.2017, s. 49).
9 Decyzja Rady (WPZiB) 2017/2303 z dnia 12 grudnia 2017 r. w sprawie wsparcia stałego wykonywania rezolucji Rady Bezpieczeństwa ONZ nr 2118 (2013) oraz decyzji Rady Wykonawczej OPCW EC-M-33/DEC.1 dotyczącej zniszczenia broni chemicznej należącej do Syrii, w ramach wprowadzania w życie strategii UE przeciw rozprzestrzenianiu broni masowego rażenia (Dz.U. L 329 z13.12.2017, s. 55).
10 Decyzja Rady (WPZiB) 2019/538 z dnia 1 kwietnia 2019 r. w sprawie wsparcia działań Organizacji ds. Zakazu Broni Chemicznej (OPCW) w ramach wprowadzania w życie strategii UE przeciwko rozprzestrzenianiu broni masowego rażenia (Dz.U. L 93 z 2.4.2019, s. 3).
11 Decyzja Rady (WPZiB) 2021/1026 z dnia 21 czerwca 2021 r. w sprawie wsparcia Programu Organizacji ds. Zakazu Broni Chemicznej (OPCW) na rzecz cyberbezpieczeństwa, cyberodporności i zabezpieczania informacji, w ramach wprowadzania w życie strategii UE przeciw rozprzestrzenianiu broni masowego rażenia (Dz.U. L 224 z 24.6.2021, s. 24).
12 Decyzja Rady (WPZiB) 2018/1943 z dnia 10 grudnia 2018 r. zmieniająca decyzję (WPZiB) 2017/2303 w sprawie wsparcia stałego wykonywania rezolucji Rady Bezpieczeństwa ONZ nr 2118 (2013) oraz decyzji Rady Wykonawczej OPCW EC-M-33/DEC.1 dotyczącej zniszczenia broni chemicznej należącej do Syrii, w ramach wprowadzania w życie strategii UE przeciw rozprzestrzenianiu broni masowego rażenia (Dz.U. L 314 z 11.12.2018, s. 58).
13 Decyzja Rady (WPZiB) 2019/2112 z dnia 9 grudnia 2019 r. zmieniająca decyzję (WPZiB) 2017/2303 w sprawie wsparcia stałego wykonywania rezolucji Rady Bezpieczeństwa ONZ nr 2118 (2013) oraz decyzji Rady Wykonawczej OPCW EC-M-33/DEC.1 dotyczącej zniszczenia broni chemicznej należącej do Syrii, w ramach wprowadzania w życie strategii UE przeciw rozprzestrzenianiu broni masowego rażenia (Dz.U. L 318 z 10.12.2019, s. 159).

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2021.421.65

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2021/2073 w sprawie wsparcia zwiększenia skuteczności operacyjnej Organizacji ds. Zakazu Broni Chemicznej (OPCW) za pomocą obrazów satelitarnych
Data aktu: 25/11/2021
Data ogłoszenia: 26/11/2021
Data wejścia w życie: 25/11/2021