Rozporządzenie 227/2006 dotyczące klasyfikacji niektórych towarów w Nomenklaturze Scalonej

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 227/2006
z dnia 9 lutego 2006 r.
dotyczące klasyfikacji niektórych towarów w Nomenklaturze Scalonej

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej(1), w szczególności jego art. 9 ust. 1 lit. a),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W celu zapewnienia jednolitego stosowania Nomenklatury Scalonej załączonej do rozporządzenia (EWG) nr 2658/87 konieczne jest przyjęcie środków dotyczących klasyfikacji towarów określonych w Załączniku do niniejszego rozporządzenia.

(2) Rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 ustaliło ogólne reguły interpretacji Nomenklatury Scalonej. Reguły te stosuje się także do każdej innej nomenklatury, całkowicie lub częściowo opartej na Nomenklaturze Scalonej, bądź takiej, która dodaje do niej jakikolwiek dodatkowy podpodział i która jest ustanowiona przez specyficzne postanowienia wspólnotowe w celu stosowania środków taryfowych lub innych środków odnoszących się do obrotu towarowego.

(3) Stosownie do wymienionych wyżej ogólnych reguł, towary opisane w kolumnie 1 tabeli zamieszczonej w Załączniku powinny być klasyfikowane do kodów CN wskazanych w kolumnie 2, na mocy uzasadnienia określonego w kolumnie 3.

(4) Właściwe jest zapewnienie, że wiążąca informacja taryfowa wydana przez organy celne Państw Członkowskich odnośnie do klasyfikacji towarów w Nomenklaturze Scalonej, która nie jest zgodna z niniejszym rozporządzeniem, może być nadal przywoływana przez otrzymującego przez okres trzech miesięcy, zgodnie z art. 12 ust. 6 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny(2).

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Kodeksu Celnego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Towary opisane w kolumnie 1 tabeli zamieszczonej w Załączniku muszą być klasyfikowane w Nomenklaturze Scalonej do kodów CN wskazanych w kolumnie 2.

Artykuł  2

Wiążąca informacja taryfowa wydana przez organy celne Państw Członkowskich, która nie jest zgodna z niniejszym rozporządzeniem, może być nadal przywoływana przez okres trzech miesięcy, zgodnie z art. 12 ust. 6 rozporządzenia (EWG) nr 2913/92.

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 9 lutego 2006 r.

W imieniu Komisji
László KOVÁCS
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 256 z 7.9.1987, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2175/2005, (Dz.U. L 347 z 30.12.2005, str. 9).

(2) Dz.U. L 302 z 19.10.1992, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 648/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 117 z 4.5.2005, str. 13).

ZAŁĄCZNIK 

Opis towarów Klasyfikacja Kod CN Uzasadnienie
(1) (2) (3)
1. Produkt składający się z

(% masy):

sacharozy 99,05

kwasu cytrynowego 0,95

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt nie może być uważany za cukier surowy w rozumieniu uwagi dodatkowej 1 do działu 17 Nomenklatury Scalonej.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90.

2. Produkt składający się z

(% masy):

sacharozy 99,5

kwasu cytrynowego 0,5

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt nie może być uważany za cukier biały w rozumieniu uwagi dodatkowej 3 do działu 17 Nomenklatury Scalonej.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90.

3. Produkt składający się z

(% masy):

sacharozy 99,5

kwasu cytrynowego 0,4

kwasu askorbinowego 0,1

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt nie może być uważany za cukier biały w rozumieniu uwagi dodatkowej 3 do działu 17 Nomenklatury Scalonej.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90.

4. Produkt składający się z

(% masy):

sacharozy 99,7

kwasu cytrynowego 0,2

kwasu askorbinowego 0,1

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt nie może być uważany za cukier biały w rozumieniu uwagi dodatkowej 3 do działu 17 Nomenklatury Scalonej.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90.

5. Preparat składający się

z (% masy):

sacharozy 90

masła kakaowego 10

Preparat ten ma postać

gruboziarnistego proszku

w jasnym kolorze, z

żółtym odcieniem, bardzo

słodkiego, o smaku masła

kakaowego.

2106 90 98 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 2106, 2106 90 i 2106 90 98.

Ten przetwór spożywczy przeznaczony jest do spożycia przez ludzi i jest prezentowany w postaci lepkiego proszku (Noty wyjaśniające do HS, dotyczące pozycji 2106, pkt B).

6. Preparat składający się

z (% masy):

sacharozy 95

masła kakaowego 5

Preparat ten stanowią

białe, słodkie, lepkie

kryształy, o lekkim

posmaku kakao.

2106 90 98 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 2106, 2106 90 i 2106 90 98.

Ten przetwór spożywczy przeznaczony jest do spożycia przez ludzi i jest prezentowany w postaci lepkich kryształów (Noty wyjaśniające do HS, dotyczące pozycji 2106, pkt B).

7. Produkt składający się z

(% masy):

sacharozy 97,5

masła kakaowego 2,5

Produkt ten stanowi

biały, słodki,

krystaliczny proszek,

przypominający cukier

biały przeznaczony do

sprzedaży.

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt nie może być uważany za cukier surowy w rozumieniu uwagi dodatkowej 1. do działu 17. Nomenklatury Scalonej.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90, ponieważ ta ilość masła kakaowego nie jest wystarczająca, aby zmienić cechy charakterystyczne cukru.

8. Produkt składający się z

(% masy):

sacharozy 97,7

chlorku sodu 2,3

Produkt ten ma postać

białego, krystalicznego

proszku, słodkiego i

lekko słonawego w smaku.

Składa się on głównie z

kryształów sacharozy.

Sporadycznie odróżnić w

nim można sześcienne

kryształy chlorku sodu.

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt ten stanowi mieszaninę sacharozy w postaci krystalicznej oraz chlorku sodu. Nie może być on uważany za cukier surowy w rozumieniu uwagi dodatkowej 1 do działu 17 Nomenklatury Scalonej.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90. Obecność niewielkiej ilości chlorku sodu (2,3 % masy) nie zmienia charakteru tego produktu jako cukru, objętego działem 17 Nomenklatury Scalonej.

9. Preparat składający się

z (% masy):

cukru białego 90

mąki pszennej 10

2106 90 98 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 2106, 2106 90 i 2106 90 98.

Ten przetwór spożywczy przeznaczony jest do spożycia przez ludzi i należy klasyfikować go do podpozycji 2106 90 98.

10. Produkt składający się

z (% masy):

sacharozy 95

laktozy 5

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90, ponieważ zawartość laktozy nie zmienia charakteru tego produktu, jako cukru, objętego działem 17 Nomenklatury Scalonej.

11. Produkt składający się

z (% masy):

cukru białego 97

ekstraktu z lukrecji 3

Produkt ten ma postać

cukru granulowanego i

prezentowany jest w

opakowaniach do

sprzedaży detalicznej.

1701 91 00 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 91 i 1701 91 00.

Produkt ten należy klasyfikować jako cukier aromatyzowany do podpozycji CN 1701 91 00 (Noty wyjaśniające do HS, dotyczące działu 17, Uwagi ogólne, akapit pierwszy, drugie zdanie, oraz pozycji 1701, akapit piąty).

Obecność małych ilości ekstraktu z lukrecji nie zmienia charakteru produktu, jako cukru, objętego działem 17 Nomenklatury Scalonej.

Zmiany w prawie

Renta wdowia będzie dużo kosztować

Współmałżonek zmarłej osoby będzie mógł pobierać równocześnie rentę rodzinną i inne świadczenie emerytalno-rentowe w wybranym przez siebie wariancie – tzw. rentę wdowią. Nie będzie już musiał, jak obecnie, decydować się na wybór tylko jednego świadczenia. Nowe przepisy miałyby wejść w życie od początku 2025 roku. Koszt wprowadzenia renty wdowiej dla państwa wyniesie tylko na początku ok. 4 mld zł rocznie.

Beata Dązbłaż 23.07.2024
Przedłużenie ważności rozporządzenia o warunkach zabudowy z podpisem prezydenta

Podczas ostatniego posiedzenia Senat nie wniósł poprawek do noweli ustawy o dostępności wydłużającej o dwa lata ważność rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Ma ono wygasnąć 20 września br. Brak rozporządzenia sparaliżowałby realizację inwestycji. W piątek prezydent podpisał ustawę.

Renata Krupa-Dąbrowska 19.07.2024
Nieczytelna preskrypcja? Farmaceuta sam zadecyduje o dawkowaniu leku

Jeśli na recepcie w ogóle nie wypisano dawkowania leku albo jest ono niemożliwe do rozczytania, farmaceuta sam będzie mógł zadecydować, jaka dawka będzie odpowiednia dla pacjenta. Będzie mógł wydać też pacjentowi maksymalnie cztery opakowania leku, a nie jak do tej pory dwa. Te zasady nie będą jednak dotyczyły leków zawierających substancje psychotropowe lub środki odurzające.

Inga Stawicka 19.07.2024
Nowe podstawy programowe dla kilku zawodów szkolnictwa branżowego

Od września zmienią się podstawy programowe kształcenia w zawodach: elektromechanik pojazdów samochodowych oraz technik pojazdów samochodowych, operator obrabiarek skrawających i technik weterynarii. Określona też została podstawa programowa kształcenia w nowym zawodzie technik elektromobilności.

Agnieszka Matłacz 08.07.2024
Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024