uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 718/99 z dnia 29 marca 1999 r. w sprawie polityki w zakresie zdolności przewozowych floty wspólnotowej w celu wspierania żeglugi śródlądowej(1), w szczególności jego art. 9 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 7 rozporządzenia (WE) nr 718/1999 wymaga, aby Komisja ustanowiła szczegółowe zasady wykonania polityki dotyczącej potencjału przewozowego floty wspólnotowej określonej przez to rozporządzenie.
(2) Artykuł 4 rozporządzenia Komisji (WE) nr 805/1999(2), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 997/2001(3), ustanawiającym niektóre środki w celu wykonania rozporządzenia (WE) nr 718/1999, ustala stosunek wymiany "stare na nowe", który będzie stosowany od dnia 29 kwietnia 1999 r.
(3) Artykuł 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 718/1999 wymaga, aby stosunek wymiany "stare na nowe" był stale redukowany tak, aby najszybciej jak to możliwe i w równych ratach sprowadzić ten stosunek do zera nie później niż do dnia 29 kwietnia 2003 r.
(4) Artykuł 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1532/2000(4), zmieniający rozporządzenie (WE) nr 805/1999, ograniczył stosunki wymiany "stare na nowe", począwszy od dwudziestego dnia następującego po jego opublikowaniu, tj. od dnia 3 sierpnia 2000 r.; stosunki wymiany ponownie zredukowano art. 1 rozporządzenia (WE) nr 997/2001, począwszy od dwudziestego dnia następującego po jego opublikowaniu, tj. od dnia 18 czerwca 2001 r.
(5) W świetle zobowiązania do redukcji tych stosunków do zera nie później niż do dnia 29 kwietnia 2003 r. i tendencji ekonomicznych w różnych sektorach rynku żeglugi śródlądowej stosunki wymiany "stare na nowe" powinny być ponownie zredukowane.
(6) Dlatego jest konieczne dostosowanie różnych stosunków wymiany "stare na nowe", wymienionych w art. 4 rozporządzenia (WE) nr 718/1999 i określonych w art. 4 rozporządzenia (WE) nr 805/1999, zmienionego art. 1 rozporządzenia (WE) nr 997/2001, z uwzględnieniem dokonanych osiągnięć w zakresie poprawy struktury, dokonanej od 1990 r.; w celu uwzględnienia nieznacznego ogólnego wzrostu popytu na transport śródlądowy i jednocześnie przy zachowaniu równowagi między trzema sektorami tej żeglugi oraz biorąc pod uwagę ich szczególne cechy, stosunki wymiany będą zmniejszone o połowę do 0,30:1 dla przewoźników ładunków suchych, 0,45:1 dla tankowców i 0,125:1 dla barek-pchaczy.
(7) Przeprowadzono konsultacje z grupą ekspertów ds. zdolności przewozowych flot śródlądowych i promowania, utworzoną art. 6 rozporządzenia Komisji (WE) nr 805/1999 w sprawie środków ustanowionych niniejszym rozporządzeniem,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 22 grudnia 2002 r.
| W imieniu Komisji | |
| Loyola DE PALACIO | |
| Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 90 z 2.4.1999, str. 1.
(2) Dz.U. L 102 z 17.4.1999, str. 64.
(3) Dz.U. L 139 z 23.5.2001, str. 11.
(4) Dz.U. L 175 z 14.7.2000, str. 74.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2002.53.11 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 336/2002 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 805/1999 ustanawiające niektóre środki w celu wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 718/1999 w sprawie polityki dotyczącej potencjału przewozowego floty wspólnotowej promującej żeglugę śródlądową |
| Data aktu: | 22/02/2002 |
| Data ogłoszenia: | 23/02/2002 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 15/03/2002 |