Decyzja wykonawcza 2021/781 dotycząca publikacji wykazu podającego niektóre poziomy emisji CO2 przypadające na producenta oraz średnie indywidualne poziomy emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich zarejestrowanych w Unii i emisje odniesienia CO2 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 na okres sprawozdawczy roku 2019 (Jedynie teksty w języku angielskim, francuskim, niderlandzkim, niemieckim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2021/781
z dnia 10 maja 2021 r.
dotycząca publikacji wykazu podającego niektóre poziomy emisji CO2 przypadające na producenta oraz średnie indywidualne poziomy emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich zarejestrowanych w Unii i emisje odniesienia CO2 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 na okres sprawozdawczy roku 2019

(notyfikowana jako dokument nr C(2021) 3109)

(Jedynie teksty w języku angielskim, francuskim, niderlandzkim, niemieckim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 12 maja 2021 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 z dnia 20 czerwca 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych pojazdów ciężkich oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 i (UE) 2018/956 oraz dyrektywę Rady 96/53/WE 1 , w szczególności jego art. 11 ust. 1 akapit pierwszy lit. a), b), d) i f) oraz art. 11 ust. 1 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Średni indywidualny poziom emisji CO2 producenta należy określić na podstawie danych zgłoszonych przez państwa członkowskie i producentów zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 2  w odniesieniu do pojazdów tego producenta.

(2) Średni indywidualny poziom emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich zarejestrowanych w Unii powinien opierać się na danych zgłoszonych w odniesieniu do pojazdów wszystkich producentów.

(3) Wskaźnik emisji zerowej i niskiej dla każdego producenta należy określić z uwzględnieniem zgłoszonych w ten sposób bezemisyjnych i niskoemisyjnych pojazdów ciężkich.

(4) Ścieżkę redukcji emisji CO2 oraz jednostki emisji przypadające na producenta należy określić na podstawie liczby zgłoszonych w ten sposób nowych pojazdów ciężkich z wyłączeniem pojazdów specjalistycznych.

(5) Emisje odniesienia CO2 powinny opierać się na danych zgłoszonych na podstawie rozporządzenia (UE) 2018/956 w podziale na podgrupy, z wyłączeniem pojazdów specjalistycznych.

(6) Jeżeli Komisja otrzyma dodatkowe dane, które mogłyby mieć wpływ na wyniki tych obliczeń, może być zmuszona do zaktualizowania danych opublikowanych w niniejszym dokumencie,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Średni indywidualny poziom emisji CO2 producenta

Średni indywidualny poziom emisji CO2 producenta, o którym mowa w art. 4 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w okresie sprawozdawczym roku 2019 podano w drugiej kolumnie tabeli w załączniku I do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Wskaźnik emisji zerowej i niskiej na producenta

Wskaźnik emisji zerowej i niskiej na producenta, o którym mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w okresie sprawozdawczym roku 2019 podano w trzeciej kolumnie tabeli w załączniku I do niniejszej decyzji.

Artykuł  3

Ścieżka redukcji emisji CO2 oraz jednostki emisji przypadające na producenta

Ścieżkę redukcji emisji CO2 oraz jednostki emisji przypadające na producenta, o których mowa w art. 7 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w okresie sprawozdawczym roku 2019 podano odpowiednio w czwartej i piątej kolumnie tabeli w załączniku I do niniejszej decyzji.

Artykuł  4

Średni indywidualny poziom emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich

Średni indywidualny poziom emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich zarejestrowanych w Unii w okresie sprawozdawczym roku 2019, obliczony za pomocą wzoru z pkt 2.7 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/1242, z uwzględnieniem nowych pojazdów ciężkich wszystkich producentów, wynosi: 52,75 g/tkm.

Artykuł  5

Emisje odniesienia CO2

Emisje odniesienia CO2, o których mowa w art. 1 akapit drugi rozporządzenia (UE) 2019/1242, na okres od dnia 1 lipca 2019 r. do dnia 30 czerwca 2020 r., określono w załączniku II do niniejszej decyzji.

Artykuł  6

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów:

1)
DAIMLER TRUCK AG

Mercedesstr. 120

70372 Stuttgart

Niemcy

2)
DAF NV

box 90065 Mt.

5602 PT Eindhoven

Niderlandy

3)
Ford Otomotiv Sanayi AS

Akpinar Mah. Hasan Basri Cad No 2

34885 Sancaktepe Stambuł

Turcja

4)
Iveco Magirus-AG

Nicolaus-Otto-StraEe 27

89079 Ulm

Niemcy

5)
IVECO SPA

Via Puglia 35

10156 Turyn

Włochy

6)
MAN TRUCK AND BUS SE

Dachauer Str 667

80995 Monachium

Niemcy

7)
RENAULT TRUCK SA

99 Route de Lyon

69802 Saint Priest

Francja

8)
SCANIA CV AB

Vagnmakarvagen 1

15187 Södertälje

Szwecja

9)
VOLVO TRUCK CORPORATION

40508 Göteborg

Szwecja

Sporządzono w Brukseli dnia 10 maja 2021 r.
W imieniu Komisji
Frans TIMMERMANS
Wiceprzewodniczący wykonawczy

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Wszystkie wpisy odnoszą się do okresu sprawozdawczego roku 2019 zgodnie z definicją w art. 3 pkt 3 rozporządzenia (UE) 2019/1242.
Producent Średni indywidualny poziom emisji CO2, o którym mowa w art. 4 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w g/tkm Wskaźnik emisji zerowej i niskiej, o którym mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1242 Ścieżka redukcji emisji CO2, o której mowa w art. 7 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w g/tkm Jednostki emisji, o których mowa w art. 7 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w g/tkm
DAIMLER TRUCK AG 53,97 1,000 53,16 -
DAF NV 53,38 0,999 53,64 8 154
IVECO MAGIRUS-AG 53,43 1,000 51,87 -
IVECO SPA 33,91 0,998 31,16 -
FORD OTOMOTIV

SANAYI AS

53,06 1,000 49,40 -
MAN TRUCK AND

BUS SE

51,58 0,999 51,49 -
RENAULT TRUCK SA 52,19 1,000 50,72 -
SCANIA CV AB 51,02 1,000 53,54 77 096
VOLVO TRUCK CORPORATION 54,38 1,000 53,89 -

ZAŁĄCZNIK  II

Emisje odniesienia CO2, o których mowa w art. 1 akapit drugi rozporządzenia (UE) 2019/1242:
Podgrupy pojazdów sg rCO2sg w g/tkm
4-UD 307,23
4-RD 197,16
4-LH 105,96
5-RD 84,00
5-LH 56,60
9-RD 110,98
9-LH 65,16
10-RD 83,26
10-LH 58,26
1 Dz.U. L 198 z 25.7.2019, s. 202.
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 z dnia 28 czerwca 2018 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości w odniesieniu do emisji CO2 z nowych pojazdów ciężkich i zużycia paliwa przez takie pojazdy (Dz.U. L 173 z 9.7.2018, s. 1).

Zmiany w prawie

Ustawa o rencie wdowiej niekonstytucyjna?

O zawetowanie ustawy o tzw. wdowich emeryturach jako aktu dyskryminującego część obywateli zwróciła się do prezydenta Andrzeja Dudy jedna z emerytek. W jej przekonaniu uchwalona 26 lipca 2024 r. ustawa narusza art. 32 Konstytucji, ponieważ wprowadza zasady dyskryminujące dużą część seniorów. Czy prezydent zdążył się z nią zapoznać – nie wiadomo. Bo petycja wpłynęła do Kancelarii Prezydenta 6 sierpnia, a już 9 sierpnia ustawa została podpisana.

Grażyna J. Leśniak 31.08.2024
Nalewki już bez barwników, soków i dodatkowych aromatów

We wtorek, 20 sierpnia, zaczęły obowiązywać przepisy rozporządzenia ministra rolnictwa dotyczące znakowania napojów alkoholowych. Z uwagi na tradycyjne praktyki produkcyjne stosowane przy wyrobie "nalewek", nowe zasady wykluczają możliwość ich barwienia, aromatyzowania czy też dodawania do nich soków owocowych.

Krzysztof Koślicki 20.08.2024
Nowe wzory wniosków o wydanie interpretacji podatkowych

Nowe wzory dotyczą zarówno wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, interpretacji ogólnej przepisów prawa podatkowego, jak i wniosku wspólnego o wydanie w indywidualnej sprawie interpretacji przepisów prawa podatkowego. Oparto je na wzorach dotychczas obowiązujących z 2022 roku. Wprowadzono do nich jednak zmiany porządkujące i aktualizujące.

Agnieszka Matłacz 08.08.2024
Nowe wymagania dotyczące laboratoriów diagnostycznych

W Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie w sprawie medycznych laboratoriów diagnostycznych. W dokumencie określono szczegółowe warunki, jakim powinny odpowiadać pod względem infrastruktury. Uszczegółowiono także kwalifikacje personelu i kierownika laboratorium. Nowe zalecenia obowiązują od 7 sierpnia. Przewidziano jednak czas przejściowy na ich wprowadzenie.

Monika Stelmach 07.08.2024
Jest regulamin działania Zespołu do spraw Świadczeń z Funduszu Kompensacyjnego

Minister zdrowia wydał kolejne przepisy dotyczące Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych. Określił regulamin Zespołu do spraw Świadczeń z tego funduszu, działającego przy Rzeczniku Praw Pacjenta, do zadań którego należy sporządzanie opinii o wystąpieniu zdarzenia medycznego i jego skutkach. Określono też wynagrodzenie członków tego zespołu.

Agnieszka Matłacz 07.08.2024
ZUS przesłucha bliskich i sąsiadów, by ustalić, jak żyli małżonkowie?

Nie wiadomo, dlaczego ustawodawca uzależnił prawo do renty wdowiej od pozostawania we wspólności małżeńskiej do dnia śmierci małżonka. W efekcie rozwiedziona małżonka lub wdowa, która do dnia śmierci męża nie pozostawała z nim we wspólności małżeńskiej, nie otrzyma nie tylko renty rodzinnej, ale i renty wdowiej. Zdaniem prawników ustawa nadaje się do zmiany - i to pilnej.

Grażyna J. Leśniak 06.08.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2021.167.47

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2021/781 dotycząca publikacji wykazu podającego niektóre poziomy emisji CO2 przypadające na producenta oraz średnie indywidualne poziomy emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich zarejestrowanych w Unii i emisje odniesienia CO2 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 na okres sprawozdawczy roku 2019 (Jedynie teksty w języku angielskim, francuskim, niderlandzkim, niemieckim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)
Data aktu: 10/05/2021
Data ogłoszenia: 12/05/2021