uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/19/UE z dnia 4 lipca 2012 r. w sprawie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (WEEE) 1 , w szczególności jej art. 16 ust. 3,
(1) Ujednolicona struktura i ujednolicony format danych na potrzeby rejestrowania i sprawozdawczości w odniesieniu do producentów sprzętu elektrycznego i elektronicznego (EEE) we wszystkich państwach członkowskich przyczyni się do zmniejszenia obciążeń administracyjnych producentów prowadzących działalność na poziomie Unii lub na poziomie kilku państw członkowskich.
(2) W celu zharmonizowania praktyk stosowanych przez państwa członkowskie w zakresie rejestrowania i sprawozdawczości format rejestrowania i sprawozdawczości powinien być stosowany przez wszystkich producentów, w tym producentów będących dostawcami EEE za pomocą środków porozumiewania się na odległość, lub przez autoryzowanych przedstawicieli, jeżeli zostali wyznaczeni, oraz we wszystkich rejestrach sporządzonych w państwach członkowskich zgodnie z art. 16 ust. 1 dyrektywy 2012/19/UE.
(3) Format rejestrowania i sprawozdawczości powinien określać główne elementy informacji wymagane przy rejestracji i składaniu sprawozdań przez producentów lub autoryzowanych przedstawicieli, jeżeli zostali oni wyznaczeni, zgodnie z art. 16 ust. 2 i załącznikiem X do dyrektywy 2012/19/UE. Powinien on również umożliwiać zażądanie przez państwo członkowskie, w którym producent jest zarejestrowany i składa sprawozdania, dostarczenia ograniczonych dodatkowych informacji. W celu uniknięcia dodatkowych obciążeń administracyjnych takie żądanie dotyczące dodatkowych informacji powinno odnosić się wyłącznie do pozycji wcześniej określonych jako takie w ramach danego formatu.
(4) Chociaż zgodnie z częścią B.5 załącznika X do dyrektywy 2012/19/UE każdy producent lub autoryzowany przedstawiciel, jeżeli został wyznaczony, ma obowiązek składania sprawozdania w odniesieniu do ilości zużytego EEE zebranego selektywnie, poddanego recyklingowi (w tym, przygotowanego do ponownego użycia), odzyskowi i unieszkodliwionego w danym państwie członkowskim lub przemieszczonego wewnątrz Unii lub poza Unię, odpowiednie informacje, które mają być przekazane Komisji, są zbierane w państwach członkowskich z różnych źródeł. W tym kontekście harmonizacja formatów sprawozdawczości mogłaby spowodować wzrost obciążenia administracyjnego dla producentów, przy czym nie byłaby konieczna w odniesieniu do celu obecnego rozporządzenia wykonawczego.
(5) Przepisy niniejszego rozporządzenia powinny mieć zastosowanie od daty, która pozwoli na dokonanie niezbędnych ustaleń praktycznych w odniesieniu do rejestrów i producentów lub ich autoryzowanych przedstawicieli, i powinny mieć zastosowanie od początku roku kalendarzowego.
(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na podstawie art. 39 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE 2 ,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
W imieniu Komisji | |
Jean-Claude JUNCKER | |
Przewodniczący |
500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.20241 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.
31.12.2024Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.
28.12.2024Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.
12.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2019.48.6 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 2019/290 określające format rejestrowania i sprawozdawczości w rejestrze w odniesieniu do producentów sprzętu elektrycznego i elektronicznego |
Data aktu: | 19/02/2019 |
Data ogłoszenia: | 20/02/2019 |
Data wejścia w życie: | 01/01/2020, 12/03/2019 |