Decyzja 2002/232/WE zmieniająca decyzję 2000/745/WE przyjmującą zobowiązania zaproponowane w związku z postępowaniem antydumpingowym i antysubsydyjnym, które dotyczą przywozu określonego tereftalatu polietylenowego pochodzącego między innymi z Indii

DECYZJA KOMISJI
z dnia 27 lutego 2002 r.
zmieniająca decyzję 2000/745/WE przyjmującą zobowiązania zaproponowane w związku z postępowaniem antydumpingowym i antysubsydyjnym, które dotyczą przywozu określonego tereftalatu polietylenowego pochodzącego między innymi z Indii

(notyfikowany jako dokument nr C(2002) 620)

(2002/232/EC)

(Dz.U.UE L z dnia 21 marca 2002 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów nie będących członkami Wspólnoty Europejskiej(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2238/2000(2) ("podstawowe rozporządzenie AD"), w szczególności jego art. 8 i 9,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2026/97 z dnia 6 października 1997 r. w sprawie ochrony przed przywozem towarów subsydiowanych z krajów nie będących członkami Wspólnoty Europejskiej(3), ("podstawowe rozporządzenie AS"), w szczególności jego art. 13 i 15,

po konsultacji z Komitetem Doradczym,

a także mając na uwadze, co następuje:

A. PROCEDURA

(1) Na mocy rozporządzenia (WE) nr 2603/2000(4), Rada nałożyła ostateczne cło wyrównawcze w formie określonej kwoty za tonę w wysokości 41,3 EUR/tonę na przywóz określonego tereftalatu polietylenowego pochodzącego między innymi z Indii, z wyłączeniem przywozu z kilku spółek indyjskich wyraźnie wymienionych, który podlega niższej stawce cła. Przywóz określonego tereftalatu polietylenowego eksportowanego przez spółki, od których zostało przyjęte zobowiązanie, został zwolniony z takiego cła na podstawie art. 2 ust. 1 ww. rozporządzenia.

(2) Na mocy rozporządzenia (WE) nr 2604/2000(5) Rada nałożyła ostateczne cło antydumpingowe w formie określonej kwoty za tonę w wysokości 181,7 EUR/tonę na przywóz określonego tereftalatu polietylenowego pochodzącego między innymi z Indii, z wyłączeniem przywozu z kilku spółek indyjskich wyraźnie wymienionych, który podlega innej stawce cła. Przywóz określonego tereftalatu polietylenowego eksportowanego przez spółki, od których zostało przyjęte zobowiązanie, został zwolniony z takiego cła na podstawie art. 2 ust. 1 ww. rozporządzenia.

(3) Dnia 29 listopada 2000 r. Komisja przyjęła decyzję 2000/745/WE(6) przyjmującą proponowane, w związku z dwoma wyżej wymienionymi postępowaniami, zobowiązania eksporterów wymienionych w art. 1 tej decyzji i zakończyła dochodzenia w ich sprawie.

(4) Dnia 26 czerwca 2001 r. Komisja, na mocy rozporządzenia (WE) nr 1240/2001(7), ogłosiła rozpoczęcie przeglądu "nowych eksporterów" w odniesieniu do rozporządzenia Rady (WE) nr 2604/2000 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz określonego tereftalatu polietylenowego pochodzącego między innymi z Indii, uchylając cło w stosunku do przywozu towarów od jednego eksportującego producenta i uzależniając ten przywóz od zarejestrowania.

(5) Ostateczne ustalenia i wnioski dochodzenia są przedstawione w rozporządzeniu Rady (WE) nr 496/2002(8), zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 2604/2000.

B. ZOBOWIĄZANIE

(6) W następstwie ujawnienia informacji, za pomocą którego Futura Polymers Ltd (zwana dalej zainteresowaną spółką) została powiadomiona o faktach i przesłankach, w oparciu o które zamierzano nałożyć zmienione cło antydumpingowe na jej przywóz do Wspólnoty, zainteresowana spółka zaproponowała przyjęcie zobowiązania na podstawie art. 8 ust. 1 podstawowego rozporządzenia AD. Zgodnie ze tym zobowiązaniem, odnośny producent dokonujący wywozu zaproponował nie dokonywać sprzedaży do swoich niepowiązanych klientów poniżej określonych cen minimalnych.

(7) Komisja uważa, że zaproponowane przez zainteresowaną spółkę zobowiązanie może być przyjęte, ponieważ eliminuje szkodliwe skutki dumpingu. Ponadto okresowe i szczegółowe sprawozdania, które zainteresowana spółka zobowiązała się dostarczać Komisji, umożliwią skuteczny monitoring. Dodatkowo współpraca zainteresowanej spółki podczas dochodzenia, jej struktura i organizacja sprzedaży, jak również specyficzność odnośnego produktu powodują, że Komisja uważa, że ryzyko naruszenia zobowiązania będzie ograniczone.

(8) Aby nadal umożliwiać Komisji skuteczne monitorowanie wywiązywania się spółki z zobowiązania, w przypadku gdy wniosek o dopuszczenie do wolnego obrotu zgodnie z zobowiązaniem jest zgłaszany odpowiednim władzom celnym, zwolnienie z cła uzależnia się od przedstawienia faktury handlowej. Faktura handlowa musi być wystawiona przez spółkę, od której zostało przyjęte zobowiązanie i musi zawierać informacje wymienione w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 2604/2000. Jeżeli taka faktura nie zostanie przedstawiona, lub gdy nie odpowiada danemu produktowi przedstawionemu organowi celnemu, płacona jest zamiast tego odpowiednia stawka cła antydumpingowego.

(9) W przypadku podejrzenia naruszenia, faktycznego naruszenia lub wycofania zobowiązania, może być nałożone cło antydumpingowe na podstawie art. 8 ust. 9-10 podstawowego rozporządzenia AD.

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

W tabeli znajdującej się w art. 1 decyzji nr 2000/745/WE dodaje się następujący wiersz:

Przedsiębiorstwo

Państwo

Dodatkowy kod Taric

Futura Polymers Limited

Indie

A184

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie następnego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsza decyzja wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowana we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 27 lutego 2002 r.

W imieniu Komisji
Pascal LAMY
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1.

(2) Dz.U. L 257 z 11.10.2000, str. 2.

(3) Dz.U. L 288 z 21.10.1997, str. 1.

(4) Dz.U. L 301 z 30.11.2000, str. 1.

(5) Dz.U. L 301 z 30.11.2000, str. 21.

(6) Dz.U. L 301 z 30.11.2000, str. 88.

(7) Dz.U. L 171 z 26.6.2001, str. 3.

(8) Dz.U. L 78 z 21.3.2002, str. 4.

Zmiany w prawie

Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2002.78.12

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2002/232/WE zmieniająca decyzję 2000/745/WE przyjmującą zobowiązania zaproponowane w związku z postępowaniem antydumpingowym i antysubsydyjnym, które dotyczą przywozu określonego tereftalatu polietylenowego pochodzącego między innymi z Indii
Data aktu: 27/02/2002
Data ogłoszenia: 21/03/2002
Data wejścia w życie: 22/03/2002, 01/05/2004