uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/2001 z dnia 19 czerwca 2001 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków w sektorze cukru(1), w szczególności jego art. 15 ust. 8 tiret pierwsze oraz jego art. 16 ust. 5,
(1) Artykuł 8 rozporządzenia Komisji (WE) nr 314/2002 z dnia 20 lutego 2002 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania systemu kwot w sektorze cukru(2), przewiduje, że do dnia 15 października, w odniesieniu do poprzedniego roku gospodarczego, dla cukru, izoglukozy i syropu inulinowego ustala się kwoty podstawowej opłaty produkcyjnej i opłaty B, jak również, jeśli zachodzi potrzeba, współczynnik, o którym mowa w art. 16 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001.
(2) W rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1462/2004 z dnia 17 sierpnia 2004 r. weryfikującym maksymalną kwotę opłaty produkcyjnej B oraz zmieniającym cenę minimalną za buraki B w sektorze cukru na rok gospodarczy 2004/2005(3) ustalono, że maksymalna kwota na rok gospodarczy 2004/2005, o której mowa w art. 15 ust. 4 tiret pierwsze rozporządzenia (WE) nr 1260/2001, wynosi 37,5 % ceny interwencyjnej cukru białego.
(3) W odniesieniu do roku gospodarczego 2004/2005 całkowita przewidywalna strata, odnotowana zgodnie z art. 15 ust. 1 i 2 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001, prowadzi, zgodnie z ust. 4 i 5 wymienionego artykułu, do ustalenia maksymalnych kwot w wysokości 2 % w odniesieniu do opłaty podstawowej oraz 37,5 % w odniesieniu do opłaty B, ustalonych odpowiednio w ust. 3 akapit drugi tiret pierwsze wymienionego artykułu oraz art. 1 rozporządzenia (WE) nr 1462/2004.
(4) Artykuł 16 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001 przewiduje, że opłata dodatkowa wymagana jest w przypadku gdy całkowita strata zarejestrowana zgodnie z art. 15 ust. 1 i 2 wymienionego rozporządzenia nie została w pełni pokryta wpływami z podstawowych opłat produkcyjnych i opłaty B. W odniesieniu do roku gospodarczego 2004/2005 ta całkowita, niepokryta strata wynosi 133.529.997 EUR. Należy zatem ustalić współczynnik, o którym mowa w art. 16 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001. W celu określenia wspomnianego współczynnika należy wziąć pod uwagę kwoty opłat ustalone na rok gospodarczy 2003/2004 dla Państw Członkowskich Wspólnoty w składzie z dnia 30 kwietnia 2004 r.
(5) Komitet Zarządzający ds. Cukru nie wydał opinii w terminie ustalonym przez jego przewodniczącego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 14 października 2005 r.
| W imieniu Komisji | |
| Mariann FISCHER BOEL | |
| Członek Komisji |
(1) Dz.U. L 178 z 30.6.2001, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 39/2004 (Dz.U. L 6 z 10.1.2004, str. 16).
(2) Dz.U. L 50 z 21.2.2002, str. 40. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 38/2004 (Dz.U. L 6 z 10.1.2004, str. 13).
(3) Dz.U. L 270 z 18.8.2004, str. 4.
- został uznany za nieważny ex tunc zgodnie z wyrokiem Sądu z dnia 29 września 2011 r. w sprawie T-4/06 (Dz.U.UE.C.11.331.16/2).
- zmieniony przez art. 3 rozporządzenia nr 1193/2009 z dnia 3 listopada 2009 r. zawierającego sprostowanie nin. rozporządzenia (Dz.U.UE.L.09.321.1) z dniem 18 października 2005 r.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2005.271.12 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 1686/2005 ustalające kwoty opłat produkcyjnych oraz współczynnik dodatkowej opłaty w sektorze cukru na rok gospodarczy 2004/2005 |
| Data aktu: | 14/10/2005 |
| Data ogłoszenia: | 15/10/2005 |
| Data wejścia w życie: | 18/10/2005, 01/07/2004 |