RADA UNII EUROPEJSKIEJ,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 31,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) W przypadku 67 produktów, które nie są wymienione w załączniku do rozporządzenia Rady (UE) nr 1387/2013 1 , unijna produkcja jest niewystarczająca, aby zaspokoić potrzeby przemysłu unijnego. w interesie Unii leży zatem zawieszenie ceł autonomicznych wspólnej taryfy celnej na te produkty
(2) Należy zmodyfikować warunki zawieszenia ceł autonomicznych wspólnej taryfy celnej w odniesieniu do 49 produktów wymienionych w załączniku do rozporządzenia (UE) nr 1387/2013, w celu uwzględnienia wprowadzonych w produktach zmian technicznych oraz tendencji gospodarczych na rynku. Niektóre klasyfikacje produktów zmieniono, aby umożliwić przemysłowi czerpanie pełnych korzyści z obowiązujących zawieszeń. Ponadto należy zaktualizować załącznik do rozporządzenia (UE) nr 1387/2013 w związku z potrzebą dostosowania lub wyjaśnienia tekstów w niektórych przypadkach. Zmodyfikowane warunki odnoszą się do zmian w zakresie: opisu produktów, klasyfikacji, stawek celnych lub wymogów dotyczących końcowego przeznaczenia.
(3) Terminy zakończenia obowiązkowego przeglądu określone w załączniku do rozporządzenia (UE) nr 1387/2013 powinny zostać zmienione w odniesieniu do 188 zawieszeń.
(4) Utrzymanie zawieszeń ceł autonomicznych wspólnej taryfy celnej w odniesieniu do 92 produktów, które są wymienione w załączniku do rozporządzenia (UE) nr 1387/2013, nie leży już w interesie Unii. Zawieszenia dotyczące tych produktów należy zatem usunąć z tego załącznika.
(5) W celu zachowania przejrzystości pozycje dotyczące zawieszeń, które zostają zmienione lub nowo wprowadzone niniejszym rozporządzeniem, należy oznaczyć gwiazdką, podczas gdy gwiazdkę w pozycjach dotyczących zawieszeń, które nie są zmieniane niniejszym rozporządzeniem, należy skreślić.
(6) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) nr 1387/2013.
(7) Aby uniknąć wszelkich zakłóceń w realizacji programu autonomicznych zawieszeń oraz zapewnić zgodność z wytycznymi zawartymi w komunikacie Komisji dotyczącym autonomicznych zawieszeń i kontyngentów taryfowych 2 , zmiany przewidziane w niniejszym rozporządzeniu w zakresie zawieszeń dotyczących przedmiotowych produktów mają być stosowane ze skutkiem od dnia 1 stycznia 2018 r. Niniejsze rozporządzenie powinno zatem wejść w życie w trybie pilnym,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE: