a także mając na uwadze, co następuje:1. PROCEDURA
1.1. Obowiązujące środki
(1) Rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2016/387 2 ("rozporządzenie pierwotne") Komisja Europejska ("Komisja") nałożyła ostateczne cło wyrównawcze na przywóz rur i przewodów rurowych z żeliwa ciągliwego (zwanego także żeliwem sferoidalnym) pochodzących z Indii ("produkt objęty przeglądem").
(2) Produkt objęty przeglądem podlega również ostatecznemu cłu antydumpingowemu nałożonemu w drodze rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2016/388 3 na przywóz rur i przewodów rurowych z żeliwa ciągliwego (zwanego także żeliwem sferoidalnym) pochodzących z Indii, zmienionego rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2016/1369 4 .
1.2. Wniosek o dokonanie przeglądu
(3) W dniu 24 lipca 2018 r. Komisja otrzymała wniosek o przeprowadzenie na podstawie art. 19 rozporządzenia (UE) 2016/1037 ("rozporządzenie podstawowe") częściowego przeglądu okresowego obowiązującego cła wyrównawczego, ograniczonego do producenta eksportującego Electrosteel Castings Limited ("ECL").
(4) W pierwotnym dochodzeniu Komisja ustaliła cło wyrównawcze w odniesieniu do ECL na poziomie 9,0 %.
1.3. Wszczęcie częściowego przeglądu okresowego
(5) Komisja podjęła decyzję o wszczęciu, zgodnie z art. 19 rozporządzenia podstawowego, częściowego przeglądu okresowego, ograniczonego w zakresie do zbadania subsydiowania ECL i jego spółek powiązanych w Indiach. W dniu 4 grudnia 2018 r. Komisja opublikowała zawiadomienie o wszczęciu przeglądu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ("zawiadomienie o wszczęciu") 5 .
(6) Dochodzenie przeglądowe objęło okres od dnia 1 kwietnia 2017 r. do dnia 31 marca 2018 r.
1.4. Zainteresowane strony
(7) W zawiadomieniu o wszczęciu Komisja wezwała zainteresowane strony do przedstawienia swoich opinii. Ponadto Komisja wyraźnie poinformowała o przeglądzie władze państwa, którego dotyczy postępowanie, i zaprosiła je do wzięcia w nim udziału.
(8) Zainteresowane strony miały możliwość przedstawienia swoich opinii na piśmie oraz złożenia wniosku o przesłuchanie przed Komisją lub rzecznikiem praw stron w postępowaniach w sprawie handlu.
(9) W dniach 26 kwietnia i 8 listopada 2019 r. Komisja przeprowadziła z przedstawicielami ECL dwa przesłuchania. Ponadto Komisja przeprowadziła dwa powiązane przesłuchania na wniosek przedsiębiorstw Hydro-Mat (Belgia) i Vodoskok (Chorwacja) oraz Rekalde (Hiszpania), Aquatubo (Hiszpania), Duna Armatura (Rumunia), G.M. Tecnorappresentanze (Włochy), Termocentro (Włochy) i WAPPTech Environmental Technology (Węgry).
2. WYCOFANIE WNIOSKU
(10) Pismem elektronicznym z dnia 27 września 2019 r. ECL poinformowało Komisję o wycofaniu swojego wniosku o przegląd okresowy.
(11) Zgodnie z art. 14 ust. 1 rozporządzenia podstawowego w przypadku wycofania wniosku postępowanie może zostać zakończone, o ile nie jest to sprzeczne z interesem Unii.
(12) Dochodzenie nie ujawniło żadnych okoliczności wskazujących, że zakończenie postępowania nie leżałoby w interesie Unii.
3. WNIOSEK
(13) Komisja uznała, że należy zakończyć częściowy przegląd okresowy bez formalnego określenia istnienia istotnych trwałych zmian oraz występującej w przypadku ECL praktyki subsydiowania.
(14) Komisja stwierdziła, że częściowy przegląd okresowy, którego zakres ograniczono do zbadania subsydiowania w odniesieniu do ECL, powinien zostać zakończony bez zmiany obowiązujących środków.
4. UJAWNIENIE USTALEŃ
(15) Wszystkie zainteresowane strony zostały poinformowane o zasadniczych faktach i okolicznościach, które doprowadziły do powyższych wniosków, i przyznano im okres na przedstawienie uwag dotyczących ujawnionych informacji. Otrzymane informacje nie miały charakteru, który mógłby wpłynąć na zmianę wniosku Komisji.
(16) Niniejsza decyzja jest zgodna z opinią komitetu ustanowionego art. 25 ust. 1 rozporządzenia podstawowego,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: