uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 58/97 z dnia 20 grudnia 1996 r. w sprawie statystyk strukturalnych dotyczących przedsiębiorstw(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1667/2003(2), w szczególności jego art. 12 ust. viii),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 58/97 ustanowiło wspólne ramy dla celów sporządzania wspólnotowych statystyk dotyczących struktury, działalności, wyników oraz konkurencyjności sektora bankowego i sektora funduszy emerytalnych we Wspólnocie.
(2) W celu ułatwienia przesyłania danych statystycznych dotyczących nakładów na ochronę środowiska, należy dostosować format techniczny określony przez rozporządzenie Komisji (WE) nr 2702/98 z dnia 17 grudnia 1998 r. dotyczące technicznego formatu przesyłania statystyk strukturalnych dotyczących przedsiębiorstw(3), wraz ze zmianami wprowadzonymi przez rozporządzenie (WE) nr 1614/2002(4). Rozporządzenie (WE) nr 2702/98 zdefiniowało format techniczny dla przesyłania statystyk strukturalnych przedsiębiorstw, przy czym cechy charakterystyczne zostały wymienione we wspólnym module rozporządzenia (WE, Euratom) nr 58/97 i w jego szczegółowych modułach dotyczących przemysłu, obrotu towarowego i budownictwa. Konieczna jest zmiana tego formatu technicznego, aby uwzględnić dodanie cech charakterystycznych dotyczących wydatków na ochronę środowiska oraz dodanie podziału według dziedzin ochrony środowiska dla pewnych cech wymienionych w szczegółowym module dotyczącym przemysłu zawartym w rozporządzeniu (WE, Euratom) nr 58/97.
(3) Konieczne jest ustalenie technicznego formatu przesyłania statystyk strukturalnych dotyczących przedsiębiorstw w zakresie instytucji kredytowych i funduszy emerytalnych wymienionych w załącznikach 6 i 7 do rozporządzenia (WE, Euratom) nr 58/97 w celu sporządzania danych porównywalnych i zharmonizowanych między Państwami Członkowskimi, w celu zmniejszenia ryzyka powstawania błędów podczas przesyłania danych i zwiększenia szybkości przetwarzania zebranych danych oraz ich udostępniania użytkownikom. Konieczne jest także zdefiniowanie innego formatu technicznego dla przesyłania cech charakterystycznych określonych w szczegółowych modułach dotyczących instytucji kredytowych i funduszy emerytalnych, gdyż format techniczny zdefiniowany w rozporządzeniu (WE) nr 2702/98 dla przesyłania cech charakterystycznych określonych we wspólnym module i szczegółowych modułach dotyczących przemysłu, handlu dystrybucyjnego i budownictwa zakłada odmienny podział wyników.
(4) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Programu Statystycznego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, 1 września 2003 r.
| W imieniu Komisji | |
| Pedro SOLBES MIRA | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 14 z 17.1.1997, str. 1.
(2) Dz.U. L 244 z 29.9.2003, str. 1.
(3) Dz.U. L 344 z 18.2.1998, str. 102.
(4) Dz.U. L 244 z 12.9.2002, str. 7.
ZAŁĄCZNIKI
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2003.244.32 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 1668/2003 wprowadzające rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 58/97 w odniesieniu do technicznego formatu przesyłania statystyk strukturalnych dotyczących przedsiębiorstw i zmieniające rozporządzenie Komisji nr 2702/98 dotyczące technicznego formatu przesyłania statystyk strukturalnych dotyczących przedsiębiorstw |
| Data aktu: | 01/09/2003 |
| Data ogłoszenia: | 29/09/2003 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 19/10/2003 |