Decyzja 2002/268/WE uznająca zasadniczo kompletność dokumentacji przedłożonych do szczegółowego badania w celu możliwego włączenia nikobifenu, tritosulfuronu i bifenazanu do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG dotyczącej wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin

DECYZJA KOMISJI
z dnia 8 kwietnia 2002 r.
uznająca zasadniczo kompletność dokumentacji przedłożonych do szczegółowego badania w celu możliwego włączenia nikobifenu, tritosulfuronu i bifenazanu do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG dotyczącej wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin

(notyfikowana jako dokument nr C(2002) 1306)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2002/268/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 9 kwietnia 2002 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 91/414/EWG z dnia 15 lipca 1991 r. dotyczącą wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 2001/103/WE(2), w szczególności jej art. 6 ust. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Dyrektywa 91/414/EWG przewiduje sporządzenie wspólnotowego wykazu substancji czynnych dopuszczonych do stosowania w środkach ochrony roślin.

(2) W dniu 26 kwietnia 2001 r. dokumentacja dotycząca substancji czynnej nikobifen została przedłożona przez BASF AG, Niemcy, władzom Niemiec, wraz z wnioskiem o włączenie jej do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG. Dokumentacja dotycząca tritosulfuronu została przedłożona władzom Niemiec przez BASF AG, Niemcy, w dniu 8 czerwca 2001 r. Dokumentacja dotycząca bifenazanu została przedłożona władzom Niderlandów przez Crompton Europe Ltd w dniu 23 lipca 2001 r.

(3) Władze Niemiec i Niderlandów przekazały Komisji, że po wstępnym badaniu dokumentacji dotyczących danych substancji czynnych, wydają się one spełniać wymogi dotyczące danych i informacji, przewidziane w załączniku II do dyrektywy 91/414/WE. Wydaje się także, że przedłożone dokumentacje spełniają również wymogi dotyczące danych i informacji, przewidziane w załączniku III do dyrektywy 91/414/EWG, w odniesieniu do jednego środka ochrony roślin zawierającego daną substancję czynną. Zgodnie z art. 6 ust. 2 dyrektywy 91/414/WE, dokumentacje zostały następnie przekazane przez poszczególnych wnioskodawców Komisji i pozostałym Państwom Członkowskim oraz zostały przekazane Stałemu Komitetowi ds. Zdrowia Roślin.

(4) Należy formalnie potwierdzić, że dokumentacja została uznana za zasadniczo spełniającą wymogi dotyczące danych i informacji, przewidziane w załączniku II oraz wymogi załącznika III do dyrektywy 91/414/WE, w odniesieniu do co najmniej jednego środka ochrony roślin zawierającego daną substancję czynną.

(5) Niniejsza decyzja pozostaje bez uszczerbku dla prawa Komisji do zażądania od wnioskodawcy przedłożenia dodatkowych danych lub informacji Państwu Członkowskiemu wyznaczonemu jako sprawozdawca w odniesieniu do danej substancji, w celu wyjaśnienia niektórych punktów dokumentacji.

(6) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Zdrowia Roślin,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Dokumentacje dotyczące substancji czynnych określonych w Załączniku do niniejszej decyzji, przedłożone Komisji i Państwom Członkowskim w celu uzyskania włączenia tych substancji do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, zasadniczo spełniają wymogi dotyczące danych i informacji, ustanowione w załączniku II do dyrektywy 91/414/EWG.

Dokumentacje spełniają także wymogi dotyczące danych i informacji ustanowione w załączniku III do dyrektywy 91/414/EWG, w odniesieniu do jednego środka ochrony roślin zawierającego substancję czynną, uwzględniając proponowane zastosowania.

Artykuł  2

Państwa Członkowskie pełniące role sprawozdawców przeprowadzą szczegółowe badanie dokumentacji, o której mowa oraz przekażą wnioski z ich badań wraz z wszelkimi zaleceniami włączenia bądź niewłączenia danej substancji czynnej do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG oraz wszelkimi warunkami tego dotyczącymi Komisji, w możliwie najkrótszym terminie, a najpóźniej w terminie jednego roku od daty notyfikowania im niniejszej decyzji. Państwo Członkowskie pełniące rolę sprawozdawcy powiadomi wnioskodawców o substancjach wymienionych w Załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 8 kwietnia 2002 r.

W imieniu Komisji
David BYRNE
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 230 z 19.8.1991, str. 1.

(2) Dz.U. L 313 z 30.11.2001, str. 37.

ZAŁĄCZNIK

SUBSTANCJE CZYNNE, KTÓRYCH DOTYCZY NINIEJSZA DECYZJA

Nr Nazwa zwyczajowa, numer identyfikacyjny CIPAC Wnioskodawca Data złożenia wniosku Państwo Członkowskie sprawozdawca
1 Nikobifen

CIPAC nr 673

BASF AG, Niemcy 26 kwietnia 2001 r. DE
2 Tritosulfuron

CIPAC nr 735

BASF AG, Niemcy 8 czerwca 2001 r. DE
3 Bifenazan

CIPAC nr 736

Crompton Europe Ltd 23 lipca 2001 r. NL

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2002.92.34

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2002/268/WE uznająca zasadniczo kompletność dokumentacji przedłożonych do szczegółowego badania w celu możliwego włączenia nikobifenu, tritosulfuronu i bifenazanu do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG dotyczącej wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin
Data aktu: 08/04/2002
Data ogłoszenia: 09/04/2002