(Tekst mający znaczenie dla EOG)(Dz.U.UE L z dnia 18 grudnia 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 417/2002 z dnia 18 lutego 2002 r. w sprawie przyspieszonego wprowadzania konstrukcji podwójnokadłubowej lub równoważnego rozwiązania w odniesieniu do zbiornikowców pojedynczokadłubowych(1), w szczególności jego art. 11,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie (WE) nr 417/2002 opiera się na definicjach i standardach wyszczególnionych w załączniku I do Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (zwanej dalej "Konwencją Marpol").
(2) W dniu 4 grudnia 2003 r. Komitet Ochrony Środowiska Morskiego (MEPC) Międzynarodowej Organizacji Morskiej przyjął szereg poprawek do załącznika I do Konwencji Marpol. Poprawki te wejdą w życie w dniu 5 kwietnia 2005 r.
(3) Odniesienia do załącznika I do Konwencji Marpol, zamieszczone w rozporządzeniu (WE) nr 417/2002, należy uaktualnić w świetle tych poprawek.
(4) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Bezpiecznych Mórz i Zapobiegania Zanieczyszczeniu Morza przez Statki,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 17 grudnia 2004 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Jacques BARROT |
|
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 64 z 7.3.2002, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1726/2003 (Dz.U. L 249 z 1.10.2003, str. 1).