uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 1260/2001 z dnia 19 czerwca 2001 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków w sektorze cukru(1), w szczególności jego art. 13 ust. 3, art. 14 ust. 4, art. 15 ust. 8, art. 16 ust. 5, art. 18 ust. 5 i art. 20, ust.2 oraz art. 41 akapit drugi,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) 1 Produkty i produkty uboczne przemysłu cukrowniczego, które nie są częścią produktu końcowego, ale są niezbędne w procesie fermentacji w wyniku którego jest on wytwarzany, są wykorzystywane zarówno przy produkcji drożdży jak i alkoholu.
(2) Wzrastające ostatnio zapotrzebowanie producentów alkoholu na melasę oznacza, że gorszej jakości melasa z buraka cukrowego jest dostępna dla producentów drożdży, w związku z czym są oni coraz bardziej zainteresowani wykorzystaniem syropów cukrowych. Ich wykorzystywanie z kolei oznacza wyraźne zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska spowodowane wykorzystywaniem melasy do produkcji drożdży.
(3) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 314/2002(2) zastrzega że cukier inwertowany oraz syropy przetwarzane na alkohol albo rum są wyłączone z obliczenia produkcji cukru dla celów art. 13 - 18 rozporządzenia (WE) 1260/2001.
(4) W celu sprawiedliwego potraktowania producentów drożdży powyższe przepisy należy poszerzyć w celu objęcia nimi syropów przetwarzanych na żywe kultury drożdży.
(5) Aby zapobiec wszelkiemu nadużywaniu systemu kwot produkcyjnych, należy wprowadzić uzgodnienia w celu nadzorowania zarówno zakładów z przydzielonymi kwotami produkcyjnymi cukru jak i tych przetwarzających cukier na alkohol, rum lub drożdże. Powinno być wymagane urzędowe zatwierdzenie zakładów przetwórczych oraz wstępna deklaracja dostaw z zakładów z przydzielonymi kwotami tak, aby władze Państw Członkowskich mogły kontrolować ilości. Te uzgodnienia powinny mieć zastosowanie także do syropów do rozprowadzania oraz przeznaczonych do przetworzenia na "Rinse appelstroop", które na mocy art. 1 ust. 2 lit. h) rozporządzenia (WE) nr 314/2002 są wyłączone z obliczania produkcji cukru dla celów art. 13 do 18 rozporządzenia (WE) nr 1260/2001. W celu przyznania władzom czasu na wprowadzenie środków zarządzających oraz kontrolnych, nowe przepisy stosuje się począwszy od dnia1 lutego 2004 r.
(6) Dla umożliwienia prowadzenia monitoringu zużycia cukru inwertowanego oraz syropów i odpowiadającej produkcji alkoholu, rumu, drożdży, syropów do rozprowadzania oraz "Rinse appelstroop", Państwa Członkowskie powinny powiadomić Komisję o ilościach zużytych oraz wyprodukowanych.
(7) W trzecim akapicie art. 4b ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 314/2002 należy dokonać rozróżnienia pomiędzy ilościami izoglukozy wyrażonymi jako sucha masa a ilościami syropu inulinowego wyrażonego jako ekwiwalent cukru białego.
(8) W art. 6 ust. 5 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 314/2002 dotyczącym zobowiązań wywozowych, które mają być realizowane podczas bieżącego roku gospodarczego (zgodnie z przepisami art. 15 ust. 1 lit. d) rozporządzenia (WE) nr 1260/2001) słowa "ilości takie rozkłada się równomiernie na cały rok gospodarczy" są zbędne i dla przejrzystości powinny być usunięte.
(9) Rozporządzenie (WE) nr 314/2002 należy stosownie zmienić.
(10) Komitet Zarządzający ds. Cukru nie wydał opinii w terminie wyznaczonym przez jego przewodniczącego.
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 9 stycznia 2004 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 178 z 30.6.2001, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2196/2003 (Dz.U. L 328 z 17.12.2003, str. 26).
(2) Dz.U. L 50 z 21.2.2002, str. 40. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem nr 1140/2003 (Dz.U. L 160 z 28.6.2003, str. 33).
Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.20241 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.6.13 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 38/2004 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 314/2002 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania systemu kwot w sektorze cukru |
Data aktu: | 09/01/2004 |
Data ogłoszenia: | 10/01/2004 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 01/02/2004, 13/01/2004 |