Rozporządzenie 1970/2002 zmieniające rozporządzenie Rady (WE) nr 3051/95 w sprawie zarządzania zapewniającego bezpieczeństwo na promach pasażerskich (typu ro-ro)

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1970/2002
z dnia 4 listopada 2002 r.
zmieniające rozporządzenie Rady (WE) nr 3051/95 w sprawie zarządzania zapewniającego bezpieczeństwo na promach pasażerskich (typu ro-ro)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 3051/95 z dnia 8 grudnia 1995 r. w sprawie zarządzania zapewniającego bezpieczeństwo na promach pasażerskich (typu ro-ro)(1), zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 179/98(2), w szczególności jego art. 9,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie (WE) nr 3051/95 stanowi, że przedsiębiorstwa i Państwa Członkowskie spełniają, w odniesieniu do promów typu ro-ro pływających do lub z portów Państw Członkowskich Wspólnoty, przepisy Międzynarodowego Kodeksu Zarządzania Bezpieczeństwem, przyjętego przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO) rezolucją Zgromadzenia A.741(18) z dnia 4 listopada 1993 r.

(2) W celu zapewnienia jednolitego stosowania Międzynarodowego Kodeksu Zarządzania Bezpieczeństwem, rozporządzenie (WE) nr 3051/95 zawiera przepisy dla administracji oparte na wytycznych w sprawie stosowania przez administracje Międzynarodowego Kodeksu Zarządzania Bezpieczeństwem, przyjętego przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO) poprzez rezolucję Zgromadzenia A.788(19) z dnia 23 listopada 1995 r.

(3) Powyższe rezolucje IMO zostały zmienione przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO) rezolucją MSC.104(73), przyjętą dnia 5 grudnia 2000 r. i rezolucją A.913(22), przyjętą dnia 29 listopada 2001 r.

(4) Niezbędne jest uwzględnienie rozwoju sytuacji na poziomie międzynarodowym poprzez wprowadzenie szczegółowych zasad dotyczących certyfikacji i sprawdzania.

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu przewidzianą w art. 12 dyrektywy Rady 93/75/EWG(3), ostatnio zmienionej dyrektywą Komisji 98/74/WE(4),

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (WE) nr 3051/95 wprowadza się następujące zmiany:

1. W art. 2 lit. e) otrzymuje brzmienie:

"e) »Kodeks ISM« oznacza Międzynarodowy Kodeks Zarządzania Bezpieczną Eksploatacją Statków i Zapobiegania Zanieczyszczeniom, przyjęty przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO) poprzez rezolucję Zgromadzenia A.741(18) z dnia 4 listopada 1993 r., zmienioną rezolucją IMO MSC.104 (73) z dnia 5 grudnia 2000 r. i załączonej do niniejszego rozporządzenia.".

2. W art. 2 lit. h) otrzymuje brzmienie:

"h) »certyfikat zarządzania bezpieczeństwem« oznacza certyfikat wystawiony dla promów typu ro-ro zgodnie z ppkt 13.7 Kodeksu ISM.".

3. W art. 4 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Wszystkie przedsiębiorstwa spełniają wszystkie przepisy ppkt 1.2-13.1 i ppkt 13.6 Kodeksu ISM tak, jakby jego przepisy były obowiązkowe, jako wymóg dla ich statków mających świadczyć regularne usługi do i z portu Państwa Członkowskiego Wspólnoty.".

4. W art. 5 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Państwa Członkowskie dostosują się do przepisów ppkt 13.2, 13.3, 13.4, 13.5, 13.7-13.11, pkt 14 i 16 Kodeksu ISM tak, jakby jego przepisy były obowiązkowe, w odniesieniu do przedsiębiorstw i promów typu ro-ro.".

5. Załącznik zastępuje się Załącznikiem do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 4 listopada 2002 r.

W imieniu Komisji
Loyola DE PALACIO
Wiceprzewodniczący

______

(1) Dz.U. L 320 z 30.12.1995, str. 14.

(2) Dz.U. L 19 z 24.1.1998, str. 35.

(3) Dz.U. L 247 z 5.10.1993, str. 19.

(4) Dz.U. L 276 z 13.10.1998, str. 7.

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK

"ZAŁĄCZNIK

SPIS TREŚCI

TYTUŁ I

Międzynarodowy Kodeks Zarządzania Bezpieczną Eksploatacją Statków i Zapobiegania Zanieczyszczeniom (Międzynarodowy Kodeks Zarządzania Bezpieczeństwem (ISM))

CZĘŚĆ A - STOSOWANIE

1. Ogólne

1.1. Definicje

1.2. Cele

1.3. Stosowanie

1.4. Wymogi funkcjonalne dotyczące systemu zarządzania bezpieczeństwem (SMS)

2. Polityka bezpieczeństwa i ochrony środowiska

3. Obowiązki i uprawnienia przedsiębiorstwa

4. Wyznaczona(-e) osoba(-y)

5. Obowiązki i uprawnienia kapitana

6. Środki i personel

7. Opracowanie planów dla operacji pokładowych

8. Gotowość awaryjna

9. Sprawozdania i analiza niezgodności, wypadków i zdarzeń niebezpiecznych

10. Konserwacja statku i wyposażenia

11. Dokumentacja

12. Sprawdzanie, przegląd i ocena przedsiębiorstwa

CZĘŚĆ B - CERTYFIKACJA, SPRAWDZANIE

13. Certyfikacja i sprawdzanie okresowe

14. Tymczasowa certyfikacja

15. Sprawdzanie

16. Formularze certyfikatów

grafika

Dodatek

TYTUŁ II

Przepisy dla administracji dotyczące stosowania Międzynarodowego Kodeksu Zarządzania Bezpieczeństwem

CZĘŚĆ A - PRZEPISY OGÓLNE

CZĘŚĆ B - CERTYFIKACJA I NORMY

1. Akceptacja i uznanie tymczasowego dokumentu zgodności i tymczasowego certyfikatu zarządzania bezpieczeństwem

2. Proces certyfikacji

3. Norma zarządzania

4. Normy kwalifikacji

5. Formularze dokumentu zgodności i certyfikatu zarządzania bezpieczeństwem

grafika

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2002.302.3

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 1970/2002 zmieniające rozporządzenie Rady (WE) nr 3051/95 w sprawie zarządzania zapewniającego bezpieczeństwo na promach pasażerskich (typu ro-ro)
Data aktu: 04/11/2002
Data ogłoszenia: 06/11/2002
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 26/11/2002