Decyzja 2005/715/WE ustalająca ostateczne przydziały finansowe dla Państw Członkowskich w odniesieniu do liczby hektarów przeznaczonych na restrukturyzację i konwersję winnic na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 1493/1999 na rok budżetowy 2005

DECYZJA KOMISJI
z dnia 10 października 2005 r.
ustalająca ostateczne przydziały finansowe dla Państw Członkowskich w odniesieniu do liczby hektarów przeznaczonych na restrukturyzację i konwersję winnic na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 1493/1999 na rok budżetowy 2005

(notyfikowana jako dokument nr C(2005) 3737)

(Jedynie teksty w językach hiszpańskim, angielskim, czeskim, francuskim, greckim, niemieckim, portugalskim, słowackim, słoweńskim, węgierskim i włoskim są autentyczne)

(2005/715/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 15 października 2005 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1493/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wina(1), w szczególności jego art. 14 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zasady dotyczące restrukturyzacji i konwersji winnic zostały ustalone w rozporządzeniu (WE) nr 1493/1999 i w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1227/2000 z dnia 31 maja 2000 r. ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1493/1999 w sprawie wspólnej organizacji rynku wina, w odniesieniu do potencjału produkcyjnego(2).

(2) Szczegółowe zasady dotyczące planowania finansowego i uczestniczenia w finansowaniu programu restrukturyzacji i konwersji, ustalone w rozporządzeniu (WE) nr 1227/2000 przewidują, że odniesienia do danego roku budżetowego odnoszą się do płatności rzeczywiście dokonanych przez Państwa Członkowskie pomiędzy 16 października a 15 października roku następnego.

(3) Zgodnie z art. 14 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999 Komisja co roku dokonuje wstępnych przydziałów dla Państw Członkowskich w oparciu o obiektywne kryteria, uwzględniając sytuacje i szczególne potrzeby, jak również starania, jakie należy podjąć biorąc pod uwagę cel programu.

(4) W decyzji 2004/687/WE(3) Komisja określiła orientacyjne przydziały finansowe na rok gospodarczy 2004/2005.

(5) Na mocy art. 17 ust. 1 i 3 rozporządzenia (WE) nr 1227/2000 wydatki poniesione i zatwierdzone przez Państwa Członkowskie są ograniczone do kwoty ich przydziałów, określonych w decyzji 2004/687/WE. W odniesieniu do roku budżetowego 2005 limit ten nie ma zastosowania do żadnego Państwa Członkowskiego.

(6) Zgodnie z art. 17 ust. 4 w przypadku gdy faktycznie poniesione przez Państwo Członkowskie wydatki na hektar przekraczają wydatki przewidziane w decyzji 2004/687/WE, stosuje się karę. W tym roku karę tę stosuje się do Luksemburga w kwocie 289 EUR.

(7) Na mocy art. 16 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 1227/2000 Państwa Członkowskie mogą składać wnioski o późniejsze finansowanie w ramach bieżącego roku budżetowego. Jest to przypadek Niemiec, Hiszpanii, Francji, Włoch, Austrii oraz Portugalii.

(8) Na mocy art. 17 ust. 9 rozporządzenia (WE) nr 1227/2000 Państwa Członkowskie, dla których rok budżetowy 2005 jest pierwszym rokiem stosowania systemu restrukturyzacji i konwersji, mogą składać wnioski o finansowanie dodatkowe w granicach 90 % przydziału finansowego, dokonanego zgodnie z decyzją 2004/687/WE. Przepis ten stosuje się do Republiki Czeskiej, Węgier, Malty oraz Słowacji.

(9) Na mocy art. 17 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1227/2000 wnioski złożone zgodnie z art. 16 ust. 1 lit. c) wymienionego rozporządzenia zostały przyjęte w odniesieniu do Państw Członkowskich, które wydały pierwotny przydział, proporcjonalnie do ich wniosków, przy wykorzystaniu dostępnych środków, po odjęciu, dla wszystkich Państw Członkowskich, sumy kwot przekazanych zgodnie z art. 16 ust. 1 lit. a) i b) wymienionego rozporządzenia i skorygowanych, tam, gdzie stosowne, zgodnie z art. 17 ust. 1 i 3, oraz sumy kwot przekazanych i zaakceptowanych na mocy art. 17 ust. 9 wymienionego rozporządzenia, kwoty całkowitej przyznanej Państwom Członkowskim. Przepis ten stosuje się w odniesieniu do roku budżetowego 2005 do Niemiec, Hiszpanii, Francji, Włoch, Austrii oraz Portugalii,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Ostateczne przydziały finansowe na rok gospodarczy 2004/2005 dla zainteresowanych Państw Członkowskich w odniesieniu do liczby hektarów przeznaczonych na restrukturyzację i konwersję winnic, na mocy rozporządzenia (WE) nr 1493/1999, na rok budżetowy 2005, znajdują się w Załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Republiki Czeskiej, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Cypryjskiej, Wielkiego Księstwa Luksemburga, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Republiki Austrii, Republiki Portugalskiej, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej.

Sporządzono w Brukseli, dnia 10 października 2005 r.

W imieniu Komisji
Mariann FISCHER BOEL
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 179 z 14.7.1999, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione Aktem Przystąpienia z 2003 r.

(2) Dz.U. L 143 z 16.6.2000, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1216/2005 (Dz.U. L 199 z 29.7.2005, str. 32).

(3) Dz.U. L 313 z 12.10.2004, str. 23.

ZAŁĄCZNIK

Ostateczne przydziały finansowe na rok gospodarczy 2004/2005 (rok budżetowy 2005)

Państwo Członkowskie Powierzchnia

(ha)

Przydział finansowy (EUR)
Republika Czeska 84 772.352
Niemcy 1.975 12.695.680
Grecja 988 7.047.724
Hiszpania 19.888 149.316.032
Francja 13.691 108.227.509
Włochy 14.633 103.757.903
Cypr 193 2.340.941
Luksemburg 10 83.200
Węgry 1.132 9.054.545
Malta 15 154.474
Austria 1.275 7.248.066
Portugalia 7.153 45.588.331
Słowenia 172 2.913.565
Słowacja 221 799.448
Ogółem 61.429 449.999.711

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2005.271.42

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2005/715/WE ustalająca ostateczne przydziały finansowe dla Państw Członkowskich w odniesieniu do liczby hektarów przeznaczonych na restrukturyzację i konwersję winnic na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 1493/1999 na rok budżetowy 2005
Data aktu: 10/10/2005
Data ogłoszenia: 15/10/2005
Data wejścia w życie: 15/10/2005