uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając Akt Przystąpienia Grecji, w szczególności jego protokół nr 4 dotyczący bawełny(1),
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1051/2001 z dnia 22 maja 2001 r. w sprawie pomocy produkcyjnej dla bawełny(2), w szczególności jego art. 19 ust. 2 tiret trzecie,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 16 ust. 3 akapit pierwszy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1591/2001 z dnia 2 sierpnia 2001 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania systemu pomocy dla bawełny(3) przewiduje, że rzeczywista produkcja w bieżącym roku gospodarczym i obniżka ceny orientacyjnej, o których mowa w art. 7 rozporządzenia (WE) nr 1051/2001, są ustalane przed dniem 15 czerwca danego roku gospodarczego.
(2) Artykuł 16 ust. 3 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1591/2001 szczegółowo określa warunki, które należy spełnić, by ilość wyprodukowanej bawełny nieodziarnionej została uznana za produkcję rzeczywistą.
(3) Biorąc uzysk z włókien jako kryterium jakości, władze Grecji uznały 1.135.534 tony nieodziarnionej bawełny za kwalifikujące się do pomocy.
(4) Władze Grecji poinformowały Komisję, że na dzień 15 maja 2005 r. nie uznały za kwalifikującą się do pomocy ilości 34.142 ton nieodziarnionej bawełny, na którą składają się: 6.172 tony zebrane z 2.364,9 hektara, które nie zostały zgłoszone zgodnie z art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1591/2001, 22.746 ton, które nie przestrzegały przepisów krajowych dotyczących zmniejszania powierzchni na mocy art. 17 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1051/2001, 3.580 ton, które nie wykazują właściwej solidnej jakości handlowej zgodnie z art. 15 ust. 1 tego rozporządzenia, i 1.644 ton zebranych z 2.040 hektarów, w odniesieniu do których producentom wypłacono odszkodowanie finansowe z powodu strat będących następstwem zjawisk naturalnych.
(5) Wyłączenie z rzeczywistej produkcji 1.644 ton nieodziarnionej bawełny nie jest uzasadnione. Dotyczy to ilości pochodzących z działek zgłoszonych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1591/2001, które zostały rzeczywiście dostarczone do zakładów odziarniania. Bardzo niskie plony nieodziarnionej bawełny pochodzącej z działek dotkniętych szkodami jest ważną oznaką, że działki mimo wszystko wygenerowały produkcję. Ilość ta odpowiada kryteriom przewidzianym w art. 16 ust. 3 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1591/2001 i musi w konsekwencji zostać dodana do ilości 1.135.534 ton.
(6) W związku z powyższym ilość 1.137.229 ton musi zostać uznana za produkcję rzeczywistą bawełny nieodziarnionej uzyskaną przez Grecję w roku gospodarczym 2004/2005.
(7) Biorąc uzysk z włókien jako kryterium jakości, władze Hiszpanii uznały 368.084 tony nieodziarnionej bawełny za kwalifikujące się do pomocy.
(8) Władze Hiszpanii poinformowały Komisję, że na dzień 15 maja 2005 r. nie uznały za kwalifikującą się do pomocy ilości 1.638 ton nieodziarnionej bawełny, na którą składają się: 1.612 ton, które nie przestrzegały przepisów krajowych dotyczących zmniejszania powierzchni na mocy art. 17 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1051/2001, 6 ton, które nie wykazują właściwej solidnej jakości handlowej zgodnie z art. 15 ust. 1 wyżej wymienionego rozporządzenia, 7 ton, które nie zostały zgłoszone zgodnie z art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1591/2001, i 13 ton ze względu na nieprzestrzeganie zasad dotyczących umów, o których mowa w art. 11 rozporządzenia (WE) nr 1051/2001.
(9) Wyłączenie z rzeczywistej produkcji 13 ton nieodziarnionej bawełny z powodu nieprzestrzegania zasad dotyczących umów nie jest uzasadnione. Ponadto ilość ta odpowiada kryteriom przewidzianym w art. 16 ust. 3 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1591/2001 i dlatego musi zostać dodana do ilości 368.084 ton.
(10) W konsekwencji, uwzględniając uzysk z włókien jako kryterium jakości, za rzeczywistą produkcję nieodziarnionej bawełny uzyskaną przez Hiszpanię należy uznać ilość 368.097 ton w roku gospodarczym 2004/2005.
(11) Biorąc uzysk z włókien jako kryterium jakości, władze Hiszpanii uznały za kwalifikujące się do pomocy 982 tony nieodziarnionej bawełny zebranej z obszarów upraw w Portugalii. Ilość ta odpowiada kryteriom przewidzianym w art. 16 ust. 3 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1591/2001 i dlatego musi zostać uznana za produkcję rzeczywistą nieodziarnionej bawełny uzyskaną przez Portugalię w roku gospodarczym 2004/2005.
(12) Artykuł 7 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1051/2001 przewiduje, że w przypadku gdy suma rzeczywistej produkcji ustalonej dla Hiszpanii i Grecji przekroczy 1.031.000 ton, cena orientacyjna określona w art. 3 ust. 1 tego rozporządzenia zostanie obniżona w każdym Państwie Członkowskim, w którym rzeczywista produkcja przekracza gwarantowaną ilość krajową.
(13) Ponadto w przypadku gdy całkowita suma rzeczywistej produkcji Hiszpanii i Grecji zmniejszona o 1.031.000 ton jest wyższa niż 469.000 ton, obniżka ceny orientacyjnej o 50 % jest stopniowo zwiększana według zasad przewidzianych w art. 7 ust. 4 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1051/2001.
(14) W odniesieniu do roku gospodarczego 2004/2005 przekroczenie gwarantowanej ilości krajowej ma miejsce w Hiszpanii i Grecji. Rzeczywista produkcja Hiszpanii zawiera się w drugiej transzy 4.830 ton powyżej gwarantowanej ilości krajowej powiększonej o 113.000 ton. W rezultacie obniżka ceny orientacyjnej powinna być równa 54 % w Hiszpanii. W odniesieniu do Grecji rzeczywista produkcja jest niższa od gwarantowanej ilości krajowej powiększonej o 356.000 ton. W rezultacie obniżka ceny orientacyjnej powinna być równa 50 % w Grecji.
(15) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Włókien Naturalnych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 16 czerwca 2005 r.
W imieniu Komisji | |
Mariann FISCHER BOEL | |
Członek Komisji |
______
(1)Protokół ostatnio zmieniony rozporządzeniem Rady (WE) nr 1050/2001 (Dz.U. L 148 z 1.6.2001, str. 1).
(2) Dz.U. L 148 z 1.6.2001, str. 3.
(3) Dz.U. L 210 z 3.8.2001, str. 10. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1486/2002 (Dz.U. L 223 z 20.8.2002, str. 3).
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2005.154.3 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 905/2005 ustalające rzeczywistą produkcję bawełny nieodziarnionej i związaną z tym obniżkę cen orientacyjnych na rok gospodarczy 2004/2005 |
Data aktu: | 16/06/2005 |
Data ogłoszenia: | 17/06/2005 |
Data wejścia w życie: | 18/06/2005 |