uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1259/1999 z dnia 17 maja 1999 r. ustanawiające wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej(1), w szczególności jego art. 11 ust. 4 tiret drugie,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 1 rozporządzenia (WE) nr 1259/1999, rozporządzenie to ma zastosowanie do płatności przyznawanych bezpośrednio rolnikom w ramach systemów wsparcia przedstawionych w załączniku.
(2) Rozporządzenie (WE) nr 1259/1999 zostanie zastąpione od 1 maja 2004 r. przez rozporządzenie Rady (WE) nr 1782/2003 z dnia 29 września 2003 r. ustanawiające wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiające określone systemy wsparcia dla rolników oraz zmieniające rozporządzenia (EWG) nr 2019/93, (WE) nr 1452/2001, (WE) nr 1453/2001, (WE) nr 1454/2001, (WE) nr 1868/94, (WE) nr 1251/1999, (WE) nr 1254/1999, (EWG) nr 2358/71 oraz (WE) nr 2529/2001(2). Jednakże art. 2a i 11 rozporządzenia (WE) nr 1259/1999 nadal będą stosowane aż do 31 grudnia 2005, a art. 3, 4 i 5 powyższego rozporządzenia - do 31 grudnia 2004 r. W celu stosowania tych artykułów, załącznik do rozporządzenia 1259/1999 będzie również odpowiednio stosowany.
(3) Lista systemów wsparcia przedstawiona w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 1259/1999 wskazuje stosowne sektory produktów, warunki, na podstawie których wsparcie jest wypłacane w ramach różnych systemów oraz rodzaj omawianej płatności. Te wskazania są jednak już nieaktualne, jak również kilka przepisów czy aktów prawnych, określonych jako zmienione lub uchylone i zastąpione innymi.
(4) Niektóre dopłaty bezpośrednie wchodzące w zakres rozporządzenia (WE) nr 1259/1999 nie są wymienione w załączniku do niego bądź z powodu przeoczenia, bądź z uwagi na ich wprowadzenie po przyjęciu powyższego rozporządzenia.
(5) Błędy w odwołaniach do podstawy prawnej dla wołowiny i cielęciny, jak również w przypisach dotyczących mięsa baraniego i koziego powinny zostać poprawione.
(6) Odpowiednio powinien również zostać poprawiony załącznik do rozporządzenia (WE) nr 1259/1999.
(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią właściwych komitetów zarządzających,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 9 stycznia 2004 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 113. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1244/2001 (Dz.U. L 173 z 27.6.2001, str. 1).
(2) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, str. 53.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.6.19 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 41/2004 zmieniające i poprawiające załącznik do rozporządzenia Rady (WE) nr 1259/1999 ustanawiającego wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej |
Data aktu: | 09/01/2004 |
Data ogłoszenia: | 10/01/2004 |
Data wejścia w życie: | 13/01/2004, 01/05/2004, 01/01/2004 |