Rozporządzenie 227/2006 dotyczące klasyfikacji niektórych towarów w Nomenklaturze Scalonej

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 227/2006
z dnia 9 lutego 2006 r.
dotyczące klasyfikacji niektórych towarów w Nomenklaturze Scalonej

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej(1), w szczególności jego art. 9 ust. 1 lit. a),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W celu zapewnienia jednolitego stosowania Nomenklatury Scalonej załączonej do rozporządzenia (EWG) nr 2658/87 konieczne jest przyjęcie środków dotyczących klasyfikacji towarów określonych w Załączniku do niniejszego rozporządzenia.

(2) Rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 ustaliło ogólne reguły interpretacji Nomenklatury Scalonej. Reguły te stosuje się także do każdej innej nomenklatury, całkowicie lub częściowo opartej na Nomenklaturze Scalonej, bądź takiej, która dodaje do niej jakikolwiek dodatkowy podpodział i która jest ustanowiona przez specyficzne postanowienia wspólnotowe w celu stosowania środków taryfowych lub innych środków odnoszących się do obrotu towarowego.

(3) Stosownie do wymienionych wyżej ogólnych reguł, towary opisane w kolumnie 1 tabeli zamieszczonej w Załączniku powinny być klasyfikowane do kodów CN wskazanych w kolumnie 2, na mocy uzasadnienia określonego w kolumnie 3.

(4) Właściwe jest zapewnienie, że wiążąca informacja taryfowa wydana przez organy celne Państw Członkowskich odnośnie do klasyfikacji towarów w Nomenklaturze Scalonej, która nie jest zgodna z niniejszym rozporządzeniem, może być nadal przywoływana przez otrzymującego przez okres trzech miesięcy, zgodnie z art. 12 ust. 6 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny(2).

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Kodeksu Celnego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Towary opisane w kolumnie 1 tabeli zamieszczonej w Załączniku muszą być klasyfikowane w Nomenklaturze Scalonej do kodów CN wskazanych w kolumnie 2.

Artykuł  2

Wiążąca informacja taryfowa wydana przez organy celne Państw Członkowskich, która nie jest zgodna z niniejszym rozporządzeniem, może być nadal przywoływana przez okres trzech miesięcy, zgodnie z art. 12 ust. 6 rozporządzenia (EWG) nr 2913/92.

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 9 lutego 2006 r.

W imieniu Komisji
László KOVÁCS
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 256 z 7.9.1987, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2175/2005, (Dz.U. L 347 z 30.12.2005, str. 9).

(2) Dz.U. L 302 z 19.10.1992, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 648/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 117 z 4.5.2005, str. 13).

ZAŁĄCZNIK 

Opis towarów Klasyfikacja Kod CN Uzasadnienie
(1) (2) (3)
1. Produkt składający się z

(% masy):

sacharozy 99,05

kwasu cytrynowego 0,95

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt nie może być uważany za cukier surowy w rozumieniu uwagi dodatkowej 1 do działu 17 Nomenklatury Scalonej.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90.

2. Produkt składający się z

(% masy):

sacharozy 99,5

kwasu cytrynowego 0,5

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt nie może być uważany za cukier biały w rozumieniu uwagi dodatkowej 3 do działu 17 Nomenklatury Scalonej.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90.

3. Produkt składający się z

(% masy):

sacharozy 99,5

kwasu cytrynowego 0,4

kwasu askorbinowego 0,1

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt nie może być uważany za cukier biały w rozumieniu uwagi dodatkowej 3 do działu 17 Nomenklatury Scalonej.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90.

4. Produkt składający się z

(% masy):

sacharozy 99,7

kwasu cytrynowego 0,2

kwasu askorbinowego 0,1

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt nie może być uważany za cukier biały w rozumieniu uwagi dodatkowej 3 do działu 17 Nomenklatury Scalonej.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90.

5. Preparat składający się

z (% masy):

sacharozy 90

masła kakaowego 10

Preparat ten ma postać

gruboziarnistego proszku

w jasnym kolorze, z

żółtym odcieniem, bardzo

słodkiego, o smaku masła

kakaowego.

2106 90 98 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 2106, 2106 90 i 2106 90 98.

Ten przetwór spożywczy przeznaczony jest do spożycia przez ludzi i jest prezentowany w postaci lepkiego proszku (Noty wyjaśniające do HS, dotyczące pozycji 2106, pkt B).

6. Preparat składający się

z (% masy):

sacharozy 95

masła kakaowego 5

Preparat ten stanowią

białe, słodkie, lepkie

kryształy, o lekkim

posmaku kakao.

2106 90 98 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 2106, 2106 90 i 2106 90 98.

Ten przetwór spożywczy przeznaczony jest do spożycia przez ludzi i jest prezentowany w postaci lepkich kryształów (Noty wyjaśniające do HS, dotyczące pozycji 2106, pkt B).

7. Produkt składający się z

(% masy):

sacharozy 97,5

masła kakaowego 2,5

Produkt ten stanowi

biały, słodki,

krystaliczny proszek,

przypominający cukier

biały przeznaczony do

sprzedaży.

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt nie może być uważany za cukier surowy w rozumieniu uwagi dodatkowej 1. do działu 17. Nomenklatury Scalonej.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90, ponieważ ta ilość masła kakaowego nie jest wystarczająca, aby zmienić cechy charakterystyczne cukru.

8. Produkt składający się z

(% masy):

sacharozy 97,7

chlorku sodu 2,3

Produkt ten ma postać

białego, krystalicznego

proszku, słodkiego i

lekko słonawego w smaku.

Składa się on głównie z

kryształów sacharozy.

Sporadycznie odróżnić w

nim można sześcienne

kryształy chlorku sodu.

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt ten stanowi mieszaninę sacharozy w postaci krystalicznej oraz chlorku sodu. Nie może być on uważany za cukier surowy w rozumieniu uwagi dodatkowej 1 do działu 17 Nomenklatury Scalonej.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90. Obecność niewielkiej ilości chlorku sodu (2,3 % masy) nie zmienia charakteru tego produktu jako cukru, objętego działem 17 Nomenklatury Scalonej.

9. Preparat składający się

z (% masy):

cukru białego 90

mąki pszennej 10

2106 90 98 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 2106, 2106 90 i 2106 90 98.

Ten przetwór spożywczy przeznaczony jest do spożycia przez ludzi i należy klasyfikować go do podpozycji 2106 90 98.

10. Produkt składający się

z (% masy):

sacharozy 95

laktozy 5

1701 99 90 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 99 i 1701 99 90.

Produkt ten należy klasyfikować jako pozostały cukier do podpozycji CN 1701 99 90, ponieważ zawartość laktozy nie zmienia charakteru tego produktu, jako cukru, objętego działem 17 Nomenklatury Scalonej.

11. Produkt składający się

z (% masy):

cukru białego 97

ekstraktu z lukrecji 3

Produkt ten ma postać

cukru granulowanego i

prezentowany jest w

opakowaniach do

sprzedaży detalicznej.

1701 91 00 Klasyfikacja wyznaczona jest przez postanowienia reguł 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury Scalonej oraz brzmienie kodów CN 1701, 1701 91 i 1701 91 00.

Produkt ten należy klasyfikować jako cukier aromatyzowany do podpozycji CN 1701 91 00 (Noty wyjaśniające do HS, dotyczące działu 17, Uwagi ogólne, akapit pierwszy, drugie zdanie, oraz pozycji 1701, akapit piąty).

Obecność małych ilości ekstraktu z lukrecji nie zmienia charakteru produktu, jako cukru, objętego działem 17 Nomenklatury Scalonej.

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2006.39.3

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 227/2006 dotyczące klasyfikacji niektórych towarów w Nomenklaturze Scalonej
Data aktu: 09/02/2006
Data ogłoszenia: 10/02/2006
Data wejścia w życie: 02/03/2006