uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 133,
uwzględniając wniosek Komisji,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dnia 7 maja 2003 r. Organ Rozstrzygania Sporów Światowej Organizacji Handlu ("WTO") upoważnił Wspólnotę do nałożenia środków zaradczych do poziomu 4 043 milionów USD, w postaci dodatkowych ceł ad valorem w wysokości 100 % na niektóre produkty pochodzące ze Stanów Zjednoczonych Ameryki. W związku z tym, dnia 8 grudnia 2003 r. Wspólnota przyjęła rozporządzenie Rady (WE) nr 2193/2003 ustanawiające dodatkowe cła przywozowe na niektóre produkty pochodzące ze Stanów Zjednoczonych Ameryki(1).
(2) Do czasu rozstrzygnięcia w ramach WTO sporu dotyczącego zgodności niektórych przepisów przejściowych i dotyczących zachowania praw nabytych zawartych w "FSC Repeal and Exteritorial Income Act" z 2000 r. ("FSC-ETI Act") oraz w "American Jobs Creation Act" ("JOBS Act") z przepisami WTO, Wspólnota rozporządzeniem (WE) nr 171/2005 zmieniła i zawiesiła stosowanie rozporządzenia (WE) nr 2193/2003.
(3) Rozporządzenie (WE) nr 171/2005 stanowi, że ponowne wprowadzenie dodatkowego cła nastąpi w dniu 1 stycznia 2006 r. albo 60 dni po potwierdzeniu przez Organ Rozstrzygania Sporów niezgodności niektórych aspektów wspomnianego wyżej Aktu z prawem WTO, jeżeli data ta przypada później.
(4) Dnia 14 marca 2006 r. Organ Rozstrzygania Sporów, po podjęciu w tej sprawie decyzji przez panel i Organ Apelacyjny, potwierdził niezgodność kwestionowanych środków stosowanych przez Stany Zjednoczone Ameryki z przepisami WTO. W dniu 3 maja 2006 r. Komisja opublikowała zawiadomienie informujące o wprowadzeniu dodatkowego cła ad valorem w wysokości 14 % od dnia 16 maja 2006 r.
(5) Kongres Stanów Zjednoczonych przyjął obecnie ustawodawstwo uchylające w następnych latach podatkowych przepisy FSC-ETI Act i JOBS Act dotyczące zachowania praw nabytych, w związku z czym środki zaradcze nałożone na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 2193/2003 zmienionego rozporządzeniem Rady (WE) nr 171/2005 spełniły swój cel w wystarczającym zakresie, a ponowne wprowadzenie środków zaradczych wprowadziłoby niepotrzebne zakłócenia.
(6) Ponieważ przepisy, dla uzyskania mocy wiążącej, muszą zostać podpisane przez prezydenta Stanów Zjednoczonych, ponowne wprowadzenie sankcji powinno pozostać zawieszone do czasu podpisania przepisów, a uchylenie środków zaradczych nałożonych rozporządzeniem (WE) nr 2193/2003 zmienionym rozporządzeniem Rady (WE) nr 171/2005 powinno stać się skuteczne dopiero po złożeniu podpisu przez prezydenta,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 15 maja 2006 r.
W imieniu Rady | |
U. PLASSNIK | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 328 z 17.12.2003, str. 3. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 171/2005 (Dz.U. L 28 z 1.2.2005, str. 31).
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2006.127.1 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 728/2006 zawieszające i warunkowo uchylające rozporządzenie (WE) nr 2193/2003 ustanawiające dodatkowe cła przywozowe na niektóre produkty pochodzące ze Stanów Zjednoczonych Ameryki |
Data aktu: | 15/05/2006 |
Data ogłoszenia: | 15/05/2006 |
Data wejścia w życie: | 15/05/2006 |