Decyzja wykonawcza 2021/1967 ustanawiająca obowiązkowe repozytorium danych i obowiązkowy mechanizm cyfrowej wymiany informacji zgodnie z dyrektywą 2002/49/WE Parlamentu Europejskiego i Rady

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2021/1967
z dnia 11 listopada 2021 r.
ustanawiająca obowiązkowe repozytorium danych i obowiązkowy mechanizm cyfrowej wymiany informacji zgodnie z dyrektywą 2002/49/WE Parlamentu Europejskiego i Rady
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę 2002/49/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 25 czerwca 2002 r. odnoszącą się do oceny i zarządzania poziomem hałasu w środowisku 1 , w szczególności jej art. 10 ust. 2 i pkt 3 załącznika VI do tej dyrektywy,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W następstwie zmiany dyrektywy 2002/49/WE na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1010 2  Komisja ma obowiązek opracować obowiązkowe repozytorium danych i obowiązkowy mechanizm cyfrowej wymiany informacji, aby państwa członkowskie mogły udostępniać dane ze strategicznych map hałasu i streszczeń planów działań w zakresie hałasu.

(2) W 2007 r. opracowano elektroniczny mechanizm sprawozdawania danych dotyczących hałasu w celu spełnienia wymogów sprawozdawczych wynikających z dyrektywy 2002/49/WE, a mianowicie infrastrukturę Europejskiej Agencji Środowiska służącą do wspomagania i ulepszania przepływu danych i informacji ("Reportnet"). Reportnet został zaktualizowany i udoskonalony przez Komisję, wspomaganą przez Europejską Agencję Środowiska, we współpracy z państwami członkowskimi. Powinien on być częścią europejskiej infrastruktury danych przestrzennych, która umożliwi wspólne korzystanie z informacji przestrzennych dotyczących środowiska naturalnego przez organizacje sektora publicznego, ułatwi publiczny dostęp do informacji przestrzennych w całej Europie i pomoże w tworzeniu polityki ponad granicami. Ma on zastosowanie do wszystkich danych przestrzennych objętych zakresem dyrektywy 2007/2/WE Parlamentu Europejskiego i Rady 3 , w której ustanowiono wymogi dotyczące sprawozdawczości i wspólnego korzystania z danych przez organy publiczne za pomocą odpowiedniej infrastruktury. W związku z powyższym Reportnet udoskonalono, aby spełnić również takie wymagania.

(3) Mechanizm cyfrowej wymiany informacji wymaga wspólnego języka, aby dane mogły być zarządzane i interpretowane przez repozytorium danych. W związku z tym dane, które są przekazywane do repozytorium danych lub z nim związane, powinny spełniać bardzo szczegółowe wymagania dotyczące formatu. Dlatego też w załączniku do niniejszej decyzji, będącego integralną częścią prac nad mechanizmem cyfrowej wymiany informacji, określono format danych, które mają być przekazywane Komisji za pośrednictwem obowiązkowego repozytorium danych, o którym mowa w art. 10 ust. 2 dyrektywy 2002/49/WE.

(4) Wprowadzenie nowego obowiązkowego mechanizmu cyfrowej wymiany informacji wymaga od właściwych organów państw członkowskich dostosowania ich danych i infrastruktury do nowych wymogów technicznych. Należy zatem zapewnić państwom członkowskim czas na takie dostosowanie techniczne. W związku z tym stosowanie niniejszej decyzji powinno zostać odroczone do dnia 1 stycznia 2022 r.

(5) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu powołanego na mocy art. 13 ust. 2 dyrektywy 2002/49/WE,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Państwa członkowskie korzystają z elektronicznej platformy Europejskiej Agencji Środowiska służącej do sprawozdawania danych dotyczących środowiska i klimatu ("Reportnet") jako obowiązkowego repozytorium danych do celów przedkładania informacji, o których mowa w dyrektywie 2002/49/WE i zgodnie z załącznikiem do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Reportnet wykorzystuje się jako obowiązkowy mechanizm cyfrowej wymiany informacji, o którym mowa w dyrektywie 2002/49/WE.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejszą decyzję stosuje się od dnia 1 stycznia 2022 r.

Sporządzono w Brukseli dnia 11 listopada 2021 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca

ZAŁĄCZNIK

Sekcja  1

Sprawozdawanie aglomeracji, głównych lotnisk, głównych linii kolejowych i głównych dróg

1.1.
Aglomeracje
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
1.1.1. Identyfikator aglomeracji Unikalny identyfikator nadany każdej aglomeracji Obowiązkowy
1.1.2. Nazwa aglomeracji Nazwa aglomeracji Obowiązkowy
1.1.3. Wielkość Powierzchnia aglomeracji Obowiązkowy
1.1.4. Liczba mieszkańców Liczba mieszkańców zamieszkujących obszar aglomeracji. Obowiązkowy
1.1.5. Istniejące źródła hałasu w aglomeracji Nazwa istniejącej na obszarze aglomeracji kategorii źródeł hałasu Obowiązkowy
1.1.6. inspireId Zewnętrzny identyfikator obiektu dla obiektu przestrzennego (aglomeracja) Obowiązkowy
1.1.7. Geometria Zasięg przestrzenny aglomeracji Obowiązkowy
1.1.8. Dodatkowe informacje wymagane zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1089/2010 (1) Dodatkowe atrybuty takie jak typ strefy, specjalny typ strefy, sektor środowiska, podstawa prawna, okres wyznaczania, właściwy organ, informacje o cyklu życia Obowiązkowy

(1)Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1089/2010 z dnia 23 listopada 2010 r. w sprawie wykonania dyrektywy 2007/2/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w zakresie interoperacyjności zbiorów i usług danych przestrzennych (Dz.U. L 323 z 8.12.2010, s. 11).

1.2.
Główne lotniska
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
1.2.1. Nazwa lotniska Oficjalna nazwa głównego lotniska Obowiązkowy
1.2.2. Kod ICAO Unikalny międzynarodowy kod lotniska określony przez Organizację

Międzynarodowego Lotnictwa

Cywilnego

Obowiązkowy
1.2.3. Roczne natężenie ruchu Liczba startów i lądowań rocznie na głównym lotnisku, z wyłączeniem startów i lądowań wyłącznie w celach szkoleniowych na lekkich statkach powietrznych Obowiązkowy
1.2.4. Geometria Geometria przedstawiająca lokalizację głównego lotniska Współrzędne punktu Obowiązkowy
1.2.5. Odniesienie do referencyjnego zbioru danych Informacje dotyczące zbioru danych lotniska, który spełnia wymagania określone w dyrektywie 2007/2/WE i z którym główne lotnisko może być powiązane Opcjonalny
1.2.6. Odniesienie do obiektu referencyjnego Odniesienie do lotniska (obiekt przestrzenny) w referencyjnym zbiorze danych lotniska, które podano w odniesieniu do referencyjnego zbioru danych Opcjonalny
1.3.
Główne linie kolejowe
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
1.3.1. Identyfikator linii kolejowej Unikalny identyfikator nadany każdemu odcinkowi głównej linii kolejowej Obowiązkowy
1.3.2. Krajowy numer linii kolejowej Numer linii kolejowej (numer

identyfikacyjny linii kolejowej)

stosowany w danym państwie

członkowskim

Opcjonalny
1.3.3. Nazwa kolei Nazwa linii kolejowej stosowana w danym państwie członkowskim Opcjonalny
1.3.4. Roczne natężenie ruchu Liczba przejazdów pociągów rocznie Obowiązkowy
1.3.5. Długość Długość odcinka głównej linii kolejowej w metrach Obowiązkowy
1.3.6. Odniesienie do referencyjnego zbioru danych Informacje dotyczące zbioru danych sieci kolejowej, który spełnia wymagania określone w dyrektywie 2007/2/WE i z którym główna linia kolejowa może być powiązana Opcjonalny
1.3.7. Odniesienie do obiektu referencyjnego Odniesienie do linii kolejowej (obiekt przestrzenny) w referencyjnym zbiorze danych sieci kolejowej, podawane w powiązaniu z referencyjnym zbiorem danych Opcjonalny
1.3.8. inspireId Zewnętrzny identyfikator obiektu dla obiektu przestrzennego (główna linia kolejowa) Obowiązkowy
1.3.9. Geometria Geometria głównej linii kolejowej Obowiązkowy
1.3.10. Dodatkowe informacje wymagane zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1089/2010 Dodatkowe atrybuty takie jak "fictitious", informacje o sieci, informacje o ważności danych i informacje o cyklu życia Obowiązkowy
1.4.
Główne drogi
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
1.4.1. Identyfikator drogi Unikalny identyfikator nadany każdemu odcinkowi głównej drogi Obowiązkowy
1.4.2. Krajowy kod drogi Kod drogi stosowany w danym państwie członkowskim Opcjonalny
1.4.3. Nazwa drogi Oficjalna nazwa drogi stosowana w danym państwie członkowskim Opcjonalny
1.4.4. Europejski numer drogi Europejski numer drogi stosowany w odniesieniu do drogi Opcjonalny
1.4.5. Roczne natężenie ruchu Liczba przejazdów pojazdów w ciągu roku na odcinku głównej drogi Obowiązkowy
1.4.6. Długość Faktyczna długość odcinka głównej drogi w metrach Obowiązkowy
1.4.7. Odniesienie do referencyjnego zbioru danych Informacje dotyczące zbioru danych sieci drogowej, który spełnia wymagania określone w dyrektywie 2007/2/WE i z którym główna droga może być powiązana Opcjonalny
1.4.8. Odniesienie do obiektu referencyjnego Odniesienie do drogi (obiekt przestrzenny) w referencyjnym zbiorze danych sieci drogowej, podawane w powiązaniu z referencyjnym zbiorem danych Opcjonalny
1.4.9. inspireId Zewnętrzny identyfikator obiektu dla obiektu przestrzennego (główna droga) Obowiązkowy
1.4.10. Geometria Geometria głównej drogi Obowiązkowy
1.4.11. Dodatkowe informacje wymagane zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1089/2010 Dodatkowe atrybuty takie jak "fictitious", informacje o sieci, informacje o ważności danych i informacje o cyklu życia. Obowiązkowy

Sekcja  2

Wyznaczone właściwe organy i władze odpowiedzialne za wdrożenie dyrektywy 2002/49/WE

2.1.
Ogólne informacje dotyczące właściwego organu
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
2.1.1. Szczegółowe dane właściwego organu Nazwa i adres właściwego organu odpowiedzialnego za wdrożenie dyrektywy 2002/49/WE, w tym jego unikalny identyfikator Obowiązkowy
2.2.
Właściwy organ i zakres odpowiedzialności związane z hałasem w aglomeracjach, sprawozdawane w odniesieniu do każdej aglomeracji
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
2.2.1. Identyfikator właściwego organu Unikalny identyfikator właściwego organu Obowiązkowy
2.2.2. Identyfikator aglomeracji Unikalny identyfikator nadany każdej aglomeracji Obowiązkowy
2.2.3. Właściwy organ ds. źródła hałasu Źródło hałasu w aglomeracji, za które odpowiedzialny jest właściwy organ Obowiązkowy
2.2.4. Rola właściwego organu Rola właściwego organu w odniesieniu do aglomeracji Obowiązkowy
2.3.
Właściwy organ i zakres odpowiedzialności związane z hałasem emitowanym przez główne lotniska
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
2.3.1. Identyfikator właściwego organu Unikalny identyfikator właściwego organu Obowiązkowy
2.3.2. Kod ICAO Unikalny międzynarodowy kod lotniska określony przez Organizację

Międzynarodowego Lotnictwa

Cywilnego

Obowiązkowy
2.3.3. Rola właściwego organu Rola właściwego organu w odniesieniu do głównego lotniska Obowiązkowy
2.4.
Właściwy organ i zakres odpowiedzialności związane z hałasem emitowanym przez główne linie kolejowe
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
2.4.1. Identyfikator właściwego organu Unikalny identyfikator właściwego organu Obowiązkowy
2.4.2. Rola właściwego organu Rola właściwego organu w odniesieniu do głównej linii kolejowej Obowiązkowy
2.4.3. Poziom sprawozda

wczości

Poziom sprawozdawczości, na którym właściwy organ jest odpowiedzialny za główne linie kolejowe Obowiązkowy
2.4.4. Kod jednostki terytorialnej Unikalny kod odpowiadający wspólnej klasyfikacji jednostek terytorialnych do celów statystycznych zgodnej

z rozporządzeniem (WE) nr 1059/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady (2).

Obowiązkowy, jeżeli poziom sprawozdawczości odpowiada

dowolnemu poziomowi niższemu niż poziom krajowy

2.4.5. Identyfikator linii kolejowej Unikalny identyfikator nadany każdemu odcinkowi głównej linii kolejowej Obowiązkowy, jeżeli poziom sprawozdawczości odpowiada

odcinkowi głównej linii kolejowej Opcjonalny, jeżeli poziom

sprawozdawczości odpowiada

poziomowi krajowemu lub

dowolnemu poziomowi niższemu niż poziom krajowy

(2)Rozporządzenie (WE) nr 1059/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 maja 2003 r. w sprawie ustalenia wspólnej klasyfikacji Jednostek Terytorialnych do Celów Statystycznych (NUTS) (Dz.U. L 154 z 21.6.2003, s. 1).

2.5.
Właściwy organ i zakres odpowiedzialności związane z hałasem emitowanym przez główne drogi
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
2.5.1. Identyfikator właściwego organu Unikalny identyfikator właściwego organu Obowiązkowy
2.5.2. Rola właściwego organu Rola właściwego organu w odniesieniu do głównej drogi Obowiązkowy
2.5.3. Poziom sprawozda

wczości

Poziom sprawozdawczości, na którym właściwy organ jest odpowiedzialny za główne drogi Obowiązkowy
2.5.4. Kod jednostki terytorialnej Unikalny kod odpowiadający wspólnej klasyfikacji jednostek terytorialnych do celów statystycznych zgodnej

z rozporządzeniem (WE) nr 1059/2003

Obowiązkowy, jeżeli poziom sprawozdawczości odpowiada

dowolnemu poziomowi niższemu niż poziom krajowy

2.5.5. Identyfikator drogi Unikalny identyfikator nadany każdemu odcinkowi głównej drogi. Obowiązkowy, jeżeli poziom sprawozdawczości odpowiada

odcinkowi głównej drogi.

Opcjonalny, jeżeli poziom

sprawozdawczości odpowiada

poziomowi krajowemu lub

dowolnemu poziomowi niższemu niż poziom krajowy.

2.6.
Właściwy organ ds. wyznaczenia obszarów ciszy - w aglomeracji lub na otwartym terenie poza miastem
Uwaga: w odniesieniu do informacji, które mają być sprawozdawane w pkt 2.6 - jeżeli nie wyznaczono obszaru ciszy, nie należy sprawozdawać żadnych informacji.
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
2.6.1. Identyfikator właściwego organu Unikalny identyfikator właściwego organu Obowiązkowy
2.6.2. Właściwy organ ds. obszaru ciszy Typ obszaru ciszy, za który odpowiedzialny jest właściwy organ Obowiązkowy
2.6.3. Identyfikator obszaru ciszy Unikalny identyfikator obszaru ciszy Obowiązkowy
2.7.
Informacje odniesienia dotyczące jednostek terytorialnych do celów statystycznych 4
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
2.7.1 Tytuł (NUTS) Tytuł referencyjnego zbioru danych jednostek terytorialnych do celów statystycznych (NUTS) Obowiązkowy, jeżeli poziom sprawozdawczości właściwego

organu ds. głównych dróg/linii kolejowych ma zastosowanie do jakichkolwiek jednostek

terytorialnych do celów

statystycznych (NUTS).

2.7.2. Odniesienie (NUTS) Odniesienie do referencyjnego zbioru danych jednostek terytorialnych do celów statystycznych (NUTS) Opcjonalny
2.7.3. Tytuł (LAU) Tytuł referencyjnego zbioru danych lokalnych jednostek administracyjnych (LAU) Obowiązkowy, jeżeli poziom

sprawozdawczości właściwego organu ds. głównych dróg/linii kolejowych ma zastosowanie do jakichkolwiek lokalnych jednostek administracyjnych (LAU).

2.7.4. Odniesienie (LAU) Odniesienie do referencyjnego zbioru danych lokalnych jednostek

administracyjnych (LAU)

Opcjonalny

Sekcja  3

Wartości graniczne hałasu

3.1.
Sprawozdanie dotyczące wartości granicznych hałasu
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
3.1.1. Identyfikator sprawozdania Identyfikator sprawozdania dotyczącego wartości granicznych hałasu Obowiązkowy
3.1.2. Sprawozdanie dotyczące wartości granicznych hałasu Szczegółowe informacje na temat sprawozdania dotyczącego wartości granicznych hałasu Obowiązkowy
3.2.
Wartości graniczne hałasu sprawozdawane w sprawozdaniu dotyczącym wartości granicznych hałasu
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
3.2.1. Źródło hałasu Źródło hałasu, do którego wartość graniczna hałasu ma zastosowanie Obowiązkowy
3.2.2. Zdefiniowana wartość graniczna Oświadczenie, czy istnieje wartość graniczna Obowiązkowy
3.2.3. Dane, które mają być sprawozdawane w odniesieniu do obowiązujących lub przygotowywanych wartości granicznych.
3.2.3.1. Status Status wartości granicznej: obowiązująca lub w przygotowaniu Obowiązkowy
3.2.3.2. Typ obszaru Przeznaczenie obszaru, do którego ma zastosowanie wartość graniczna hałasu. Obowiązkowy dla tych typów obszarów zamieszkanych, dla których wartości graniczne obowiązują lub są w przygotowaniu.

Opcjonalny w przypadku szpitali, szkół i innych obszarów

3.2.3.3. Wskaźnik hałasu Wskaźnik hałasu wartości granicznej. Obowiązkowy dla LDWN oraz LN Opcjonalny w przypadku wszystkich pozostałych wskaźników
3.2.3.4. Wartość graniczna Wartość poziomu hałasu w dB Obowiązkowy, jeżeli wartość graniczna hałasu obowiązuje lub jest w przygotowaniu.
3.2.3.5. Wyjaśnienie Dalsze informacje na temat wartości granicznych hałasu Opcjonalny

Sekcja  4

Sporządzanie strategicznej mapy hałasu

4.1.
Sporządzanie strategicznej mapy hałasu - kontury hałasu

Uwaga: Mapy konturów hałasu są obowiązkowe dla głównych dróg, linii kolejowych i ruchu lotniczego w aglomeracjach i poza nimi. Jeżeli istnieją mapy konturów hałasu dla dróg, linii kolejowych, ruchu lotniczego i przemysłu w aglomeracji, mapy takie należy również sprawozdać wraz z poniższymi informacjami.

Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
4.1.1. Źródło Źródło hałasu wskazane na mapie konturów hałasu Obowiązkowy dla głównych dróg, głównych linii kolejowych i głównych lotnisk w aglomeracjach i poza nimi Obowiązkowy dla dróg, linii kolejowych, ruchu lotniczego i przemysłu w aglomeracji, jeżeli dotyczy
4.1.2. Kategoria wskaźników hałasu i wartości na mapie konturów hałasu
4.1.2.1. Kategoria dla głównego źródła Określa poszczególne wartości

wskaźników lub wartości zakresów na mapie konturów hałasu.

Obowiązkowy dla głównych dróg, głównych linii kolejowych i głównych lotnisk w aglomeracjach i poza nimi Obowiązkowe są kontury 55 i 65 dB LDWN. Inne wartości hałasu lub wskaźniki hałasu są opcjonalne.
4.I.2.2. Kategoria dla aglomeracji Określa poszczególne wartości

wskaźników lub wartości zakresów na mapie konturów hałasu.

Obowiązkowy dla dróg, linii kolejowych, lotnisk i przemysłu w aglomeracji, jeżeli dotyczy Obowiązkowe są kontury 60, 65, 70, 75 dB LDWN. Inne wartości hałasu lub wskaźniki hałasu są opcjonalne.
4.1.3. Okres dokonywania pomiarów Rok kalendarzowy, na podstawie którego obliczono mapę konturów hałasu Obowiązkowy
4.1.4. Geometria Geometria (miejsce pomiaru) map konturów hałasu Obowiązkowy
4.1.5. Dodatkowe informacje wymagane zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1089/2010 Dodatkowe atrybuty takie jak typ środowiskowego uwarunkowania

zdrowotnego, informacje o ważności danych i informacje o cyklu życia

Obowiązkowy
4.2.
Dane dotyczące narażenia na hałas dla aglomeracji

Dane dotyczące narażenia można sprawozdawać dla całej aglomeracji lub dla lokalnych jednostek administracyjnych2 obejmujących aglomerację.

Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
4.2.1. Identyfikator aglomeracji Unikalny identyfikator nadany każdej aglomeracji Obowiązkowy
4.2.2. Źródło hałasu Źródło hałasu, na które narażona jest populacja w aglomeracji. Obowiązkowy dla każdego

pojedynczego istniejącego źródła hałasu w aglomeracji.

Opcjonalny dla wszystkich źródeł w aglomeracji łącznie

4.2.3. Wartości narażenia w aglomeracji określają wszystkie informacje na temat narażenia populacji w aglomeracji, które należy sprawozdać dla wybranego źródła hałasu.
4.2.3.I. Typ narażenia Określa charakterystykę elewacji budynków mieszkalnych, dla których obliczono narażenie na hałas. Obowiązkowy dla najbardziej narażonej elewacji

Opcjonalny dla pozostałych typów narażenia

4.2.3.2. Poziom hałasu Określa wartość zakresu dB dla LDWN lub LN, przy której obliczono liczbę narażonych osób Następujące wartości są obowiązkowe: Ldwn: 55-59, 60-64, 65-69, 70-74, powyżej 75 dB, oraz LN: 50-54, 55-59, 60-64, 65-69, powyżej 70 dB. Opcjonalny dla pozostałych

poziomów hałasu

4.2.3.3. Osoby narażone Liczba osób poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym źródłem hałasu, typem narażenia oraz poziomem hałasu Obowiązkowy
4.2.3.4. Szpitale poddane działaniu Liczba szpitali poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym źródłem hałasu, typem narażenia oraz poziomem hałasu Opcjonalny
4.2.3.5. Szkoły poddane działaniu Liczba szkół poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym źródłem hałasu, typem narażenia oraz poziomem hałasu Opcjonalny
4.2.3.6. Lokalna jednostka administracyjna Unikalny kod odpowiadający wspólnej klasyfikacji jednostek terytorialnych do celów statystycznych zgodnej

z rozporządzeniem (WE) nr 1059/2003

Obowiązkowy, jeżeli wartości narażenia w aglomeracji są sprawozdawane dla każdej lokalnej jednostki administracyjnej (LAU)
4.2.3.7. Kod ICAO Unikalny międzynarodowy kod lotniska określony przez Organizację

Międzynarodowego Lotnictwa

Cywilnego

Obowiązkowy, jeżeli dane dotyczące narażenia są sprawozdawane dla konkretnego głównego lotniska w aglomeracji
4.2.3.8. Opis wszystkich źródeł Opis źródeł hałasu uwzględnionych do celów obliczenia danych dotyczących narażenia. Obowiązkowy, jeżeli dane dotyczące narażenia są sprawozdawane dla wszystkich źródeł w aglomeracji łącznie
4.2.4. Metoda obliczeń i pomiarów Metoda obliczeń i pomiarów stosowana do obliczenia map hałasu Obowiązkowy
4.2.5. Kryteria zakresu Informacje na temat kryteriów zastosowanych w celu wyboru dróg i linii kolejowych objętych mapą w aglomeracjach Opcjonalny
4.2.6. Metoda obliczania narażenia na hałas Informacje na temat metod stosowanych w celu obliczenia narażenia na hałas dla najbardziej narażonej elewacji, jak opisano w pkt 2.8 załącznika II do dyrektywy 2002/49/WE Opcjonalny
4.2.7. Link referencyjny Link do informacji opublikowanych w internecie Opcjonalny
4.3.
Dane dotyczące narażenia na hałas dla głównych lotnisk

Dane dotyczące narażenia można sprawozdawać dla każdego głównego lotniska lub dla każdej lokalnej jednostki administracyjnej2 narażonej na hałas z głównego lotniska

Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
4.3.1. Kod ICAO Unikalny międzynarodowy kod lotniska określony przez Organizację

Międzynarodowego Lotnictwa

Cywilnego

Obowiązkowy
4.3.2. Kod jednostki terytorialnej Unikalny kod odpowiadający wspólnej klasyfikacji jednostek terytorialnych do celów statystycznych zgodnej

z rozporządzeniem (WE) nr 1059/2003

Obowiązkowy, jeżeli wartości narażenia dotyczące głównych lotnisk są sprawozdawane dla każdej lokalnej jednostki administracyjnej (LAU).
4.3.3. Informacje na temat narażenia populacji dla głównych lotnisk poza aglomeracjami
4.3.3.I. Typ narażenia Określa charakterystykę elewacji budynków mieszkalnych, dla których obliczono narażenie na hałas. Obowiązkowy dla najbardziej narażonej elewacji poza aglomeracją Opcjonalny dla pozostałych typów narażenia
4.3.3.2. Poziom hałasu Określa wartość zakresu dB dla LDWN lub LN, przy której obliczono liczbę narażonych osób. Obowiązkowy dla najbardziej narażonej elewacji

Ldwn: 55-59, 60-64, 65-69, 70-74, powyżej 75 dB, oraz LN: 50-54, 55-59, 60-64, 65-69, powyżej 70 dB. Opcjonalny dla innych poziomów hałasu lub typów narażenia

4.3.3.3. Osoby narażone Liczba osób poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym typem narażenia oraz poziomem hałasu Obowiązkowy
4.3.3.4. Obszar poddany działaniu hałasu Obszar poddany działaniu (w km2) wybranego typu narażenia oraz poziomu hałasu Opcjonalny
4.3.3.5. Budynki mieszkalne poddane działaniu hałasu Liczba budynków mieszkalnych poddanych działaniu hałasu zgodnie z typem narażenia oraz poziomem hałasu Opcjonalny
4.3.3.6. Szpitale poddane działaniu Liczba szpitali poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym typem narażenia oraz poziomem hałasu Opcjonalny
4.3.3.7. Szkoły poddane działaniu Liczba szkół poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym typem narażenia oraz poziomem hałasu Opcjonalny
4.3.4. Informacje na temat narażenia populacji dla głównych lotnisk, z uwzględnieniem aglomeracji
4.3.4.1. Typ narażenia Określa charakterystykę elewacji budynków mieszkalnych, dla których obliczono narażenie na hałas Obowiązkowy dla najbardziej narażonej elewacji, z uwzględnieniem aglomeracji
4.3.4.2. Poziom hałasu Określa wartość zakresu dB dla LDWN, przy której obliczono liczbę narażonych osób. Obowiązkowy dla

LDWN: odpowiednio powyżej 55, 65 i 75 dB.

Opcjonalny dla pozostałych

poziomów hałasu

4.3.4.3. Osoby narażone Liczba osób poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym typem narażenia oraz poziomem hałasu Obowiązkowy
4.3.4.4. Obszar poddany działaniu Obszar poddany działaniu (w km2) wybranego typu narażenia oraz poziomu hałasu Obowiązkowy
4.3.4.5. Narażone budynki

mieszkalne

Liczba budynków mieszkalnych poddanych działaniu hałasu zgodnie z typem narażenia oraz poziomem hałasu Obowiązkowy
4.3.4.6. Szpitale poddane działaniu hałasu Liczba szpitali poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym typem narażenia oraz poziomem hałasu Opcjonalny
4.3.4.7. Szkoły poddane działaniu Liczba szkół poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym typem narażenia oraz poziomem hałasu Opcjonalny
4.3.5. Metoda obliczeń i pomiarów Metoda obliczeń i pomiarów stosowana do obliczenia map hałasu Obowiązkowy
4.3.6. Metoda obliczania narażenia na hałas Informacje na temat metod stosowanych w celu obliczenia narażenia na hałas dla najbardziej narażonej elewacji, jak opisano w pkt 2.8 załącznika II do dyrektywy 2002/49/WE Opcjonalny
4.3.7. Link referencyjny Link do informacji opublikowanych w internecie Opcjonalny
4.4.
Dane dotyczące narażenia na hałas dla głównych linii kolejowych

Dane dotyczące narażenia można sprawozdawać dla każdej jednostki terytorialnej do celów statystycznych lub lokalnej jednostki administracyjnej2 narażonej na hałas z głównych linii kolejowych

Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
4.4.1. Poziom sprawozdawczości Rodzaj poziomu agregacji dla sprawozdawanych danych, w tym poziom krajowy lub niższy niż krajowy, lub dla wszystkich linii kolejowych w kraju w odniesieniu do ekspozycji w przypadku głównych linii kolejowych Obowiązkowy
4.4.2. Kod jednostki terytorialnej Unikalny kod odpowiadający wspólnej klasyfikacji jednostek terytorialnych do celów statystycznych zgodnej

z rozporządzeniem (WE) nr 1059/2003

Obowiązkowy
4.4.3. Identyfikator linii kolejowej Unikalny kod odpowiadający co najmniej jednej linii kolejowej objętej kodem jednostki terytorialnej Opcjonalny
4.4.4. Informacje na temat narażenia populacji dla głównych linii kolejowych poza aglomeracjami
4.4.4.I. Typ narażenia Określa charakterystykę elewacji budynków mieszkalnych, dla których obliczono narażenie na hałas Obowiązkowy dla najbardziej narażonej elewacji poza aglomeracją Opcjonalny dla pozostałych typów narażenia
4.4.4.2. Poziom hałasu Określa wartość zakresu dB dla LDWN lub LN, przy której obliczono liczbę narażonych osób. Obowiązkowy dla najbardziej narażonej elewacji

Ldwn: 55-59, 60-64, 65-69, 70-74, powyżej 75 dB, oraz LN: 50-54, 55-59, 60-64, 65-69, powyżej 70 dB. Opcjonalny dla innych poziomów hałasu lub typów narażenia

4.4.4.3. Osoby narażone Liczba osób poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym typem narażenia oraz poziomem hałasu Obowiązkowy
4.4.4.4. Obszar poddany działaniu Obszar poddany działaniu (w km2) wybranego typu narażenia oraz poziomu hałasu. Opcjonalny
4.4.4.5. Narażone budynki

mieszkalne

Liczba budynków mieszkalnych poddanych działaniu hałasu zgodnie z typem narażenia oraz poziomem hałasu Opcjonalny
4.4.4.6. Szpitale poddane działaniu Liczba szpitali poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym typem narażenia oraz poziomem hałasu Opcjonalny
4.4.4.7. Szkoły poddane działaniu Liczba szkół poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym typem narażenia oraz poziomem hałasu Opcjonalny
4.4.5. Informacje na temat narażenia populacji dla głównych linii kolejowych, z uwzględnieniem aglomeracji
4.4.5.1. Typ narażenia Określa charakterystykę elewacji budynków mieszkalnych, dla których obliczono narażenie na hałas Obowiązkowy dla najbardziej narażonej elewacji, z uwzględnieniem aglomeracji
4.4.5.2. Poziom hałasu Określa wartość zakresu dB dla LDWN, przy której obliczono liczbę narażonych osób. Obowiązkowy dla

LDWN: odpowiednio powyżej 55, 65 i 75 dB.

Opcjonalny dla pozostałych

poziomów hałasu

4.4.5.3. Osoby narażone Liczba osób poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym typem narażenia oraz poziomem hałasu Obowiązkowy
4.4.5.4. Obszar poddany działaniu Obszar poddany działaniu (w km2) wybranego typu narażenia oraz poziomu hałasu. Obowiązkowy
4.4.5.5. Narażone budynki

mieszkalne

Liczba budynków mieszkalnych poddanych działaniu hałasu zgodnie z typem narażenia oraz poziomem hałasu Obowiązkowy
4.4.5.6. Szpitale poddane działaniu Liczba szpitali poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym typem narażenia oraz poziomem hałasu Opcjonalny
4.4.5.7. Szkoły poddane działaniu Liczba szkół poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym typem narażenia oraz poziomem hałasu Opcjonalny
4.4.6. Metoda obliczeń i pomiarów Metoda obliczeń i pomiarów stosowana do obliczenia map hałasu Obowiązkowy
4.4.7. Metoda obliczania narażenia na hałas Informacje na temat metod stosowanych w celu obliczenia narażenia na hałas dla najbardziej narażonej elewacji, jak opisano w pkt 2.8 załącznika II do dyrektywy 2002/49/WE Opcjonalny
4.4.8. Link referencyjny Link do informacji opublikowanych w internecie Opcjonalny
4.5.
Dane dotyczące narażenia na hałas dla głównych dróg

Dane dotyczące narażenia można sprawozdawać dla każdej jednostki terytorialnej do celów statystycznych lub lokalnej jednostki administracyjnej2 narażonej na hałas z głównych dróg.

Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
4.5.1. Poziom sprawozdawczości Rodzaj poziomu agregacji dla sprawozdawanych danych, w tym poziom krajowy lub niższy niż krajowy, lub dla wszystkich dróg w kraju w odniesieniu do ekspozycji w przypadku głównych dróg Obowiązkowy
4.5.2. Kod jednostki terytorialnej Unikalny kod odpowiadający wspólnej klasyfikacji jednostek terytorialnych do celów statystycznych zgodnej

z rozporządzeniem (WE) nr 1059/2003

Obowiązkowy
4.5.3. Identyfikator drogi Unikalny kod odpowiadający co najmniej jednej drodze objętej kodem jednostki terytorialnej Opcjonalny
4.5.4. Informacje na temat narażenia populacji dla głównych dróg poza aglomeracjami
4.5.4.I. Typ narażenia Określa charakterystykę elewacji budynków mieszkalnych, dla których obliczono narażenie na hałas Obowiązkowy dla najbardziej narażonej elewacji poza aglomeracją Opcjonalny dla pozostałych typów narażenia
4.5.4.2. Poziom hałasu Określa wartość zakresu dB dla LDWN lub LN, przy której obliczono liczbę narażonych osób. Obowiązkowy dla najbardziej narażonej elewacji

Ldwn: 55-59, 60-64, 65-69, 70-74, powyżej 75 dB, oraz LN: 50-54, 55-59, 60-64, 65-69, powyżej 70 dB. Opcjonalny dla innych poziomów hałasu lub typów narażenia

4.5.4.3. Osoby narażone Liczba osób poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym typem narażenia oraz poziomem hałasu Obowiązkowy
4.5.4.4. Obszar poddany działaniu Obszar poddany działaniu (w km2) wybranego typu narażenia oraz poziomu hałasu Opcjonalny
4.5.4.5. Narażone budynki

mieszkalne

Liczba budynków mieszkalnych poddanych działaniu hałasu zgodnie z typem narażenia oraz poziomem hałasu Opcjonalny
4.5.4.6. Szpitale poddane działaniu Liczba szpitali poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym typem narażenia oraz poziomem hałasu Opcjonalny
4.5.4.7. Szkoły poddane działaniu Liczba szkół poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym typem narażenia oraz poziomem hałasu Opcjonalny
4.5.5 Informacje na temat narażenia populacji dla głównych dróg, z uwzględnieniem aglomeracji
4.5.5.I. Typ narażenia Określa charakterystykę elewacji budynków mieszkalnych, dla których obliczono narażenie na hałas Obowiązkowy dla najbardziej narażonej elewacji, z uwzględnieniem aglomeracji
4.5.5.2. Poziom hałasu Określa wartość zakresu dB dla LDWN, przy której obliczono liczbę narażonych osób. Obowiązkowy dla

LDwN: odpowiednio powyżej 55, 65 i 75 dB.

Opcjonalny dla pozostałych

poziomów hałasu

4.5.5.3. Osoby narażone Liczba osób poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym typem narażenia oraz poziomem hałasu Obowiązkowy
4.5.5.4. Obszar poddany działaniu Obszar poddany działaniu (w km2) wybranego typu narażenia oraz poziomu hałasu Obowiązkowy
4.5.5.5. Narażone budynki

mieszkalne

Liczba budynków mieszkalnych poddanych działaniu hałasu zgodnie z typem narażenia oraz poziomem hałasu Obowiązkowy
4.5.5.6. Szpitale poddane działaniu Liczba szpitali poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym typem narażenia oraz poziomem hałasu Opcjonalny
4.5.5.7. Szkoły poddane działaniu Liczba szkół poddanych działaniu hałasu zgodnie z wybranym typem narażenia oraz poziomem hałasu Opcjonalny
4.5.6. Metoda obliczeń i pomiarów Metoda obliczeń i pomiarów stosowana do obliczenia map hałasu Obowiązkowy
4.5.7. Metoda obliczania narażenia na hałas Informacje na temat metod stosowanych w celu obliczenia narażenia na hałas dla najbardziej narażonej elewacji, jak opisano w pkt 2.8 załącznika II do dyrektywy 2002/49/WE Opcjonalny
4.5.8. Link referencyjny Link do informacji opublikowanych w internecie Opcjonalny
4.6.
Informacje dotyczące jednostek terytorialnych odnoszące się do celów statystycznych2
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
4.6.1. Tytuł (NUTS) Tytuł referencyjnego zbioru danych jednostek terytorialnych do celów statystycznych (NUTS) Obowiązkowy, jeżeli dane dotyczące narażenia na hałas są

przygotowywane na poziomie jednostek terytorialnych NUTS.

4.6.2. Odniesienie (NUTS) Odniesienie do referencyjnego zbioru danych jednostek terytorialnych do celów statystycznych (NUTS) Opcjonalny
4.6.3. Tytuł (LAU) Tytuł referencyjnego zbioru danych lokalnych jednostek administracyjnych (LAU) Obowiązkowy, jeżeli dane dotyczące narażenia na hałas są

przygotowywane na poziomie lokalnych jednostek

administracyjnych (LAU).

4.6.4. Odniesienie (LAU) Odniesienie do referencyjnego zbioru danych lokalnych jednostek

administracyjnych (LAU)

Opcjonalny

Sekcja  5

Programy kontroli hałasu

5.1.
Realizowane w przeszłości programy kontroli hałasu i środki dotyczące hałasu aktualnie obowiązujące w aglomeracjach

Uwaga: w odniesieniu do informacji, które mają być sprawozdawane w pkt 5.1 - jeżeli w przeszłości nie realizowano programu kontroli hałasu, nie należy sprawozdawać żadnych informacji.

Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
5.1.1. Identyfikator aglomeracji Unikalny identyfikator nadany każdej aglomeracji Obowiązkowy
5.1.2. Identyfikator programu kontroli hałasu Unikalny identyfikator nadany każdemu programowi kontroli hałasu Obowiązkowy
5.1.3. Informacje na temat programu kontroli hałasu Szczegółowe informacje dotyczące programu kontroli hałasu Obowiązkowy
5.1.4. Wyjaśnienie Dalsze wyjaśnienie poza informacjami zawartymi w sprawozdaniu z programu kontroli hałasu Opcjonalny
5.1.5. Poziom programu kontroli hałasu Rodzaj poziomu agregacji, na którym sporządzono program kontroli hałasu, np. poziom krajowy lub niższy niż krajowy, lub dla aglomeracji Obowiązkowy
5.1.6. Informacje na temat jednostki terytorialnej, dla której sporządzono program kontroli hałasu (NUTS lub LAU)
5.1.6.1. Kod jednostki terytorialnej Unikalny kod (NUTS lub LAU) odpowiadający wspólnej klasyfikacji jednostek terytorialnych do celów statystycznych zgodnej

z rozporządzeniem (WE) nr 1059/2003

Obowiązkowy
5.I.6.2. Informacje na temat zbioru danych jednostek terytorialnych Tytuł i wersja zbioru danych dotyczących jednostek terytorialnych do celów statystycznych zgodnego

z rozporządzeniem (WE) nr 1059/2003 (NUTS lub LAU)

Obowiązkowy
5.I.6.3. Link referencyjny Odniesienie do zbioru danych Eurostatu stosowanego do celów sprawozdawania danych na temat hałasu Opcjonalny
5.2.
Realizowane w przeszłości programy kontroli hałasu i środki dotyczące hałasu aktualnie obowiązujące na głównych lotniskach

Uwaga: w odniesieniu do informacji, które mają być sprawozdawane w pkt 5.2 - jeżeli w przeszłości nie realizowano programu kontroli hałasu, nie należy sprawozdawać żadnych informacji.

Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
5.2.1. Kod ICAO Unikalny międzynarodowy kod lotniska określony przez Organizację

Międzynarodowego Lotnictwa

Cywilnego

Obowiązkowy
5.2.2. Identyfikator programu kontroli hałasu Unikalny identyfikator nadany każdemu programowi kontroli hałasu Obowiązkowy
5.2.3. Informacje na temat programu kontroli hałasu Szczegółowe informacje dotyczące programu kontroli hałasu Obowiązkowy
5.2.4. Wyjaśnienie Dalsze wyjaśnienie poza informacjami zawartymi w sprawozdaniu z programu kontroli hałasu Opcjonalny
5.2.5. Poziom programu kontroli hałasu Rodzaj poziomu agregacji, na którym sporządzono program kontroli hałasu, np. poziom krajowy lub niższy niż krajowy, lub dla wszystkich lotnisk w kraju Obowiązkowy
5.2.6. Informacje na temat jednostki terytorialnej, dla której sporządzono program kontroli hałasu (NUTS lub LAU)
5.2.6.I. Kod jednostki terytorialnej Unikalny kod (NUTS lub LAU) odpowiadający wspólnej klasyfikacji jednostek terytorialnych do celów statystycznych zgodnej

z rozporządzeniem (WE) nr 1059/2003

Obowiązkowy
5.2.6.2. Informacje na temat zbioru danych jednostek terytorialnych Tytuł i wersja zbioru danych dotyczących jednostek terytorialnych do celów statystycznych zgodnego

z rozporządzeniem (WE) nr 1059/2003 (NUTS lub LAU)

Obowiązkowy
5.2.6.3. Link referencyjny Odniesienie do zbioru danych Eurostatu stosowanego do celów sprawozdawania danych na temat hałasu Opcjonalny
5.3.
Realizowane w przeszłości programy kontroli hałasu i środki dotyczące hałasu aktualnie obowiązujące na głównych liniach kolejowych

Uwaga: w odniesieniu do informacji, które mają być sprawozdawane w pkt 5.3 - jeżeli w przeszłości nie realizowano programu kontroli hałasu, nie należy sprawozdawać żadnych informacji.

Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
5.3.1. Identyfikator linii kolejowej Unikalny identyfikator nadany każdemu odcinkowi głównej linii kolejowej Obowiązkowy, jeżeli poziom sprawozdawczości odpowiada

odcinkowi głównej linii kolejowej Opcjonalny, jeżeli poziom

sprawozdawczości odpowiada

poziomowi krajowemu lub

dowolnemu poziomowi niższemu niż poziom krajowy.

5.3.2. Identyfikator programu kontroli hałasu Unikalny identyfikator nadany każdemu programowi kontroli hałasu Obowiązkowy
5.3.3. Informacje na temat programu kontroli hałasu Szczegółowe informacje dotyczące programu kontroli hałasu Obowiązkowy
5.3.4. Wyjaśnienie Dalsze wyjaśnienie poza informacjami zawartymi w sprawozdaniu z programu kontroli hałasu Opcjonalny
5.3.5. Poziom programu kontroli hałasu Rodzaj poziomu agregacji, na którym sporządzono program kontroli hałasu, np. poziom krajowy lub niższy niż krajowy, lub dla wszystkich głównych linii kolejowych w kraju Obowiązkowy
5.3.6. Informacje na temat jednostki terytorialnej, dla której sporządzono program kontroli hałasu (NUTS lub LAU)
5.3.6.I. Kod jednostki terytorialnej Unikalny kod (NUTS lub LAU) odpowiadający wspólnej klasyfikacji jednostek terytorialnych do celów statystycznych zgodnej

z rozporządzeniem (WE) nr 1059/2003

Obowiązkowy
5.3.6.2. Informacje na temat zbioru danych jednostek terytorialnych Tytuł i wersja zbioru danych dotyczących jednostek terytorialnych do celów statystycznych zgodnego

z rozporządzeniem (WE) nr 1059/2003 (NUTS lub LAU)

Obowiązkowy
5.3.6.3. Link referencyjny Odniesienie do zbioru danych Eurostatu stosowanego do celów sprawozdawania danych na temat hałasu Opcjonalny
5.4.
Realizowane w przeszłości programy kontroli hałasu i środki dotyczące hałasu aktualnie obowiązujące na głównych drogach

Uwaga: w odniesieniu do informacji, które mają być sprawozdawane w pkt 5.4 - jeżeli w przeszłości nie realizowano programu kontroli hałasu, nie należy sprawozdawać żadnych informacji.

Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
5.4.1. Identyfikator drogi Unikalny identyfikator nadany każdemu odcinkowi głównej drogi Obowiązkowy, jeżeli poziom sprawozdawczości odpowiada

odcinkowi głównej drogi.

Opcjonalny, jeżeli poziom

sprawozdawczości odpowiada

poziomowi krajowemu lub

dowolnemu poziomowi niższemu niż poziom krajowy.

5.4.2. Identyfikator programu kontroli hałasu Unikalny identyfikator nadany każdemu programowi kontroli hałasu Obowiązkowy
5.4.3. Informacje na temat programu kontroli hałasu Szczegółowe informacje dotyczące programu kontroli hałasu Obowiązkowy
5.4.4. Wyjaśnienie Dalsze wyjaśnienie poza informacjami zawartymi w sprawozdaniu z programu kontroli hałasu Opcjonalny
5.4.5. Poziom programu kontroli hałasu Poziom, na którym sporządzono program kontroli hałasu, np. poziom krajowy lub niższy niż krajowy, lub dla wszystkich głównych dróg w kraju Obowiązkowy
5.4.6. Informacje na temat jednostki terytorialnej, dla której sporządzono program kontroli hałasu (NUTS lub LAU)
5.4.6.1. Kod jednostki terytorialnej Unikalny kod (NUTS lub LAU) odpowiadający wspólnej klasyfikacji jednostek terytorialnych do celów statystycznych zgodnej

z rozporządzeniem (WE) nr 1059/2003

Obowiązkowy
5.4.6.2. Informacje na temat zbioru danych jednostek terytorialnych Tytuł i wersja zbioru danych dotyczących jednostek terytorialnych do celów statystycznych zgodnego

z rozporządzeniem (WE) nr 1059/2003 (NUTS lub LAU)

Obowiązkowy
5.4.6.3. Link referencyjny Odniesienie do zbioru danych Eurostatu stosowanego do celów sprawozdawania danych na temat hałasu Opcjonalny

Sekcja  6

Plany działań w zakresie hałasu

6.1.
Plan działań w zakresie hałasu dla aglomeracji
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
6.1.1. Identyfikator planu działań w zakresie hałasu Unikalny identyfikator nadany każdemu planowi działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.1.2. Identyfikator aglomeracji Unikalne identyfikatory aglomeracji uwzględnionych w planie działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.1.3. Identyfikator właściwego organu Unikalny identyfikator właściwego organu odpowiedzialnego za

sporządzanie, gromadzenie lub

zatwierdzanie planów działań

Obowiązkowy
6.1.4. Informacje na temat kontekstu prawnego planu działań w zakresie hałasu
6.1.4.1. Data rozpoczęcia obowiązywania planu działań w zakresie hałasu Data przyjęcia planu działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.1.4.2, Data zakończenia

wdrażania planu działań w zakresie hałasu

Oczekiwana data zakończenia wdrażania planu działań w zakresie hałasu Opcjonalny
6.1.4.3. Dokument planu działania Szczegółowe informacje na temat dokumentu zawierającego plan działania Opcjonalny
6.1.4.4. Dodatkowy opis Dodatkowe informacje na temat ram prawnych planu działań w zakresie hałasu Opcjonalny
6.1.5. Wartości graniczne Informacje na temat obowiązujących wartości granicznych hałasu,

uwzględnionych do celów oceny i wdrażania planów zarządzania hałasem i zmniejszania zagrożenia hałasem Należy podać:

- link do istniejącego sprawozdania dotyczącego wartości granicznych hałasu

albo

Obowiązkowy
- informacje na temat innych wartości granicznych hałasu wykorzystanych jako kryteria do celów oceny i wdrażania planów zarządzania hałasem i zmniejszania zagrożenia hałasem na obszarze objętym planem działań
6.1.6.
Informacje na temat konsultacji społecznych dotyczących proponowanego planu działań w zakresie hałasu
6.1.6.1. Streszczenie dokumentacji konsultacji społecznych Streszczenie dokumentacji konsultacji społecznych Opcjonalny
6.1.6.2, Okres konsultacji społecznych Data rozpoczęcia i zakończenia okresu konsultacji społecznych Obowiązkowy
6.1.6.3, Sposób przeprowadzenia konsultacji społecznych Środki zastosowane do przeprowadzenia konsultacji ze społeczeństwem i dotarcia do różnych zainteresowanych stron Obowiązkowy
6.1.6.4. Rodzaj/typ uczestników konsultacji społecznych Rodzaj/typ uczestników konsultacji społecznych uczestniczących

w konsultacjach społecznych

Opcjonalny
6.1.6.5. Liczba uczestników Liczba osób, które wzięły udział w konsultacjach społecznych. Opcjonalny
6.1.6.6. Otrzymane uwagi Wyjaśnienie, czy w trakcie procesu konsultacji społecznych otrzymano jakiekolwiek uwagi. Obowiązkowy
6.1.6.7. Przegląd planu działań w zakresie hałasu Wyjaśnienie, w jaki sposób

przeprowadzono przegląd planu działań w zakresie hałasu i jak uwzględniono uwagi po zakończeniu konsultacji społecznych

Obowiązkowy
6.1.7.
Wyniki sporządzania mapy hałasu obejmują streszczenie informacji ze strategicznych map hałasu na obszarze objętym planami działań w zakresie hałasu, w tym szacunkową liczbę osób poddanych działaniu hałasu oraz identyfikację problemów i sytuacji wymagających poprawy.
6.1.7.1. Identyfikator aglomeracji Unikalny identyfikator nadany

aglomeracji uwzględnionej w planie działań w zakresie hałasu

Opcjonalny
6.1.7.2. Źródło hałasu Źródła hałasu w aglomeracji objęte planem działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.1.7.3. Narażenie na LDWN 55 Liczba osób narażonych na hałas o poziomie równym lub większym niż 55 dB Ldwn na obszarze objętym planem działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.I.7.4. Narażenie na LN 50 Liczba osób narażonych na hałas o poziomie równym lub większym niż 50 dB LN na obszarze objętym planem działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.I.7.5. Narażenie na inny wskaźnik Liczba osób narażonych na inny wskaźnik hałasu niż LDWN i LN zgodnie z planem działań w zakresie hałasu Opcjonalny
6.1.7.6. Sytuacja wymagająca poprawy Opis zidentyfikowanych problemów związanych z hałasem i sytuacji, które mogą wymagać poprawy. Obowiązkowy

Opcjonalnie opisanie kryteriów ustalania priorytetów, które

zastosowano przy opracowywaniu planu działań w zakresie hałasu.

6.1.8.
Środki ochrony przed hałasem obejmują wszelkie już obowiązujące lub przygotowywane środki ochrony przed hałasem lub zarządzania hałasem, jak również opis wszelkich działań na obszarze objętym planem działań, które właściwe organy zamierzają podjąć w ciągu najbliższych pięciu lat.
6.1.8.1. Identyfikator aglomeracji Unikalny identyfikator nadany

aglomeracji uwzględnionej w planie działań w zakresie hałasu

Opcjonalny
6.I.8.2. Źródło hałasu Źródła hałasu w aglomeracji objęte planem działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.I.8.3. Obowiązujący środek Środki ochrony przed hałasem już obowiązujące w chwili przyjęcia planu działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.I.8.4. Szczegółowe informacje dotyczące planowanego środka Opis środków ochrony przed hałasem, które zostaną wdrożone w ramach planu działań, wraz z oczekiwanymi korzyściami. Obowiązkowy
6.I.8.5. Koszty planowanego środka Koszt wdrożenia przewidywanych środków Opcjonalny
6.I.8.6. Uwzględnienie środka w kosztach Środki ochrony przed hałasem uwzględnione w ocenie kosztów Opcjonalny
6.1.9.
Zmniejszenie liczby osób dotkniętych hałasem zawiera informacje o szacunkach w zakresie zmniejszenia liczby osób dotkniętych hałasem, w tym o działaniach w zakresie zmniejszenia liczby osób odczuwających skutki zdrowotne hałasu, jakie właściwe organy zamierzają podjąć w ciągu najbliższych pięciu lat.
6.1.9.1. Identyfikator aglomeracji Unikalny identyfikator nadany

aglomeracji uwzględnionej w planie działań w zakresie hałasu

Opcjonalny
6.I.9.2. Źródło hałasu Źródła hałasu w aglomeracji objęte planem działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.1.9.3. Liczba osób odczuwających zmniejszenie hałasu Szacunkowa liczba osób odczuwających zmniejszenie hałasu na obszarze objętym planem działań Obowiązkowy, jeżeli nie podano żadnych informacji w odniesieniu do pkt 6.1.9.5-6.1.9.7
6.I.9.4. Wyjaśnienie szacunkowej liczby osób odczuwających zmniejszenie hałasu Tekstowe wyjaśnienie metody użytej do oszacowania liczby osób odczuwających zmniejszenie hałasu Obowiązkowy, jeżeli nie podano żadnych informacji w odniesieniu do pkt 6.1.9.5-6.1.9.7
6.I.9.5. Zmniejszenie znacznej uciążliwości Szacunkowe zmniejszenie liczby osób narażonych na znaczną uciążliwość na obszarze objętym planem działań Opcjonalny
6.I.9.6. Zmniejszenie znacznych zaburzeń snu Szacunkowe zmniejszenie liczby osób narażonych na znaczne zaburzenia snu na obszarze objętym planem działań Opcjonalny
6.I.9.7. Zmniejszenie zapadalności na chorobę niedokrwienną serca Dla dróg - szacunkowe zmniejszenie liczby zachorowań na chorobę niedokrwienną serca na obszarze objętym planem działań.

Dla linii kolejowych i ruchu lotniczego - szacunkowe zmniejszenie liczby osób dotkniętych podwyższonym ryzykiem zachorowania na chorobę

niedokrwienną serca na obszarze objętym planem działań

Opcjonalny
6.I.9.8. Zmniejszenie innych skutków zdrowotnych Informacje na temat wszelkich innych istotnych skutków zdrowotnych związanych z hałasem, które oszacowano w planie działań, na obszarze objętym planem działań Opcjonalny
6.I.9.9. Wyjaśnienie skutków zdrowotnych Informacje na temat metod oceny szkodliwych skutków Opcjonalny
6.1.9.10. Szacunkowa relacja koszt/korzyść Szacunkowa relacja koszt/korzyść środków opisanych w planie działań Opcjonalny
6.1.10. Długoterminowa strategia Wskazanie, czy w planie działań w zakresie hałasu uwzględniono długoterminową strategię zmniejszania zagrożenia hałasem, oraz wyjaśnienie tej strategii Obowiązkowy
6.1.11. Szacunkowe łączne koszty Szacunkowe łączne koszty planu działań Opcjonalny
6.1.12. Obszary ciszy Wskazanie, czy w planie działań w zakresie hałasu opisano jakikolwiek obszar ciszy Obowiązkowy
6.1.13. Mechanizm wdrażania Opis środków służących ocenie wdrażania planu działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.1.14. Ocena wyników Opis sposobu oceny wyników planu działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.2.
Obszar objęty planami działań w zakresie hałasu dla aglomeracji
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
6.2.1. Identyfikator planu działań w zakresie hałasu Unikalny identyfikator nadany każdemu planowi działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.2.2. inspireId Zewnętrzny identyfikator obiektu dla obiektu przestrzennego (obszar objęty planem działań w zakresie hałasu dla aglomeracji) Obowiązkowy
6.2.3. Geometria Zasięg przestrzenny obszaru objętego planem działań w zakresie hałasu dla aglomeracji Obowiązkowy
6.2.4. Dodatkowe informacje wymagane zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1089/2010 Dodatkowe atrybuty takie jak typ strefy, specjalny typ strefy, sektor środowiska, podstawa prawna, okres wyznaczania, właściwy organ, informacje o cyklu życia Obowiązkowy
6.3.
Plany działań w zakresie hałasu dla głównych lotnisk
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
6.3.1. Identyfikator planu działań w zakresie hałasu Unikalny identyfikator nadany każdemu planowi działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.3.2. Kod ICAO Unikalne międzynarodowe kody lotnisk określone przez Organizację

Międzynarodowego Lotnictwa

Cywilnego, które są objęte planem działań w zakresie hałasu

Obowiązkowy
6.3.3. Identyfikator właściwego organu Unikalny identyfikator właściwego organu odpowiedzialnego za

sporządzanie, gromadzenie lub

zatwierdzanie planów działań

Obowiązkowy
6.3.4.
Informacje na temat kontekstu prawnego planu działań w zakresie hałasu
6.3.4.1. Data rozpoczęcia obowiązywania planu działań w zakresie hałasu Data przyjęcia planu działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.3.4.2. Data zakończenia

wdrażania planu działań w zakresie hałasu

Oczekiwana data zakończenia wdrażania planu działań w zakresie hałasu Opcjonalny
6.3.4.3. Dokument planu działania Szczegółowe informacje na temat dokumentu zawierającego plan działania Opcjonalny
6.3.4.4. Dodatkowy opis Dodatkowe informacje na temat ram prawnych planu działań w zakresie hałasu Opcjonalny
6.3.5. Wartości graniczne Informacje na temat obowiązujących wartości granicznych hałasu,

uwzględnionych do celów oceny i wdrażania planów zarządzania hałasem i zmniejszania zagrożenia hałasem Należy podać:

Obowiązkowy
- link do istniejącego sprawozdania dotyczącego wartości granicznych hałasu

albo

- informacje na temat innych wartości granicznych hałasu wykorzystanych jako kryteria do celów oceny i wdrażania planów zarządzania hałasem i zmniejszania zagrożenia hałasem na obszarze objętym planem działań

6.3.6. Informacje na temat konsultacji społecznych dotyczących proponowanego planu działań w zakresie hałasu
6.3.6.1. Streszczenie dokumentacji konsultacji społecznych Streszczenie dokumentacji konsultacji społecznych Opcjonalny
6.3.6.2. Okres konsultacji społecznych Data rozpoczęcia i zakończenia okresu konsultacji społecznych Obowiązkowy
6.3.6.3. Sposób przeprowadzenia konsultacji społecznych Środki zastosowane do przeprowadzenia konsultacji ze społeczeństwem i dotarcia do różnych zainteresowanych stron Obowiązkowy
6.3.6.4. Rodzaj/typ uczestników konsultacji społecznych Rodzaj/typ uczestników konsultacji społecznych uczestniczących

w konsultacjach społecznych

Opcjonalny
6.3.6.5. Liczba uczestników Liczba osób, które wzięły udział w konsultacjach społecznych. Opcjonalny
6.3.6.6. Otrzymane uwagi Wyjaśnienie, czy w trakcie procesu konsultacji społecznych otrzymano jakiekolwiek uwagi Obowiązkowy
6.3.6.7. Przegląd planu działań w zakresie hałasu Wyjaśnienie, w jaki sposób

przeprowadzono przegląd planu działań w zakresie hałasu i jak uwzględniono uwagi po zakończeniu konsultacji społecznych

Obowiązkowy
6.3.7. Wyniki sporządzania mapy hałasu obejmują streszczenie informacji ze strategicznych map hałasu na obszarze objętym planami działań w zakresie hałasu, w tym szacunkową liczbę osób poddanych działaniu hałasu oraz identyfikację problemów i sytuacji wymagających poprawy.
6.3.7.1. Kod ICAO Unikalny międzynarodowy kod lotniska określony przez Organizację

Międzynarodowego Lotnictwa

Cywilnego, który jest objęty planem działań w zakresie hałasu.

Opcjonalny
6.3.7.2. Narażenie na LDWN 55 Liczba osób narażonych na hałas o poziomie równym lub większym niż 55 dB LDWN na obszarze objętym planem działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.3.7.3. Narażenie na LN 50 Liczba osób narażonych na hałas o poziomie równym lub większym niż 50 dB LN na obszarze objętym planem działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.3.7.4. Narażenie na inny wskaźnik Liczba osób narażonych na inny wskaźnik hałasu niż LDWN i LN zgodnie z planem działań w zakresie hałasu Opcjonalny
6.3.7.5. Sytuacja wymagająca poprawy Opis zidentyfikowanych problemów i sytuacji, które mogą wymagać poprawy. Obowiązkowy

Opcjonalnie opisanie kryteriów ustalania priorytetów, które

zastosowano przy opracowywaniu planu działań w zakresie hałasu.

6.3.8. Środki ochrony przed hałasem obejmują wszelkie już obowiązujące lub przygotowywane środki ochrony przed hałasem lub zarządzania hałasem, jak również opis wszelkich działań na obszarze objętym planem działań, które właściwe organy zamierzają podjąć w ciągu najbliższych pięciu lat.
6.3.8.I. Kod ICAO Unikalny międzynarodowy kod lotniska określony przez Organizację

Międzynarodowego Lotnictwa

Cywilnego, który jest objęty planem działań w zakresie hałasu.

Opcjonalny
6.3.8.2. Obowiązujący środek Środki ochrony przed hałasem już obowiązujące w chwili przyjęcia planu działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.3.8.3. Szczegółowe informacje dotyczące planowanego środka Opis środków ochrony przed hałasem, które zostaną wdrożone w ramach planu działań, wraz z oczekiwanymi korzyściami Obowiązkowy
6.3.8.4. Koszty planowanego środka Koszt wdrożenia przewidywanych środków Opcjonalny
6.3.8.5. Uwzględnienie środka w kosztach Środki ochrony przed hałasem uwzględnione w ocenie kosztów Opcjonalny
6.3.9. Zmniejszenie liczby osób dotkniętych hałasem zawiera informacje o szacunkach w zakresie zmniejszenia liczby osób dotkniętych hałasem, w tym o działaniach w zakresie zmniejszenia liczby osób odczuwających skutki zdrowotne hałasu, jakie właściwe organy zamierzają podjąć w ciągu najbliższych pięciu lat.
6.3.9.I. Kod ICAO Unikalny międzynarodowy kod lotniska określony przez Organizację

Międzynarodowego Lotnictwa

Cywilnego, który jest objęty planem działań w zakresie hałasu.

Opcjonalny
6.3.9.2. Liczba osób odczuwających zmniejszenie hałasu Szacunkowa liczba osób odczuwających zmniejszenie hałasu na obszarze objętym planem działań Obowiązkowy, jeżeli nie podano żadnych informacji w odniesieniu do pkt 6.3.9.4-6.3.9.6.
6.3.9.3. Wyjaśnienie szacunkowej liczby osób odczuwających zmniejszenie hałasu Tekstowe wyjaśnienie metody użytej do oszacowania liczby osób odczuwających zmniejszenie hałasu Obowiązkowy, jeżeli nie podano żadnych informacji w odniesieniu do pkt 6.3.9.4-6.3.9.6.
6.3.9.4. Zmniejszenie znacznej uciążliwości Szacunkowe zmniejszenie liczby osób narażonych na znaczną uciążliwość na obszarze objętym planem działań Opcjonalny
6.3.9.5. Zmniejszenie znacznych zaburzeń snu Szacunkowe zmniejszenie liczby osób narażonych na znaczne zaburzenia snu na obszarze objętym planem działań Opcjonalny
6.3.9.6. Zmniejszenie zapadalności na chorobę niedokrwienną serca Szacunkowe zmniejszenie liczby osób dotkniętych podwyższonym ryzykiem zachorowania na chorobę

niedokrwienną serca na obszarze objętym planem działań

Opcjonalny
6.3.9.7. Zmniejszenie innych skutków zdrowotnych Informacje na temat wszelkich innych istotnych skutków zdrowotnych związanych z hałasem, które oszacowano w planie działań, na obszarze objętym planem działań Opcjonalny
6.3.9.8. Wyjaśnienie skutków zdrowotnych Informacje na temat metod oceny szkodliwych skutków Opcjonalny
6.3.9.9. Szacunkowa relacja koszt/korzyść Szacunkowa relacja koszt/korzyść środków opisanych w planie działań Opcjonalny
6.3.10. Długoterminowa strategia Wskazanie, czy w planie działań w zakresie hałasu uwzględniono długoterminową strategię zmniejszania zagrożenia hałasem, oraz wyjaśnienie tej strategii Obowiązkowy
6.3.11. Szacunkowe łączne koszty Szacunkowe łączne koszty planu działań Opcjonalny
6.3.12. Obszary ciszy Wyjaśnienie, czy w planie działań w zakresie hałasu opisano jakikolwiek obszar ciszy Obowiązkowy
6.3.13. Mechanizm wdrażania Opis środków służących ocenie planu działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.3.14. Ocena wyników Opis sposobu oceny wyników planu działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.4.
Obszar objęty planem działań w zakresie hałasu dla głównych lotnisk
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
6.4.1. Identyfikator planu działań w zakresie hałasu Unikalny identyfikator nadany każdemu planowi działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.4.2. inspireId Zewnętrzny identyfikator obiektu dla obiektu przestrzennego (obszar objęty planem działań w zakresie hałasu dla głównych lotnisk) Obowiązkowy
6.4.3. Geometria Zasięg przestrzenny obszaru objętego planem działań w zakresie hałasu dla lotniska Obowiązkowy
6.4.4. Dodatkowe informacje wymagane zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1089/2010 Dodatkowe atrybuty takie jak typ strefy, specjalny typ strefy, sektor środowiska, podstawa prawna, okres wyznaczania, właściwy organ, informacje o cyklu życia Obowiązkowy
6.5.
Plan działań w zakresie hałasu dla głównych linii kolejowych
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
6.5.1. Identyfikator planu działań w zakresie hałasu Unikalny identyfikator nadany każdemu planowi działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.5.2. Główne linie kolejowe uwzględnione w planie działań w zakresie hałasu Wskazanie głównych linii kolejowych uwzględnionych w planie działań w zakresie hałasu za pośrednictwem identyfikatorów kolejowych lub

jednostek terytorialnych do celów statystycznych

Obowiązkowy
6.5.3. Identyfikator właściwego organu Unikalny identyfikator właściwego organu odpowiedzialnego za

sporządzanie, gromadzenie lub

zatwierdzanie planów działań

Obowiązkowy
6.5.4.
Informacje na temat kontekstu prawnego planu działań w zakresie hałasu
6.5.4.1. Data rozpoczęcia obowiązywania planu działań w zakresie hałasu Data przyjęcia planu działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.5.4.2. Data zakończenia

wdrażania planu działań w zakresie hałasu

Oczekiwana data zakończenia wdrażania planu działań w zakresie hałasu Opcjonalny
6.5.4.3. Dokument planu działania Szczegółowe informacje na temat dokumentu zawierającego plan działania Opcjonalny
6.5.4.4. Dodatkowy opis Dodatkowe informacje na temat ram prawnych planu działań w zakresie hałasu Opcjonalny
6.5.5. Wartości graniczne Informacje na temat obowiązujących wartości granicznych hałasu,

uwzględnionych do celów oceny i wdrażania planów zarządzania hałasem i zmniejszania zagrożenia hałasem Należy podać:

- link do istniejącego sprawozdania dotyczącego wartości granicznych hałasu albo

- informacje na temat innych wartości granicznych hałasu wykorzystanych jako kryteria do celów oceny i wdrażania planów zarządzania hałasem i zmniejszania zagrożenia hałasem na obszarze objętym planem działań

Obowiązkowy
6.5.6. Informacje na temat konsultacji społecznych dotyczących proponowanego planu działań w zakresie hałasu
6.5.6.1. Streszczenie dokumentacji konsultacji społecznych Streszczenie dokumentacji konsultacji społecznych Opcjonalny
6.5.6.2. Okres konsultacji społecznych Data rozpoczęcia i zakończenia okresu konsultacji społecznych Obowiązkowy
6.5.6.3. Sposób przeprowadzenia konsultacji społecznych Środki zastosowane do przeprowadzenia konsultacji ze społeczeństwem i dotarcia do różnych zainteresowanych stron Obowiązkowy
6.5.6.4. Rodzaj/typ uczestników konsultacji społecznych Rodzaj/typ uczestników konsultacji społecznych uczestniczących

w konsultacjach społecznych

Opcjonalny
6.5.6.5. Liczba uczestników Liczba osób, które wzięły udział w konsultacjach społecznych. Opcjonalny
6.5.6.6. Otrzymane uwagi Wyjaśnienie, czy w trakcie procesu konsultacji społecznych otrzymano jakiekolwiek uwagi Obowiązkowy
6.5.6.7. Przegląd planu działań w zakresie hałasu Wyjaśnienie, w jaki sposób

przeprowadzono przegląd planu działań w zakresie hałasu i jak uwzględniono uwagi po zakończeniu konsultacji społecznych

Obowiązkowy
6.5.7. Wyniki sporządzania mapy hałasu obejmują streszczenie informacji ze strategicznych map hałasu na obszarze objętym planami działań w zakresie hałasu, w tym szacunkową liczbę osób poddanych działaniu hałasu oraz identyfikację problemów i sytuacji wymagających poprawy
6.5.7.1. Identyfikator linii kolejowej Unikalny identyfikator nadany linii kolejowej uwzględnionej w planie działań w zakresie hałasu Opcjonalny
6.5.7.2. Narażenie na LDWN 55 Liczba osób narażonych na hałas o poziomie równym lub większym niż 55 dB LDWN na obszarze objętym planem działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.5.7.3. Narażenie na LN 50 Liczba osób narażonych na hałas o poziomie równym lub większym niż 50 dB LN na obszarze objętym planem działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.5.7.4. Narażenie na inny wskaźnik Liczba osób narażonych na inny wskaźnik hałasu niż LDWN i LN zgodnie z planem działań w zakresie hałasu Opcjonalny
6.5.7.5. Sytuacja wymagająca poprawy Opis zidentyfikowanych problemów i sytuacji, które mogą wymagać poprawy Obowiązkowy

Opcjonalnie opisanie kryteriów ustalania priorytetów, które

zastosowano przy opracowywaniu planu działań w zakresie hałasu

6.5.8. Środki ochrony przed hałasem obejmują wszelkie już obowiązujące lub przygotowywane środki ochrony przed hałasem lub zarządzania hałasem, jak również opis wszelkich działań na obszarze objętym planem działań, które właściwe organy zamierzają podjąć w ciągu najbliższych pięciu lat.
6.5.8.1. Identyfikator linii kolejowej Unikalny identyfikator nadany linii kolejowej uwzględnionej w planie działań w zakresie hałasu Opcjonalny
6.5.8.2. Obowiązujący środek Środki ochrony przed hałasem już obowiązujące w chwili przyjęcia planu działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.5.8.3. Szczegółowe informacje dotyczące planowanego środka Opis środków ochrony przed hałasem, które zostaną wdrożone w ramach planu działań, wraz z oczekiwanymi korzyściami Obowiązkowy
6.5.8.4. Koszty planowanego środka Koszt wdrożenia przewidywanych środków Opcjonalny
6.5.8.5. Uwzględnienie środka w kosztach Środki ochrony przed hałasem uwzględnione w ocenie kosztów Opcjonalny
6.5.9. Zmniejszenie liczby osób dotkniętych hałasem zawiera informacje o szacunkach w zakresie zmniejszenia liczby osób dotkniętych hałasem, w tym o działaniach w zakresie zmniejszenia liczby osób odczuwających skutki zdrowotne hałasu, jakie właściwe organy zamierzają podjąć w ciągu najbliższych pięciu lat.
6.5.9.I. Identyfikator linii kolejowej Unikalny identyfikator nadany linii kolejowej uwzględnionej w planie działań w zakresie hałasu Opcjonalny
6.5.9.2. Liczba osób odczuwających zmniejszenie hałasu Szacunkowa liczba osób odczuwających zmniejszenie hałasu na obszarze objętym planem działań Obowiązkowy, jeżeli nie podano żadnych informacji w odniesieniu do pkt 6.5.9.4-6.5.9.6.
6.5.9.3. Wyjaśnienie szacunkowej liczby osób odczuwających zmniejszenie hałasu Tekstowe wyjaśnienie metody użytej do oszacowania liczby osób odczuwających zmniejszenie hałasu Obowiązkowy, jeżeli nie podano żadnych informacji w odniesieniu do pkt 6.5.9.4-6.5.9.6.
6.5.9.4. Zmniejszenie znacznej uciążliwości Szacunkowe zmniejszenie liczby osób narażonych na znaczną uciążliwość na obszarze objętym planem działań Opcjonalny
6.5.9.5. Zmniejszenie znacznych zaburzeń snu Szacunkowe zmniejszenie liczby osób narażonych na znaczne zaburzenia snu na obszarze objętym planem działań Opcjonalny
6.5.9.6. Zmniejszenie zapadalności na chorobę niedokrwienną serca Szacunkowe zmniejszenie liczby osób dotkniętych podwyższonym ryzykiem zachorowania na chorobę

niedokrwienną serca na obszarze objętym planem działań

Opcjonalny
6.5.9.7. Zmniejszenie innych skutków zdrowotnych Informacje na temat wszelkich innych istotnych skutków zdrowotnych związanych z hałasem, które oszacowano w planie działań, na obszarze objętym planem działań Opcjonalny
6.5.9.8. Wyjaśnienie skutków zdrowotnych Informacje na temat metod oceny szkodliwych skutków Opcjonalny
6.5.9.9. Szacunkowa relacja koszt/korzyść Szacunkowa relacja koszt/korzyść środków opisanych w planie działań Opcjonalny
6.5.10. Długoterminowa strategia Wskazanie, czy w planie działań w zakresie hałasu uwzględniono długoterminową strategię zmniejszania zagrożenia hałasem, oraz wyjaśnienie tej strategii Obowiązkowy
6.5.11. Szacunkowe łączne koszty Szacunkowe łączne koszty planu działań Opcjonalny
6.5.12. Obszary ciszy Wyjaśnienie, czy w planie działań w zakresie hałasu opisano jakikolwiek obszar ciszy Obowiązkowy
6.5.13. Mechanizm wdrażania Opis przepisów przewidujących ocenę wdrażania planu działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.5.14. Ocena wyników Opis sposobu oceny wyników planu działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.6.
Obszar objęty planem działań w zakresie hałasu dla głównych linii kolejowych
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
6.6.1. Identyfikator planu działań w zakresie hałasu Unikalny identyfikator nadany każdemu planowi działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.6.2. inspireId Zewnętrzny identyfikator obiektu dla obiektu przestrzennego (obszar objęty planem działań w zakresie hałasu dla głównych linii kolejowych) Obowiązkowy
6.6.3. Geometria Zasięg przestrzenny obszaru objętego planem działań w zakresie hałasu dla głównych linii kolejowych Obowiązkowy
6.6.4. Dodatkowe informacje wymagane zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1089/2010 Dodatkowe atrybuty takie jak typ strefy, specjalny typ strefy, sektor środowiska, podstawa prawna, okres wyznaczania, właściwy organ, informacje o cyklu życia Obowiązkowy
6.7.
Plan działań w zakresie hałasu dla głównych dróg
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
6.7.1. Identyfikator planu działań w zakresie hałasu Unikalny identyfikator nadany każdemu planowi działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.7.2. Główne drogi uwzględnione w planie działań w zakresie hałasu Wskazanie głównych dróg

uwzględnionych w planie działań w zakresie hałasu za pośrednictwem identyfikatorów dróg lub jednostek terytorialnych do celów statystycznych

Obowiązkowy
6.7.3. Identyfikator właściwego organu Unikalny identyfikator właściwego organu odpowiedzialnego za

sporządzanie, gromadzenie lub

zatwierdzanie planów działań

Obowiązkowy
6.7.4. Informacje na temat kontekstu prawnego planu działań w zakresie hałasu
6.7.4.1. Data rozpoczęcia obowiązywania planu działań w zakresie hałasu Data przyjęcia planu działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.7.4.2. Data zakończenia

wdrażania planu działań w zakresie hałasu

Oczekiwana data zakończenia wdrażania planu działań w zakresie hałasu Opcjonalny
6.7.4.3. Dokument planu działania Szczegółowe informacje na temat dokumentu zawierającego plan działania Opcjonalny
6.7.4.4. Dodatkowy opis Dodatkowe informacje na temat ram prawnych planu działań w zakresie hałasu Opcjonalny
6.7.5. Wartości graniczne Informacje na temat obowiązujących wartości granicznych hałasu,

uwzględnionych do celów oceny i wdrażania planów zarządzania hałasem i zmniejszania zagrożenia hałasem Należy podać:

- link do istniejącego sprawozdania dotyczącego wartości granicznych hałasu

albo

- informacje na temat innych wartości granicznych hałasu wykorzystanych jako kryteria do celów oceny i wdrażania planów zarządzania hałasem i zmniejszania zagrożenia hałasem na obszarze objętym planem działań

Obowiązkowy
6.7.6. Informacje na temat konsultacji społecznych dotyczących proponowanego planu działań w zakresie hałasu
6.7.6.1. Streszczenie dokumentacji konsultacji społecznych Streszczenie dokumentacji konsultacji społecznych Opcjonalny
6.7.6.2. Okres konsultacji społecznych Data rozpoczęcia i zakończenia okresu konsultacji społecznych Obowiązkowy
6.7.6.3. Sposób przeprowadzenia konsultacji społecznych Środki zastosowane do przeprowadzenia konsultacji ze społeczeństwem i dotarcia do różnych zainteresowanych stron Obowiązkowy
6.7.6.4. Rodzaj/typ uczestników konsultacji społecznych Rodzaj/typ uczestników konsultacji społecznych uczestniczących

w konsultacjach społecznych

Opcjonalny
6.7.6.5. Liczba uczestników Liczba osób, które wzięły udział w konsultacjach społecznych Opcjonalny
6.7.6.6. Otrzymane uwagi Wyjaśnienie, czy w trakcie procesu konsultacji społecznych otrzymano jakiekolwiek uwagi Obowiązkowy
6.7.6.7. Przegląd planu działań w zakresie hałasu Wyjaśnienie, w jaki sposób

przeprowadzono przegląd planu działań w zakresie hałasu i jak uwzględniono uwagi po zakończeniu konsultacji społecznych

Obowiązkowy
6.7.7. Wyniki sporządzania mapy hałasu obejmują streszczenie informacji ze strategicznych map hałasu na obszarze objętym planami działań w zakresie hałasu, w tym szacunkową liczbę osób poddanych działaniu hałasu oraz identyfikację problemów i sytuacji wymagających poprawy
6.7.7.I. Identyfikator drogi Unikalny identyfikator nadany drodze uwzględnionej w planie działań w zakresie hałasu Opcjonalny
6.7.7.2. Narażenie na LDWN 55 Liczba osób narażonych na hałas o poziomie równym lub większym niż 55 dB LDWN na obszarze objętym planem działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.7.7.3. Narażenie na LN 50 Liczba osób narażonych na hałas o poziomie równym lub większym niż 50 dB LN na obszarze objętym planem działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.7.7.4. Narażenie na inny wskaźnik Liczba osób narażonych na inny wskaźnik hałasu niż LDWN i LN zgodnie z planem działań w zakresie hałasu Opcjonalny
6.7.7.5. Sytuacja wymagająca poprawy Opis zidentyfikowanych problemów i sytuacji, które mogą wymagać poprawy Obowiązkowy

Opcjonalnie opisanie kryteriów ustalania priorytetów, które

zastosowano przy opracowywaniu planu działań w zakresie hałasu

6.7.8. Środki ochrony przed hałasem obejmują wszelkie już obowiązujące lub przygotowywane środki ochrony przed hałasem lub zarządzania hałasem, jak również opis wszelkich działań na obszarze objętym planem działań, które właściwe organy zamierzają podjąć w ciągu najbliższych pięciu lat.
6.7.8.I. Identyfikator drogi Unikalny identyfikator nadany drodze uwzględnionej w planie działań w zakresie hałasu Opcjonalny
6.7.8.2. Obowiązujący środek Środki ochrony przed hałasem już obowiązujące w chwili przyjęcia planu działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.7.8.3. Szczegółowe informacje dotyczące planowanego środka Opis środków ochrony przed hałasem, które zostaną wdrożone w ramach planu działań, wraz z oczekiwanymi korzyściami Obowiązkowy
6.7.8.4. Koszty planowanego środka Koszt wdrożenia przewidywanych środków Opcjonalny
6.7.8.5. Uwzględnienie środka w kosztach Środki ochrony przed hałasem uwzględnione w ocenie kosztów Opcjonalny
6.7.9. Zmniejszenie liczby osób dotkniętych hałasem zawiera informacje o szacunkach w zakresie zmniejszenia liczby osób dotkniętych hałasem, w tym o działaniach w zakresie zmniejszenia liczby osób odczuwających skutki zdrowotne hałasu, jakie właściwe organy zamierzają podjąć w ciągu najbliższych pięciu lat.
6.7.9.I. Identyfikator drogi Unikalny identyfikator nadany drodze uwzględnionej w planie działań w zakresie hałasu Opcjonalny
6.7.9.2. Liczba osób odczuwających zmniejszenie hałasu Szacunkowa liczba osób odczuwających zmniejszenie hałasu na obszarze objętym planem działań Obowiązkowy, jeżeli nie podano żadnych informacji w odniesieniu do pkt 6.7.9.4-6.7.9.6.
6.7.9.3. Wyjaśnienie szacunkowej liczby osób odczuwających zmniejszenie hałasu Tekstowe wyjaśnienie metody użytej do oszacowania liczby osób odczuwających zmniejszenie hałasu Obowiązkowy, jeżeli nie podano żadnych informacji w odniesieniu do pkt 6.7.9.4-6.7.9.6.
6.7.9.4. Zmniejszenie znacznej uciążliwości Szacunkowe zmniejszenie liczby osób narażonych na znaczną uciążliwość na obszarze objętym planem działań Opcjonalny
6.7.9.5. Zmniejszenie znacznych zaburzeń snu Szacunkowe zmniejszenie liczby osób narażonych na znaczne zaburzenia snu na obszarze objętym planem działań Opcjonalny
6.7.9.6. Zmniejszenie zapadalności na chorobę niedokrwienną serca Szacunkowe zmniejszenie liczby zachorowań na chorobę niedokrwienną serca na obszarze objętym planem działań Opcjonalny
6.7.9.7. Zmniejszenie innych skutków zdrowotnych Informacje na temat wszelkich innych istotnych skutków zdrowotnych związanych z hałasem, które oszacowano w planie działań, na obszarze objętym planem działań Opcjonalny
6.7.9.8. Wyjaśnienie skutków zdrowotnych Informacje na temat metod oceny szkodliwych skutków Opcjonalny
6.7.9.9. Szacunkowa relacja koszt/korzyść Szacunkowa relacja koszt/korzyść środków opisanych w planie działań Opcjonalny
6.7.10. Długoterminowa strategia Wskazanie, czy w planie działań w zakresie hałasu uwzględniono długoterminową strategię zmniejszania zagrożenia hałasem, oraz wyjaśnienie tej strategii Obowiązkowy
6.7.11. Szacunkowe łączne koszty Szacunkowe łączne koszty planu działań Opcjonalny
6.7.12. Obszary ciszy Wyjaśnienie, czy w planie działań w zakresie hałasu opisano jakikolwiek obszar ciszy Obowiązkowy
6.7.13. Mechanizm wdrażania Opis środków służących ocenie wdrażania planu działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.7.14. Ocena wyników Opis sposobu oceny wyników planu działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.8.
Obszar objęty planem działań w zakresie hałasu dla głównych dróg
Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
6.8.1. Identyfikator planu działań w zakresie hałasu Unikalny identyfikator nadany każdemu planowi działań w zakresie hałasu Obowiązkowy
6.8.2. inspireld Zewnętrzny identyfikator obiektu dla obiektu przestrzennego (obszar objęty planem działań w zakresie hałasu dla głównych dróg) Obowiązkowy
6.8.3. Geometria Zasięg przestrzenny obszaru objętego planem działań w zakresie hałasu dla głównych dróg Obowiązkowy
6.8.4. Dodatkowe informacje wymagane zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1089/2010 Dodatkowe atrybuty takie jak typ strefy, specjalny typ strefy, sektor środowiska, podstawa prawna, okres wyznaczania, właściwy organ, informacje o cyklu życia Obowiązkowy

Sekcja  7

Wyznaczone obszary ciszy w aglomeracjach lub na otwartym terenie poza miastem

7.1.
Obszary ciszy w aglomeracjach lub na otwartym terenie poza miastem

Uwaga: w odniesieniu do informacji, które mają być sprawozdawane w pkt 7.1 - jeżeli nie wyznaczono obszaru ciszy, nie należy sprawozdawać żadnych informacji.

Dane, które mają być sprawozdawane Treść Obowiązkowy lub opcjonalny charakter sprawozdawczości
7.1.1. Identyfikator obszaru ciszy Unikalny identyfikator nadany każdemu obszarowi ciszy Obowiązkowy
7.1.2. Nazwa obszaru ciszy Nazwa obszaru ciszy Opcjonalny
7.1.3. Typ obszaru ciszy Opis cech charakterystycznych obszaru ciszy takiego jak rezerwat przyrody, plac zabaw, obszar zieleni Obowiązkowy
7.1.4. Dokumentacja dotycząca obszaru ciszy Jakakolwiek istniejąca dokumentacja związana z wytyczeniem opisanego obszaru ciszy Opcjonalny
7.1.5. Identyfikator aglomeracji Unikalny identyfikator aglomeracji, w której granicach wytyczono opisany obszar ciszy. Obowiązkowy, jeżeli obszar ciszy znajduje się w granicach aglomeracji
7.1.6. Ochrona przed źródłami hałasu Określenie źródeł hałasu, przed którymi obszar ciszy jest chroniony Opcjonalny
7.1.7. Ochrona przed innymi źródłami hałasu Dodatkowe źródła hałasu, przed którymi obszar ciszy jest chroniony Opcjonalny
7.1.8. Środki ochrony Środki ochrony wyznaczonego obszaru ciszy przed hałasem Obowiązkowy
7.1.9. Identyfikator planu działań w zakresie hałasu Unikalny identyfikator planu działań w zakresie hałasu, w którym uwzględniono ochronę lub zachowanie obszaru ciszy. Obowiązkowy, jeżeli obszar ciszy jest uwzględniony w planie działań w zakresie hałasu.
7.1.10. inspireld Zewnętrzny identyfikator obiektu dla obiektu przestrzennego (obszar ciszy). Obowiązkowy
7.1.11. Geometria Zasięg przestrzenny obszaru ciszy Obowiązkowy
7.1.12. Dodatkowe informacje wymagane zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1089/2010 Dodatkowe atrybuty takie jak typ strefy, specjalny typ strefy, sektor środowiska, podstawa prawna, okres wyznaczania, właściwy organ, informacje o cyklu życia Obowiązkowy
1 Dz.U. L 189 z 18.7.2002, s. 12.
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1010 z dnia 5 czerwca 2019 r. w sprawie dostosowania obowiązków sprawozdawczych w dziedzinie ustawodawstwa dotyczącego środowiska oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 166/2006 i (UE) nr 995/2010, dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2002/49/WE, 2004/35/WE, 2007/2/WE, 2009/147/WE i 2010/63/UE, rozporządzenia Rady (WE) nr 338/97 i (WE) nr 2173/2005 oraz dyrektywę Rady 86/278/EWG (Dz.U. L 170 z 25.6.2019, s. 115).
3 Dyrektywa 2007/2/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 marca 2007 r. ustanawiająca infrastrukturę informacji przestrzennej we Wspólnocie Europejskiej (INSPIRE) (Dz.U. L 108 z 25.4.2007, s. 1).
4 Rozporządzenie (WE) nr 1059/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 maja 2003 r. w sprawie ustalenia wspólnej klasyfikacji Jednostek Terytorialnych do Celów Statystycznych (NUTS) (Dz.U. L 154 z 21.6.2003, s. 1).

Zmiany w prawie

Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2021.400.160

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2021/1967 ustanawiająca obowiązkowe repozytorium danych i obowiązkowy mechanizm cyfrowej wymiany informacji zgodnie z dyrektywą 2002/49/WE Parlamentu Europejskiego i Rady
Data aktu: 11/11/2021
Data ogłoszenia: 12/11/2021
Data wejścia w życie: 01/01/2022, 02/12/2021