uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2759/75 z dnia 29 października 1975 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wieprzowiny(1), w szczególności jego art. 8 ust. 2 i art. 11 ust. 1 oraz art. 22 akapit drugi,
uwzględniając decyzję Rady 2003/286/WE z dnia 8 kwietnia 2003 r. w sprawie zawarcia Protokołu dostosowującego handlowe aspekty Układu Europejskiego ustanawiającego stowarzyszenie między Wspólnotami Europejskimi i ich Państwami Członkowskimi z jednej strony, a Republiką Bułgarii z drugiej strony, biorąc pod uwagę wyniki negocjacji między stronami w sprawie nowych wzajemnych koncesji rolnych(2), w szczególności jej art. 3 ust. 2,
uwzględniając decyzję Rady 2003/18/WE z dnia 19 grudnia 2002 r. dotyczącą zawarcia Protokołu dostosowującego handlowe aspekty Układu Europejskiego ustanawiającego stowarzyszenie między Wspólnotami Europejskimi i ich Państwami Członkowskimi z jednej strony, a Rumunią, z drugiej strony, biorąc pod uwagę wyniki negocjacji między stronami w sprawie nowych wzajemnych koncesji rolnych(3), w szczególności jej art. 3 ust. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Przystąpienie Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji do Unii Europejskiej w dniu 1 maja 2004 r. powinno umożliwiać tym krajom zakwalifikowanie się do kontyngentów taryfowych na wieprzowinę przewidzianych w ramach uzgodnień ustanowionych decyzją 2003/18/WE i 2003/286/WE na sprawiedliwych warunkach porównywalnych z tymi, jakie stosuje się do istniejących Państw Członkowskich. W chwili przystąpienia podmioty gospodarcze w tych krajach muszą mieć w związku z tym możliwość pełnego uczestnictwa w tych kontyngentach.
(2) Aby nie stwarzać zakłóceń na rynku przed dniem 1 maja 2004 r. harmonogram transz przewidziany na rok 2004 rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1898/97 z dnia 29 września 1997 r. ustanawiającym zasady stosowania w sektorze wieprzowiny systemu na mocy Układów Europejskich z Bułgarią, Republiką Czeską, Słowacją, Rumunią, Polską i Węgrami(4) musi być zmieniony a przydział ilości dostosowany bez zmiany jednak ogólnych ilości przewidzianych w decyzjach 2003/286/WE i 2003/18/WE. Termin składania wniosków powinien również być zmieniony.
(3) Dlatego konieczne jest, aby dla roku 2004 wprowadzić zmiany i dostosowania środków ustanowionych w art. 2 i 4 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1898/97.
(4) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wieprzowiny,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 26 lutego 2004 r.
| W imieniu Komisji | |
| Franz FISCHLER | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 282 z 1.11.1975, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1365/2000 (Dz.U. L 156 z 29.6.2000, str. 5).
(2) Dz.U. L 102 z 24.4.2003, str. 60.
(3) Dz.U. L 8 z 14.1.2003, str. 18.
(4) Dz.U. L 267 z 30.9.1997, str. 58. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1467/2003 (Dz.U. L 210 z 20.8.2003, str. 11).
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.60.12 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 333/2004 wprowadzające odstępstwo na rok 2004 od rozporządzenia (WE) nr 1898/97 w odniesieniu do zarządzania kontyngentami taryfowymi na wieprzowinę z Bułgarii i Rumunii |
| Data aktu: | 26/02/2004 |
| Data ogłoszenia: | 27/02/2004 |
| Data wejścia w życie: | 01/03/2004, 01/04/2004, 01/05/2004 |