Decyzja wykonawcza 2018/1037 w sprawie zakończenia postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu żelazochromu niskowęglowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej, Federacji Rosyjskiej i Turcji

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2018/1037
z dnia 20 lipca 2018 r.
w sprawie zakończenia postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu żelazochromu niskowęglowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej, Federacji Rosyjskiej i Turcji

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej 1  ("rozporządzenie podstawowe"), a w szczególności jego art. 9 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

1. PROCEDURA

1.1. Wszczęcie postępowania

(1) W dniu 23 czerwca 2017 r. Komisja Europejska ("Komisja") wszczęła dochodzenie antydumpingowe w odniesieniu do przywozu do Unii żelazochromu niskowęglowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej ("ChRL"), Federacji Rosyjskiej ("Rosja") i Turcji ("państwa, których dotyczy postępowanie") na podstawie art. 5 rozporządzenia podstawowego. Komisja opublikowała zawiadomienie o wszczęciu postępowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2  ("zawiadomienie o wszczęciu postępowania").

(2) Komisja wszczęła dochodzenie w następstwie skargi złożonej w dniu 10 maja 2017 r. przez Stowarzyszenie Europejskich Producentów Żelazostopów ("Euroalliages" lub "skarżący") w imieniu jedynego unijnego producenta żelazochromu niskowęglowego, Elekterwerk Weisweiler GmbH. Skarżący reprezentuje 100 % łącznej produkcji unijnej żelazochromu niskowęglowego. W skardze przedstawiono dowody na wystąpienie dumpingu i wynikającej z niego istotnej szkody, które uznano za wystarczające, by uzasadnić wszczęcie dochodzenia.

(3) W zawiadomieniu o wszczęciu postępowania Komisja wezwała zainteresowane strony do skontaktowania się z nią w celu wzięcia udziału w dochodzeniu. Ponadto Komisja wyraźnie poinformowała skarżącego, znanych producentów eksportujących w krajach, których dotyczy postępowanie, władze Chin, Rosji i Turcji, znanych importerów i użytkowników, a także stowarzyszenia, o których wiadomo, że są zainteresowane, o wszczęciu dochodzenia i zaprosiła te podmioty do wzięcia w nim udziału.

1.2. Odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu

(4) Komisja przesłała kwestionariusze do jedynego unijnego producenta żelazochromu niskowęglowego, do dziesięciu użytkowników oraz do ośmiu importerów, którzy zgłosili się po wszczęciu postępowania.

(5) Komisja otrzymała odpowiedzi od jednego tureckiego producenta, od jedynego producenta unijnego oraz od czterech użytkowników żelazochromu niskowęglowego. Żaden z ośmiu importerów nie odpowiedział na kwestionariusz.

1.3. Wizyty weryfikacyjne

(6) Komisja zgromadziła i zweryfikowała wszelkie informacje uważane za niezbędne w celu stwierdzenia istnienia dumpingu, wynikającej z niego szkody oraz interesu Unii. Wizyty weryfikacyjne na podstawie art. 16 rozporządzenia podstawowego odbyły się na terenie następujących przedsiębiorstw:

- Producenci unijni

- Elekterwerk Weisweiler GmbH - "EWW", Niemcy i jego przedsiębiorstwo powiązane Afark Trading Limited - "ATL", Malta

- Użytkownicy

- Aperam Sourcing SCA, Luksemburg

- Salzgitter AG, Niemcy

- VDM Metals International GmbH, Niemcy

- Producent eksportujący w Turcji:

- Eti Elektrometalurji A.Ș ., Antalya, Turcja

1.4. Okres objęty dochodzeniem i okres badany

(7) Dochodzenie dotyczące dumpingu i szkody obejmowało okres od dnia 1 kwietnia 2016 r. do dnia 31 marca 2017 r. ("okres objęty dochodzeniem" lub "OD"). Analiza tendencji mających znaczenie dla oceny szkody objęła okres od dnia 1 stycznia 2014 r. do końca okresu objętego dochodzeniem ("okres badany").

1.5. Niewprowadzanie środków tymczasowych

(8) Ze względu na brak jasności co do zakresu produktu, Komisja postanowiła nie wprowadzać środków tymczasowych, lecz kontynuować dochodzenie. W dniu 23 marca 2018 r. wszystkie zainteresowane strony otrzymały dokument informacyjny, w którym przedstawiono przyczyny niewprowadzania środków tymczasowych. Kilka zainteresowanych stron przedłożyło uwagi na piśmie.

2. WYCOFANIE SKARGI I ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

(9) Wiadomością elektroniczną z dnia 22 maja 2018 r. skarżący powiadomił Komisję o wycofaniu swojej skargi.

(10) Zgodnie z art. 9 ust. 1 rozporządzenia podstawowego w przypadku wycofania skargi postępowanie może zostać zakończone, o ile nie jest to sprzeczne z interesem Unii.

(11) Skarżący jest jedynym producentem żelazochromu niskowęglowego w Unii, a żaden inny podmiot nie zgłosił sprzeciwu wobec ewentualnego nałożenia środków antydumpingowych. Ponieważ dochodzenie nie ujawniło żadnych okoliczności wskazujących, że zakończenie postępowania nie leży w interesie Unii, uznano, że obecne postępowanie powinno zostać zakończone.

(12) W kontekście wycofania skargi przez przemysł unijny oraz proponowanego zakończenia postępowania bez wprowadzania środków Komisja nie uznała za konieczne przeanalizowania uwag otrzymanych od zainteresowanych stron na temat wszczęcia dochodzenia oraz wstępnych ustaleń zawartych w dokumencie informacyjnym, o którym mowa w motywie 8.

3. UJAWNIENIE USTALEŃ I WNIOSKI

(13) Zainteresowane strony zostały poinformowane o zamiarze zakończenia postępowania przez Komisję i miały możliwość przedstawienia swoich uwag. Do Komisji nie wpłynęły jednak żadne uwagi wskazujące na to, że takie zakończenie byłoby sprzeczne z interesem Unii.

(14) Komisja stwierdza zatem, że postępowanie antydumpingowe dotyczące przywozu do Unii żelazochromu, zawierającego wagowo ponad 0,05 %, ale nie więcej niż 0,5 % węgla, pochodzącego z ChRL, Rosji i Turcji, powinno zostać zakończone bez wprowadzania środków.

(15) Niniejsza decyzja jest zgodna z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia podstawowego,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Postępowanie antydumpingowe dotyczące przywozu żelazochromu, zawierającego wagowo ponad 0,05 %, ale nie więcej niż 0,5 % węgla, pochodzącego z ChRL, Rosji i Turcji, obecnie objętego kodem CN 7202 49 50, zostaje niniejszym zakończone.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie następnego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 20 lipca 2018 r.
W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący
1 Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.
2 Zawiadomienie o wszczęciu postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu żelazochromu niskowęglowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej, Rosji i Turcji (Dz.U. C 200 z 23.6.2017, s. 17).

Zmiany w prawie

Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2018.185.48

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2018/1037 w sprawie zakończenia postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu żelazochromu niskowęglowego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej, Federacji Rosyjskiej i Turcji
Data aktu: 20/07/2018
Data ogłoszenia: 23/07/2018