uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 3072/95 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku ryżu(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 411/2002(2), w szczególności jego art. 9 ust. 2;
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2286/2002 z dnia 10 grudnia 2002 r. w sprawie uzgodnień dotyczących produktów rolnych oraz towarów uzyskanych z przetworzenia produktów rolnych pochodzących z Państw Afryki, Karaibów i Pacyfiku (Państw AKP) oraz uchylające rozporządzenie (EWG) nr 1706/98(3), w szczególności jego art. 5;
uwzględniając decyzję Rady 2001/822/WE z dnia 27 listopada 2001 r. w sprawie stowarzyszenia krajów i terytoriów zamorskich ze Wspólnotą Europejską, w dalszym ciągu zwanej "decyzją KTZ"(4), w szczególności art. 6 ust. 5 akapit siódmy załącznika III do tej decyzji,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie (WE) nr 2286/2002 wykonuje uzgodnienia dotyczące przywozu z Państw AKP dokonane w wyniku Umowy o Partnerstwie AKP-WE podpisanej w Cotonou w dniu 23 czerwca 2000 r.(5)art. 1 ust. 3 tego rozporządzenia wprowadza ogólne uzgodnienia dotyczące zmniejszania opłat celnych za produkty wymienione w wykazie stanowiącym jego załącznik I i przepisy szczególne dotyczące obniżenia opłat celnych za niektóre produkty objęte kontyngentami taryfowymi wymienionymi w jego załączniku II. Przewidziano kwoty roczne w wysokości 125.000 ton ryżu, w równoważniku ryżu łuskanego, i 20.000 ton ryżu łamanego.
(2) Decyzja 2001/822/WE stanowi, że kumulacja pochodzenia AKP/KTZ w rozumieniu art. 6 ust. 1 i 5 jej załącznika III ma być dopuszczona w odniesieniu do całkowitej ilości 160.000 ton w równoważniku ryżu łuskanego dla produktów objętych kodem CN 1006. Na początek wydaje się każdego roku pozwolenia na przywóz obejmujące 35.000 ton z tej całkowitej ilości dla KTZ i pozwolenia na przywóz dla dalszych 10.000 ton dla najsłabiej rozwiniętych KTZ.
(3) W celu zapewnienia prawidłowego zarządzania realizacją tych uzgodnień dotyczących przywozu, należy ustanowić w pojedynczym dokumencie szczegółowe zasady wydawania pozwoleń na przywóz ryżu pochodzącego z Państw AKP oraz KTZ. Dlatego rozporządzenie Komisji (WE) nr 2603/97 z dnia 16 grudnia 1997 r. ustanawiające szczegółowe przepisy wykonawcze przy przywozie ryżu pochodzącego z Państw AKP lub krajów i terytoriów zamorskich (KTZ)(6) powinno zostać uchylone.
(4) Do celów zarządzania odnośnymi kontyngentami taryfowymi, w odniesieniu do przypadków nie objętych szczegółowymi zasadami niniejszego rozporządzenia, zastosowanie będą miały zasady ogólne ustanowione w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1162/95 z dnia 23 maja 1995 r. ustanawiającym specjalne szczegółowe zasady stosowania systemu pozwoleń na przywóz i wywóz zbóż i ryżu(7), ostatnio zmienionym rozporządzeniem (WE) nr 2333/2002(8) oraz w rozporządzeniu Komisji (WE nr 1291/2000 z dnia 9 czerwca 2000 r. ustanawiające wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu pozwoleń na wywóz i przywóz oraz świadectw o wcześniejszym ustaleniu refundacji dla produktów rolnych(9), ostatnio zmienionym rozporządzeniem (WE) nr 2299/2001(10).
(5) Wydawanie pozwoleń na przywóz należy rozkładać w ciągu roku zgodnie z ustalonymi okresami, w celu zapewnienia zrównoważonego zarządzania rynkiem. Potrzebne są uzgodnienia dotyczące przenoszenia niewykorzystanych ilości z jednego okresu na następny.
(6) Cło może zostać obniżone, pod warunkiem że Państwo AKP wywozu pobiera opłatę wywozową równą obniżce opłat celnych, jak przewidziano to w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 2286/2002. Należy ustanowić szczegółowe zasady dla przedstawiania dowodu na to, że opłaty te zostały wniesione.
(7) Przywóz musi zostać objęty pozwoleniami na przywóz wydawanymi na podstawie pozwoleń na wywóz wydawanych przez organy upoważnione do tego przez Państwa AKP i KTZ.
(8) Pozwolenia niewykorzystane przez najsłabiej rozwinięte KTZ muszą być udostępniane Antylom Niderlandzkim i Arubie, bez wykluczania jednak możliwości przeniesienia ilości na następny okres w danym roku:
(9) W celu zapewnienia prawidłowego zarządzania kontyngentami przewidzianymi w rozporządzeniu (WE) nr 2286/2002 oraz w decyzji 2001/822/WE, od importerów należy wymagać składania zabezpieczenia przy wnoszeniu wniosków o wydanie pozwolenia na przywóz oraz spełnienia niektórych innych wymagań. Kontyngenty również należy rozkładać w okresie roku oraz należy określić warunki ważności pozwoleń.
(10) Dla umożliwienia prawidłowego zarządzania przedmiotowymi kontyngentami taryfowymi niniejsze rozporządzenie należy stosować od dnia 1 kwietnia 2003 r.
(11) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Zbóż,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 9 kwietnia 2003 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 329 z 30.12.1995, str. 18.
(2) Dz.U. L 62 z 5.3.2002, str. 27.
(3) Dz.U. L 348 z 21.12.2002, str. 5.
(4) Dz.U. L 314 z 30.11.2001, str. 1.
(5) Dz.U. L 317 z 15.12.2000, str. 3.
(6) Dz.U. L. 351 z 23.12.1997, str. 22.
(7) Dz.U. L 117 z 24.5.1995, str. 2.
(8) Dz.U. L 349 z 24.12.2002, str. 24.
(9) Dz.U. L 152 z 24.6.2000, str. 1.
(10) Dz.U. L 308 z 27.11.2001, str. 19.
(11) Dz.U. L 189 z 30.7.1996, str. 71.
(12) Dz.U. 204 z 24.8.1967, str. 1.
ZAŁĄCZNIKI
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.20241 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2003.93.3 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 638/2003 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2286/2002 i decyzji Rady 2001/822/WE w odniesieniu do uzgodnień mających zastosowanie do przywozu ryżu pochodzącego z Państw Afryki, Karaibów i Pacyfiku (Państw AKP) oraz z krajów i terytoriów zamorskich (KTZ) |
Data aktu: | 09/04/2003 |
Data ogłoszenia: | 10/04/2003 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 01/04/2003, 13/04/2003 |