Decyzja wykonawcza 2018/1037 w sprawie zakończenia postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu żelazochromu niskowęglowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej, Federacji Rosyjskiej i Turcji

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2018/1037
z dnia 20 lipca 2018 r.
w sprawie zakończenia postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu żelazochromu niskowęglowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej, Federacji Rosyjskiej i Turcji

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej 1  ("rozporządzenie podstawowe"), a w szczególności jego art. 9 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

1. PROCEDURA

1.1. Wszczęcie postępowania

(1) W dniu 23 czerwca 2017 r. Komisja Europejska ("Komisja") wszczęła dochodzenie antydumpingowe w odniesieniu do przywozu do Unii żelazochromu niskowęglowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej ("ChRL"), Federacji Rosyjskiej ("Rosja") i Turcji ("państwa, których dotyczy postępowanie") na podstawie art. 5 rozporządzenia podstawowego. Komisja opublikowała zawiadomienie o wszczęciu postępowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2  ("zawiadomienie o wszczęciu postępowania").

(2) Komisja wszczęła dochodzenie w następstwie skargi złożonej w dniu 10 maja 2017 r. przez Stowarzyszenie Europejskich Producentów Żelazostopów ("Euroalliages" lub "skarżący") w imieniu jedynego unijnego producenta żelazochromu niskowęglowego, Elekterwerk Weisweiler GmbH. Skarżący reprezentuje 100 % łącznej produkcji unijnej żelazochromu niskowęglowego. W skardze przedstawiono dowody na wystąpienie dumpingu i wynikającej z niego istotnej szkody, które uznano za wystarczające, by uzasadnić wszczęcie dochodzenia.

(3) W zawiadomieniu o wszczęciu postępowania Komisja wezwała zainteresowane strony do skontaktowania się z nią w celu wzięcia udziału w dochodzeniu. Ponadto Komisja wyraźnie poinformowała skarżącego, znanych producentów eksportujących w krajach, których dotyczy postępowanie, władze Chin, Rosji i Turcji, znanych importerów i użytkowników, a także stowarzyszenia, o których wiadomo, że są zainteresowane, o wszczęciu dochodzenia i zaprosiła te podmioty do wzięcia w nim udziału.

1.2. Odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu

(4) Komisja przesłała kwestionariusze do jedynego unijnego producenta żelazochromu niskowęglowego, do dziesięciu użytkowników oraz do ośmiu importerów, którzy zgłosili się po wszczęciu postępowania.

(5) Komisja otrzymała odpowiedzi od jednego tureckiego producenta, od jedynego producenta unijnego oraz od czterech użytkowników żelazochromu niskowęglowego. Żaden z ośmiu importerów nie odpowiedział na kwestionariusz.

1.3. Wizyty weryfikacyjne

(6) Komisja zgromadziła i zweryfikowała wszelkie informacje uważane za niezbędne w celu stwierdzenia istnienia dumpingu, wynikającej z niego szkody oraz interesu Unii. Wizyty weryfikacyjne na podstawie art. 16 rozporządzenia podstawowego odbyły się na terenie następujących przedsiębiorstw:

- Producenci unijni

- Elekterwerk Weisweiler GmbH - "EWW", Niemcy i jego przedsiębiorstwo powiązane Afark Trading Limited - "ATL", Malta

- Użytkownicy

- Aperam Sourcing SCA, Luksemburg

- Salzgitter AG, Niemcy

- VDM Metals International GmbH, Niemcy

- Producent eksportujący w Turcji:

- Eti Elektrometalurji A.Ș ., Antalya, Turcja

1.4. Okres objęty dochodzeniem i okres badany

(7) Dochodzenie dotyczące dumpingu i szkody obejmowało okres od dnia 1 kwietnia 2016 r. do dnia 31 marca 2017 r. ("okres objęty dochodzeniem" lub "OD"). Analiza tendencji mających znaczenie dla oceny szkody objęła okres od dnia 1 stycznia 2014 r. do końca okresu objętego dochodzeniem ("okres badany").

1.5. Niewprowadzanie środków tymczasowych

(8) Ze względu na brak jasności co do zakresu produktu, Komisja postanowiła nie wprowadzać środków tymczasowych, lecz kontynuować dochodzenie. W dniu 23 marca 2018 r. wszystkie zainteresowane strony otrzymały dokument informacyjny, w którym przedstawiono przyczyny niewprowadzania środków tymczasowych. Kilka zainteresowanych stron przedłożyło uwagi na piśmie.

2. WYCOFANIE SKARGI I ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

(9) Wiadomością elektroniczną z dnia 22 maja 2018 r. skarżący powiadomił Komisję o wycofaniu swojej skargi.

(10) Zgodnie z art. 9 ust. 1 rozporządzenia podstawowego w przypadku wycofania skargi postępowanie może zostać zakończone, o ile nie jest to sprzeczne z interesem Unii.

(11) Skarżący jest jedynym producentem żelazochromu niskowęglowego w Unii, a żaden inny podmiot nie zgłosił sprzeciwu wobec ewentualnego nałożenia środków antydumpingowych. Ponieważ dochodzenie nie ujawniło żadnych okoliczności wskazujących, że zakończenie postępowania nie leży w interesie Unii, uznano, że obecne postępowanie powinno zostać zakończone.

(12) W kontekście wycofania skargi przez przemysł unijny oraz proponowanego zakończenia postępowania bez wprowadzania środków Komisja nie uznała za konieczne przeanalizowania uwag otrzymanych od zainteresowanych stron na temat wszczęcia dochodzenia oraz wstępnych ustaleń zawartych w dokumencie informacyjnym, o którym mowa w motywie 8.

3. UJAWNIENIE USTALEŃ I WNIOSKI

(13) Zainteresowane strony zostały poinformowane o zamiarze zakończenia postępowania przez Komisję i miały możliwość przedstawienia swoich uwag. Do Komisji nie wpłynęły jednak żadne uwagi wskazujące na to, że takie zakończenie byłoby sprzeczne z interesem Unii.

(14) Komisja stwierdza zatem, że postępowanie antydumpingowe dotyczące przywozu do Unii żelazochromu, zawierającego wagowo ponad 0,05 %, ale nie więcej niż 0,5 % węgla, pochodzącego z ChRL, Rosji i Turcji, powinno zostać zakończone bez wprowadzania środków.

(15) Niniejsza decyzja jest zgodna z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia podstawowego,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Postępowanie antydumpingowe dotyczące przywozu żelazochromu, zawierającego wagowo ponad 0,05 %, ale nie więcej niż 0,5 % węgla, pochodzącego z ChRL, Rosji i Turcji, obecnie objętego kodem CN 7202 49 50, zostaje niniejszym zakończone.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie następnego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 20 lipca 2018 r.
W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący
1 Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.
2 Zawiadomienie o wszczęciu postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu żelazochromu niskowęglowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej, Rosji i Turcji (Dz.U. C 200 z 23.6.2017, s. 17).

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2018.185.48

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2018/1037 w sprawie zakończenia postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu żelazochromu niskowęglowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej, Federacji Rosyjskiej i Turcji
Data aktu: 20/07/2018
Data ogłoszenia: 23/07/2018