Sprostowanie do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1985/2006 z dnia 22 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowe zasady obliczania wysokości pomocy przyznawanej przez państwa członkowskie organizacjom producentów w sektorze rybołówstwa i akwakultury (wersja skodyfikowana)

Sprostowanie do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1985/2006 z dnia 22 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowe zasady obliczania wysokości pomocy przyznawanej przez państwa członkowskie organizacjom producentów w sektorze rybołówstwa i akwakultury (wersja skodyfikowana)

(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 387 z dnia 29 grudnia 2006 r.)

(Dz.U.UE L z dnia 7 lutego 2007 r.)

Rozporządzenie (WE) nr 1985/2006 otrzymuje brzmienie:

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1985/2006

z dnia 22 grudnia 2006 r.

ustanawiające szczegółowe zasady obliczania wysokości pomocy przyznawanej przez państwa członkowskie organizacjom producentów w sektorze rybołówstwa i akwakultury

(Wersja skodyfikowana)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2792/1999 z dnia 17 grudnia 1999 r. ustanawiające szczegółowe zasady i uzgodnienia dotyczące pomocy strukturalnej Wspólnoty w sektorze rybołówstwa(1), w szczególności jego art. 15 ust. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 908/2000 z dnia 2 maja 2000 r. ustanawiające szczegółowe zasady obliczania wysokości pomocy przyznawanej przez państwa członkowskie organizacjom producentów w sektorze rybołówstwa i akwakultury(2) zostało znacząco zmienione(3). Dla zapewnienia jasności i zrozumiałości powinno zostać skodyfikowane.

(2) Artykuł 15 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2792/1999 ustanawia ogólne warunki przyznawania i finansowania pomocy od państw członkowskich dla organizacji producentów uznanych na mocy art. 5 oraz, w odpowiednim przypadku, szczególnie uznanych na mocy art. 12 rozporządzenia Rady (WE) nr 104/2000 z dnia 17 grudnia 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków rybołówstwa i akwakultury(4).

(3) W celu zapewnienia przyznawania i finansowania takiej pomocy na identycznych warunkach należy ustanowić szczegółowe zasady obliczania wartości produkcji wprowadzanej do obrotu przez organizacje producentów i kosztów administracyjnych takich organizacji. Obliczenia takie powinny być sporządzone na podstawie towarzyszących dokumentów rachunkowych. Ze względu jednak na występujące niekiedy trudności w uzyskaniu takich dokumentów należy stworzyć możliwość alternatywnego korzystania z metody ryczałtowej.

(4) Pomoc, do której uzyskania mogą kwalifikować się stowarzyszenia organizacji producentów, powinna być ograniczona do maksymalnej kwoty łącznej przy założeniu, że każda z organizacji członkowskich może się kwalifikować do objęcia pomocą na cele związane z jej utworzeniem i działalnością.

(5) Należy ustanowić szczegółowe zasady określające wydatki związane z wykonywaniem planu poprawy jakości przez organizację producentów.

(6) Należy ustanowić szczegółowe zasady regulujące zwrot wkładu Wspólnoty w odniesieniu do pomocy przyznanej przez państwa członkowskie po dniu 1 stycznia 2000 r. na podstawie art. 7 i 7b rozporządzenia Rady (WE) nr 3759/92(5).

(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Rybołówstwa i Akwakultury,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Niniejsze rozporządzenie ustanawia szczegółowe zasady przyznawania pomocy organizacjom producentów w sektorze rybołówstwa i akwakultury na mocy art. 15 ust. 1 lit. a) i b) rozporządzenia (WE) nr 2792/1999.

Artykuł 2

1.
Członkami, których produkcja może być brana pod uwagę przy stosowaniu art. 15 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 2792/1999, są:

a) producenci, którzy byli członkami tej organizacji w chwili jej uznania i pozostawali nimi przez cały rok, którego dotyczy wniosek o przyznanie pomocy;

b) producenci, którzy przystąpili do organizacji po jej uznaniu i byli jej członkami przez co najmniej dziewięć ostatnich miesięcy roku, którego dotyczy wniosek o przyznanie pomocy.

2.
Stowarzyszeniu organizacji producentów można przyznać pomoc na mocy art. 15 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 2792/1999 maksymalnie w wysokości do 180.000 EUR.

Artykuł 3

1.
W celu obliczenia pomocy przewidzianej w art. 15 ust. 1 lit. a) ppkt (i) rozporządzenia (WE) nr 2792/1999 wartość produkcji wprowadzonej do obrotu przez organizację producentów jest określana ryczałtowo, dla każdego roku, w odniesieniu do każdego z tych produktów, jako iloczyn:

a) średniej ważonej produkcji, wyrażonej w 100 kg netto, wprowadzanej do obrotu przez członków organizacji w ciągu trzech lat kalendarzowych poprzedzających okres, do którego odnosi się wniosek o przyznanie pomocy;

pomnożonej przez

b) średnią ważoną cenę producenta otrzymywaną przez tych samych producentów w tym samym okresie, obliczoną na 100 kg netto.

2.
W celu obliczenia średniej produkcji określonej w ust. 1 lit. a) produkcja wprowadzana do obrotu przez członków organizacji podczas każdego z wymienionych trzyletnich okresów jest ustalana:

a) na podstawie dostępnych dokumentów handlowych i rachunkowych mających wartość dowodową;

lub, w przypadku ich braku,

b) w drodze zryczałtowanej wyceny dokonanej przez właściwe służby państwa członkowskiego, na podstawie parametrów ustalonych uprzednio w zależności od rodzaju danej produkcji.

3.
W celu obliczenia średniej ceny określonej w ust. 1 lit. b) średnia cena otrzymywana przez producenta podczas każdego z danych okresów trzyletnich ustalana jest przez właściwe służby państwa członkowskiego:

a) na podstawie dostępnych dokumentów handlowych i rachunkowych mających wartość dowodową;

lub, w przypadku ich braku,

b) poprzez obliczenie średniej rocznej ceny dla każdego z produktów na głównym rynku, w obrębie obszaru działalności danej organizacji producentów.

Artykuł 4

1.
Za wydatki administracyjne w rozumieniu art. 15 ust. 1 lit. a) ppkt (ii) rozporządzenia (WE) nr 2792/1999 uważa się wydatki faktycznie poniesione przez organizację producentów w trakcie jej powstawania i prowadzenia działalności, objęte następującymi pozycjami:

a) wydatki związane z pracami przygotowawczymi w celu ustanowienia organizacji i ze sporządzeniem lub zmianami jej aktu ustanawiającego i statutu;

b) wydatki związane ze sprawdzaniem zgodności z zasadami określonymi w art. 5 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 104/2000;

c) wydatki na personel (płace i wynagrodzenia, wydatki na szkolenie, opłaty z tytułu ubezpieczenia społecznego i wydatki na delegacje) oraz opłaty za obsługę techniczną i doradztwo;

d) wydatki na korespondencję i telekomunikację;

e) wydatki na wyposażenie biurowe i amortyzację lub wydatki na leasing takiego wyposażenia;

f) wydatki na środki transportu przeznaczone do dyspozycji personelu organizacji;

g) wynajęcie lub, w przypadku zakupu, odsetki faktycznie spłacone oraz inne wydatki i opłaty powstałe w związku z zajmowaniem pomieszczeń używanych do prowadzenia działalności administracyjnej organizacji producentów;

h) wydatki związane z ubezpieczeniem transportu personelu oraz budynków administracyjnych i ich zawartości.

2.
Organizacji producentów przysługuje możliwość rozłożenia wydatków określonych w ust. 1 na lata, w odniesieniu do których przyznana jest pomoc.
3.
Kwota wydatków administracyjnych określonych w ust. 1 musi być ustalana na podstawie dokumentów handlowych i rachunkowych mających wartość dowodową.

Artykuł 5

1.
Za wydatki określone w art. 15 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 2792/1999 uważa się wydatki faktycznie poniesione przez organizację producentów na sporządzenie i wykonanie planu poprawy jakości, zatwierdzonego na mocy art. 12 rozporządzenia (WE) nr 104/2000, objęte następującymi pozycjami:

a) wydatki związane ze wstępnymi badaniami, sporządzaniem i zmianami planu;

b) wydatki określone w art. 4 ust. 1 lit. c), d) i e) niniejszego rozporządzenia;

c) wydatki związane z informowaniem członków o środkach technicznych oraz umiejętnościach w zakresie poprawy jakości;

d) wydatki na stworzenie i wykonanie systemu sprawdzania zgodności ze środkami przyjętymi przez organizację w celu wykonania planu poprawy jakości.

2.
Organizacji producentów przysługuje możliwość rozłożenia wydatków określonych w ust. 1 na lata, w odniesieniu do których przyznana jest pomoc.
3.
Kwota wydatków administracyjnych określonych w ust. 1 musi zostać ustalona na podstawie dokumentów handlowych i rachunkowych mających wartość dowodową, jasno wykazujących, że wydatek dotyczy wykonania planu.

Artykuł 6

W przypadku pomocy przyznanej przez państwa członkowskie po dniu 1 stycznia 2000 r. na podstawie art. 7 i 7b rozporządzenia (EWG) nr 3759/92 zwrotu dokonuje się w związku z programowaniem funduszy strukturalnych dla danego państwa członkowskiego na lata 2000-2006.

Artykuł 7

Rozporządzenie (WE) nr 908/2000 zostaje uchylone.

Odesłania do uchylonego rozporządzenia należy odczytywać jako odesłania do niniejszego rozporządzenia, zgodnie z tabelą korelacji w załączniku II.

Artykuł 8

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 22 grudnia 2006 r.

W imieniu Komisji
José Manuel BARROSO
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 337 z 30.12.1999, str. 10. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 485/2005 (Dz.U. L 81 z 30.3.2005, str. 1).

(2) Dz.U. L 105 z 3.5.2000, str. 15. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2438/2000 (Dz.U. L 280 z 4.11.2000, str. 37).

(3) Patrz: załącznik I.

(4) Dz.U. L 17 z 21.1.2000, str. 22. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1759/2006 (Dz.U. L 335 z 1.12.2006, str. 3).

(5) Dz.U. L 388 z 31.12.1992, str. 1. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 104/2000.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Uchylone rozporządzenie i jego zmiana

Rozporządzenie Komisji (WE) nr 908/2000 (Dz.U. L 105 z 3.5.2000, str. 15)

Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2438/2000 (Dz.U. L 280 z 4.11.2000, str. 37)

ZAŁĄCZNIK  II

TABELA KORELACJI

Rozporządzenie (WE) nr 908/2000 Niniejsze rozporządzenie
Artykuł 1 Artykuł 1
Artykuł 2 Artykuł 2
Artykuł 3 Artykuł 3
Artykuł 4 Artykuł 4
Artykuł 5 Artykuł 5
Artykuł 6 akapit pierwszy -
Artykuł 6 akapit drugi -
Artykuł 6 akapit trzeci Artykuł 6
- Artykuł 7
Artykuł 7 Artykuł 8
- Załącznik I
- Załącznik II

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2007.34.11

Rodzaj: Sprostowanie
Tytuł: Sprostowanie do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1985/2006 z dnia 22 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowe zasady obliczania wysokości pomocy przyznawanej przez państwa członkowskie organizacjom producentów w sektorze rybołówstwa i akwakultury (wersja skodyfikowana)
Data aktu: 07/02/2007
Data ogłoszenia: 07/02/2007
Data wejścia w życie: 18/01/2007