uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 133,
uwzględniając wniosek Komisji,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dnia 7 maja 2003 r. Organ Rozstrzygania Sporów Światowej Organizacji Handlu ("WTO") upoważnił Wspólnotę do nałożenia środków zaradczych do poziomu 4 043 milionów USD, w postaci dodatkowych ceł ad valorem w wysokości 100 % na niektóre produkty pochodzące ze Stanów Zjednoczonych Ameryki. W związku z tym, dnia 8 grudnia 2003 r. Wspólnota przyjęła rozporządzenie Rady (WE) nr 2193/2003 ustanawiające dodatkowe cła przywozowe na niektóre produkty pochodzące ze Stanów Zjednoczonych Ameryki(1).
(2) Do czasu rozstrzygnięcia w ramach WTO sporu dotyczącego zgodności niektórych przepisów przejściowych i dotyczących zachowania praw nabytych zawartych w "FSC Repeal and Exteritorial Income Act" z 2000 r. ("FSC-ETI Act") oraz w "American Jobs Creation Act" ("JOBS Act") z przepisami WTO, Wspólnota rozporządzeniem (WE) nr 171/2005 zmieniła i zawiesiła stosowanie rozporządzenia (WE) nr 2193/2003.
(3) Rozporządzenie (WE) nr 171/2005 stanowi, że ponowne wprowadzenie dodatkowego cła nastąpi w dniu 1 stycznia 2006 r. albo 60 dni po potwierdzeniu przez Organ Rozstrzygania Sporów niezgodności niektórych aspektów wspomnianego wyżej Aktu z prawem WTO, jeżeli data ta przypada później.
(4) Dnia 14 marca 2006 r. Organ Rozstrzygania Sporów, po podjęciu w tej sprawie decyzji przez panel i Organ Apelacyjny, potwierdził niezgodność kwestionowanych środków stosowanych przez Stany Zjednoczone Ameryki z przepisami WTO. W dniu 3 maja 2006 r. Komisja opublikowała zawiadomienie informujące o wprowadzeniu dodatkowego cła ad valorem w wysokości 14 % od dnia 16 maja 2006 r.
(5) Kongres Stanów Zjednoczonych przyjął obecnie ustawodawstwo uchylające w następnych latach podatkowych przepisy FSC-ETI Act i JOBS Act dotyczące zachowania praw nabytych, w związku z czym środki zaradcze nałożone na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 2193/2003 zmienionego rozporządzeniem Rady (WE) nr 171/2005 spełniły swój cel w wystarczającym zakresie, a ponowne wprowadzenie środków zaradczych wprowadziłoby niepotrzebne zakłócenia.
(6) Ponieważ przepisy, dla uzyskania mocy wiążącej, muszą zostać podpisane przez prezydenta Stanów Zjednoczonych, ponowne wprowadzenie sankcji powinno pozostać zawieszone do czasu podpisania przepisów, a uchylenie środków zaradczych nałożonych rozporządzeniem (WE) nr 2193/2003 zmienionym rozporządzeniem Rady (WE) nr 171/2005 powinno stać się skuteczne dopiero po złożeniu podpisu przez prezydenta,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 15 maja 2006 r.
| W imieniu Rady | |
| U. PLASSNIK | |
| Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 328 z 17.12.2003, str. 3. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 171/2005 (Dz.U. L 28 z 1.2.2005, str. 31).
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2006.127.1 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 728/2006 zawieszające i warunkowo uchylające rozporządzenie (WE) nr 2193/2003 ustanawiające dodatkowe cła przywozowe na niektóre produkty pochodzące ze Stanów Zjednoczonych Ameryki |
| Data aktu: | 15/05/2006 |
| Data ogłoszenia: | 15/05/2006 |
| Data wejścia w życie: | 15/05/2006 |