(jedynie tekst holenderski jest autentyczny)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2004/674/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 5 października 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając decyzję Rady 90/424/EWG z dnia 26 czerwca 1990 r. w sprawie wydatków w dziedzinie weterynarii(1), w szczególności jej art. 3 ust. 3 i art. 11 ust. 4 lit. c),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Z chwilą oficjalnego potwierdzenia obecności pryszczycy w 2001 r. Niderlandy poinformowały o natychmiastowym wdrożeniu środków kontroli, które należy zastosować w przypadku pojawienia się ognisk tej choroby, przewidzianych w dyrektywie Rady 85/511/EWG z dnia 18 listopada 1985 r. wprowadzającej wspólnotowe środki zwalczania pryszczycy(2), wymaganych w celu uzyskania finansowego wkładu Wspólnoty w działania na rzecz zwalczania pryszczycy zgodnie z decyzją 90/424/EWG.
(2) Na mocy decyzji Komisji 2001/652/WE(3) z dnia 16 sierpnia 2001 r. przyznano udział finansowy Wspólnoty w rekompensacie dla właścicieli za wartość zwierząt przymusowo poddanych ubojowi w ramach środków zwalczania pryszczycy stosowanych w związku z wystąpieniem ognisk tej choroby w 2001 r.
(3) Ponadto na mocy decyzji Komisji 2003/182/WE z dnia 14 marca 2003 r.(4) przyznano udział finansowy Wspólnoty w kosztach operacyjnych zwalczania pryszczycy w Niderlandach w 2001 r.
(4) Na mocy art. 2 ust. 1 decyzji Komisji 2001/246/WE z dnia 27 marca 2001 r. określającej warunki kontroli i zwalczania pryszczycy w Niderlandach w zastosowaniu art. 13 dyrektywy 85/511/EWG(5), Niderlandy zostały upoważnione do decydowania o uciekaniu się do szczepień immunosupresyjnych na warunkach określonych w załączniku do tej decyzji.
(5) Na mocy art. 1 ust. 2 decyzji Komisji 2001/279/WE zmieniającej decyzję 2001/246/WE, Niderlandy zostały upoważnione również do decydowania o uciekaniu się do szczepień ochronnych na warunkach określonych w załącznikach do tej decyzji.
(6) Szczepienia zwierząt należy uważać za dodatkowy instrument mający istotne znaczenie dla uniknięcia rozprzestrzenienia się pryszczycy, jej kontroli i zwalczania.
(7) A zatem jest stosowne, aby UE uczestniczyła w kosztach ponoszonych przez Niderlandy tytułem realizacji tej operacji.
(8) Dnia 21 marca 2003 r. Niderlandy przedstawiły roszczenie o zwrot kosztów operacyjnych zwalczania pryszczycy; obejmowało ono także koszty szczepienia zwierząt.
(9) Zgodnie z informacją dostarczoną przez Niderlandy, zużyto 380.150 szczepionek, koszt zakupu i zmiany składu szczepionek wynosi 0,39 EUR na dawkę, koszty kwalifikowane specjalnie w tym celu zatrudnionego personelu wynoszą 608.826 EUR, zaś koszty kwalifikowane specjalnie użytych materiałów eksploatacyjnych wynoszą 513.726 EUR.
(10) Sprawozdania i roszczenia przedstawione przez Niderlandy wskazują na to, że szczepienia zostały przeprowadzone skutecznie.
(11) Zgodnie z decyzją 90/424/EWG, wkład finansowy w realizację tej operacji stanowi 60 % kosztów kwalifikowanych. A zatem wysokość wkładu UE w szczepienia przeciwko pryszczycy należy ustalić na 762.487 EUR.
(12) Zgodnie z art. 3 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(6), środki ochrony zdrowia zwierząt i roślin podjęte zgodnie z przepisami Wspólnoty mają być finansowane w ramach Sekcji Orientacji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej; dla celów kontroli finansowej stosuje się art. 8 i 9 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999.
(13) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 15 września 2004 r.
W imieniu Komisji | |
David BYRNE | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 224 z 18.8.1990, str. 19. Decyzja ostatnio zmieniona dyrektywą 2003/99/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 325 z 12.12.2003, str. 31).
(2) Dz.U. L 315 z 26.11.1985, str. 11. Dyrektywa ostatnio zmieniona rozporządzeniem (WE) 807/2003 (Dz.U. L 122 z 16.5.2003, str. 36).
(3) Dz.U. L 230 z 28.8.2001, str. 8.
(4) Dz.U. L 71 z 15.3.2003, str. 19.
(5) Dz.U. L 88 z 28.3.2001, str. 21. Decyzja zmieniona decyzją 2001/279/WE (Dz.U. L 96 z 6.4.2001, str. 19).
(6) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 103.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.307.8 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2004/674/WE w sprawie udziału finansowego Wspólnoty w kosztach szczepień przeciwko pryszczycy w Niderlandach w 2001 r. |
Data aktu: | 15/09/2004 |
Data ogłoszenia: | 05/10/2004 |