KONFEDERACJA SZWAJCARSKA, zwana dalej "Szwajcarią", z jednej strony,WSPÓLNOTA EUROPEJSKA, zwana dalej "Wspólnotą", z drugiej strony,
zwane dalej "Umawiającymi się Stronami",
ŚWIADOME istnienia wspólnych interesów Umawiających się Stron we wspieraniu współpracy i handlu, w szczególności poprzez udzielanie sobie nawzajem dostępu do rynku transportu, jak określono na mocy artykułu 13 Umowy między Europejską Wspólnotą Gospodarczą a Konfederacją Szwajcarską w sprawie drogowego i kolejowego przewozu rzeczy z dnia 2 maja 1992 roku, zwanej dalej Umową z 1992 roku,
WYRAŻAJĄC PRAGNIENIE rozwijania skoordynowanej polityki transportowej, mającej na celu zachęcenie do korzystania ze środków transportowania osób i rzeczy, które stanowią bardziej przyjazną dla środowiska ofertę w zakresie połączenia ochrony środowiska z efektywnością systemów transportowych, w szczególności w regionie Alp,
DĄŻĄC do zapewnienia konkurencji opartej na zdrowych zasadach, istniejącej między różnymi rodzajami transportu, oraz mając na uwadze, że wspomniane rodzaje transportu powinny pokrywać koszty, jakie pociąga ich wykorzystanie,
BIORĄC POD UWAGĘ konieczność zapewnienia spójności między szwajcarską polityką transportową a ogólnymi zasadami leżącymi u podstaw polityki transportowej Wspólnoty, w szczególności w kontekście wprowadzania w życie skoordynowanych ram legislacyjnych i regulacyjnych,
UZGODNIŁY, CO NASTĘPUJE:
1 Załącznik I:- zmieniony przez art. 1decyzji Komitetu ds. Transportu Lądowego Wspólnota/Szwajcaria nr 2005/249/WE z dnia 22 czerwca 2004 r. zmieniającej załącznik 1do porozumienia między Wspólnotą Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie kolejowego i drogowego transportu towarów i osób (Dz.U.UE.L.05.75.60) z dniem 1 kwietnia 2005 r.
- zmieniony przez art. 1decyzji Komitetu ds. Transportu Lądowego Wspólnota/Szwajcaria nr 2009/763/WE z dnia 16 czerwca 2009 r. (Dz.U.UE.L.09.273.15) zmieniającej nin. umowę międzynarodową z dniem 1 września 2009 r.
- zmieniony przez art. 1decyzji Komitetu ds. Transportu Lądowego Wspólnota/Szwajcaria nr 2011/45/UE z dnia 22 grudnia 2010 r. (Dz.U.UE.L.11.19.34) zmieniającej nin. umowę międzynarodową z dniem 1 stycznia 2011 r.
- zmieniony przez art. 1decyzji nr 2013/804/UE z dnia 6 grudnia 2013 r. (Dz.U.UE.L.2013.352.79) zmieniającej nin. umowę międzynarodową z dniem 1 stycznia 2014 r.
- zmieniony przez art. 1 ust. 1decyzjinr 1/2016 z dnia 16 grudnia 2015 r. (Dz.U.UE.L.2016.23.82) zmieniającej nin. umowę międzynarodową z dniem 1 stycznia 2016 r.
- zmieniony przez art. 1decyzjinr 2/2016 (2016/1119) z dnia 10 czerwca 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.186.38) zmieniającej nin. umowę międzynarodową z dniem 1 lipca 2016 r.
- zmieniony przez art. 1decyzji nr 1/2018 (2018/944) z dnia 12 czerwca 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.166.20) zmieniającej nin. umowę międzynarodową z dniem 1 lipca 2018 r.
- zmieniony przez art. 1decyzji nr 1/2019 (2019/1142) z dnia 7 czerwca 2019 r. (Dz.U.UE.L.2019.180.22) zmieniającej nin. umowę międzynarodową z dniem 15 czerwca 2019 r.
- zmieniony przez art. 1decyzji nr 2/2020 z dnia 11 grudnia 2020 r. (Dz.U.UE.L.2021.15.34) zmieniającej nin. umowę międzynarodową z dniem 11 grudnia 2020 r.
- zmieniony przez art. 1decyzji nr 1/2021 z dnia 30 czerwca 2021 r. (Dz.U.UE.L.2021.255.7) zmieniającej nin. umowę międzynarodową z dniem 30 czerwca 2021 r.
- zmieniony przez art. 1decyzji nr 2/2021 (2022/308) z dnia 17 grudnia 2021 r. (Dz.U.UE.L.2022.46.125) zmieniającej nin. umowę międzynarodową z dniem 17 grudnia 2021 r.
- zmieniony przez art. 1decyzji nr 1/2022 (2023/143) z dnia 21 grudnia 2022 r. (Dz.U.UE.L.2023.19.144) zmieniającej nin. umowę międzynarodową z dniem 21 grudnia 2022 r.
- zmieniony przez art. 1decyzji nr 1/2023 (2024/1182) z dnia 14 grudnia 2023 r. (Dz.U.UE.L.2024.1182) zmieniającej nin. umowę międzynarodową z dniem 14 grudnia 2023 r.
2 Załącznik 3 zmieniony przez art. 1 ust. 2 decyzji nr 1/2016 z dnia 16 grudnia 2015 r. (Dz.U.UE.L.2016.23.82) zmieniającej nin. umowę międzynarodową z dniem 1 stycznia 2016 r.
3 Znakami wyróżniającymi państw członkowskich są: (B) Belgia, (BG) Bułgaria (CZ) Republika Czeska, (DK) Dania, (D) Niemcy, (EST) Estonia, (IRL) Irlandia, (GR) Grecja, (E) Hiszpania, (F) Francja, (HR) Chorwacja, (I) Włochy, (CY) Cypr, (LV) Łotwa, (LT) Litwa, (L) Luksemburg, (H) Węgry, (M) Malta, (NL) Niderlandy, (A) Austria, (PL) Polska, (P) Portugalia, (RO) Rumunia, (SLO) Słowenia, (SK) Słowacja, (FIN) Finlandia, (S) Szwecja, (UK) Zjednoczone Królestwo.
4 Imię i nazwisko lub nazwa oraz pełny adres przewoźnika.
5 Podpis i pieczęć właściwego organu lub podmiotu wydającego licencję.
6 "Pojazd" oznacza pojazd silnikowy zarejestrowany w państwie członkowskim lub też zespół pojazdów, z pośród których przynajmniej pojazd silnikowy jest zarejestrowany w państwie członkowskim i jest wykorzystywany wyłącznie do przewozu rzeczy.
7 Załącznik 4 zmieniony przez art. 1 ust. 3 decyzji nr 1/2016 z dnia 16 grudnia 2015 r. (Dz.U.UE.L.2016.23.82) zmieniającej nin. umowę międzynarodową z dniem 1 stycznia 2016 r.
8 Dyrektywa 2006/1/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 stycznia 2006 r. w sprawie użytkowania pojazdów najmowanych bez kierowców w celu przewozu drogowego rzeczy (Dz.U. L 33 z 4.2.2006, s. 82).
9 Załącznik 7 zmieniony przez art. 1 ust. 4 decyzji nr 1/2016 z dnia 16 grudnia 2015 r. (Dz.U.UE.L.2016.23.82) zmieniającej nin. umowę międzynarodową z dniem 1 stycznia 2016 r.
10 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 361/2014 z dnia 9 kwietnia 2014 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1073/2009 w odniesieniu do dokumentów dotyczących międzynarodowego autokarowego i autobusowego przewozu osób oraz uchylające rozporządzenie Komisji (WE) nr 2121/98 (Dz.U. L 107 z 10.4.2014, s. 39).
11 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1073/2009 z dnia 21 października 2009 r. dotyczące wspólnych zasad dostępu do międzynarodowego rynku usług autokarowych i autobusowych i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 (Dz.U. L 300 z 14.11.2009, s. 88).
12 RS/SR/745.11.
13 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE (Dz.U. L 300 z 14.11.2009, s. 51).