Dyrektywa 2007/37/WE zmieniająca załączniki I i III do dyrektywy Rady 70/156/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich w odniesieniu do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep

DYREKTYWA KOMISJI 2007/37/WE
z dnia 21 czerwca 2007 r.
zmieniająca załączniki I i III do dyrektywy Rady 70/156/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich w odniesieniu do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich w odniesieniu do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(1), w szczególności jej art. 13 ust. 2, tiret drugie,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Dyrektywa 2006/40/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 maja 2006 r. dotycząca emisji z systemów klimatyzacji w pojazdach silnikowych oraz zmieniająca dyrektywę Rady 70/156/EWG(2) jest jedną z odrębnych dyrektyw w ramach procedury homologacji typu WE, która została ustanowiona dyrektywą 70/156/EWG.

(2) Zgodnie z dyrektywą 2006/40/WE wymaga się, aby pojazdy wyposażone w systemy klimatyzacji zaprojektowane w taki sposób, że będą zawierać fluorowane gazy cieplarniane o współczynniku ocieplenia globalnego wyższym niż 150, otrzymały homologację w odniesieniu do emisji z tych systemów klimatyzacji.

(3) W następstwie wprowadzenia przedmiotowej procedury homologacji typu WE i przyjęcia rozporządzenia Komisji (WE) nr 706/2007 z dnia 21 czerwca 2007 r. ustanawiającego, zgodnie z dyrektywą 2006/40/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, przepisy administracyjne dotyczące homologacji typu WE pojazdów oraz zharmonizowany test pomiaru wycieków z niektórych systemów klimatyzacji

(3), konieczne jest dodanie nowych elementów do wykazu informacji w załączniku I do dyrektywy 70/156/EWG oraz wymogów dotyczących dokumentu informacyjnego do celów homologacji pojazdu WE w załączniku III do tej dyrektywy.

(4) Aby zapewnić spójność procedury homologacji typu WE, nowe wymogi wprowadzone do niniejszej dyrektywy powinny obowiązywać od tego samego dnia co środki podjęte zgodnie z dyrektywą 2006/40/WE i rozporządzeniem (WE) nr 706/2007.

(5) Należy zatem wprowadzić odpowiednie zmiany do dyrektywy 70/156/EWG.

(6) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł  1

W załącznikach I i III do dyrektywy 70/156/EWG wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem do niniejszej dyrektywy.

Artykuł  2
1.
Państwa członkowskie przyjmą i opublikują, najpóźniej do dnia 4 stycznia 2008 r., przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy. Państwa członkowskie niezwłocznie przekażą Komisji tekst tych przepisów oraz tabelę korelacji pomiędzy tymi przepisami a niniejszą dyrektywą.

Państwa członkowskie zaczną stosować te przepisy od dnia 5 stycznia 2008 r.

Przepisy przyjęte przez państwa członkowskie zawierają odniesienie do niniejszej dyrektywy lub odniesienie takie towarzyszy ich urzędowej publikacji. Metody dokonywania takiego odniesienia określane są przez państwa członkowskie.

2.
Państwa członkowskie przekażą Komisji tekst głównych przepisów prawa krajowego dotyczących dziedziny objętej niniejszą dyrektywą.
Artykuł  3

Niniejsza dyrektywa wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli, dnia 21 czerwca 2007 r.
W imieniu Komisji
Günter VERHEUGEN
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą 2006/96/WE (Dz.U. L 363 z 20.12.2006, str. 81).

(2) Dz.U. L 161 z 14.6.2006, str. 12.

(3) Patrz: str. 33 tego Dziennika Urzędowego.

ZAŁĄCZNIK

W dyrektywie 70/156/EWG wprowadza się następujące zmiany:

1) W załączniku I dodaje się następujące punkty:

"9.10.8 Gaz wykorzystywany jako czynnik chłodniczy w systemie klimatyzacji: .............................................................

9.10.8.1 System klimatyzacji zaprojektowany jest w taki sposób, że będzie zawierać fluorowane gazy cieplarniane o współczynniku ocieplenia globalnego wyższym niż 150: TAK/NIE(1)

9.10.8.2 Jeśli TAK, należy wypełnić następujące podpunkty:

9.10.8.2.1 Rysunek i krótki opis systemu klimatyzacji, włącznie z numerem referencyjnym lub numerem części i materiałem elementów narażonych na przeciek:

9.10.8.2.2 Wyciek z systemu klimatyzacji:

9.10.8.2.3 W przypadku badania części: Wykaz elementów narażonych na przeciek zawierający odpowiednie numery referencyjne lub numery części i materiał, z jakiego zostały wykonane, z ich rocznymi wyciekami, a także informacje dotyczące testu (np. numer sprawozdania z testu, numer homologacji, itd.): ...........

9.10.8.2.4 W przypadku badania pojazdu: numer referencyjny lub numer części i materiał z jakiego zostały wykonane elementy danego systemu a także informacje dotyczące testu (np. numer sprawozdania z testu, numer homologacji, itd.): ...........

9.10.8.3 Wyciek w g/rok z całego systemu: ..........."

2) W załączniku III dodaje się następujące punkty:

"9.10.8 Gaz wykorzystywany jako czynnik chłodniczy w systemie klimatyzacji: ..........

9.10.8.1 System klimatyzacji zaprojektowany jest w taki sposób, że będzie zawierać fluorowane gazy cieplarniane o współczynniku ocieplenia globalnego wyższym niż 150: TAK/NIE(1)

Jeśli tak, wyciek w g/rok z całego systemu: ..........."

Zmiany w prawie

Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024
Rząd zmienia przepisy o układach zbiorowych pracy

Katalog spraw regulowanych w układzie zbiorowym pracy będzie otwarty i będzie mógł obejmować sprawy dotyczące w szczególności wymiaru i norm czasu pracy, systemów i rozkładów czasu pracy, pracy w godzinach nadliczbowych, wymiaru urlopu wypoczynkowego, warunków wynagradzania czy organizacji pracy. Do uzgodnień międzyresortowych trafił dziś projekt zupełnie nowej ustawy o układach zbiorowych pracy i porozumieniach zbiorowych. Jego autorzy zakładają, że nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku.

Grażyna J. Leśniak 25.06.2024
Nowe zasady przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej

Dziś (piątek, 21 czerwca) weszły w życie nowe przepisy dotyczące przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej. Dotyczą m.in. rozszerzenia nadzoru nad realizacją zaleceń pokontrolnych i objęcia procedurą kontrolną mieszkań treningowych i wspomaganych.

Robert Horbaczewski 21.06.2024
Nowelizacja kodeksu pracy o substancjach reprotoksycznych wejdzie w życie pod koniec czerwca

W dniu 14 czerwca opublikowana została nowelizacja kodeksu pracy dotycząca ochrony pracowników przed substancjami reprotoksycznymi, które są szkodliwe m.in. dla płodności i funkcji seksualnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów.

Grażyna J. Leśniak 17.06.2024
Bez polskiego prawa jazdy obcokrajowiec nie zostanie taksówkarzem

​Od 17 czerwca wszyscy kierowcy, którzy pracują w Polsce w charakterze taksówkarzy lub świadczą usługi odpłatnego przewozu osób, będą musieli posiadać polskie prawo jazdy. Zapewne nie wszystkim kierowcom z zagranicy uda się to prawo jazdy zdobyć, więc liczba obcokrajowców świadczących usługi przewozu osób może spaść.

Regina Skibińska 15.06.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2007.161.60

Rodzaj: Dyrektywa
Tytuł: Dyrektywa 2007/37/WE zmieniająca załączniki I i III do dyrektywy Rady 70/156/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich w odniesieniu do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep
Data aktu: 21/06/2007
Data ogłoszenia: 22/06/2007
Data wejścia w życie: 12/07/2007