uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 1766/92 z dnia 30 czerwca 1992 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku zbóż(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1666/2000(2), w szczególności jego art. 10 ust. 4 i art. 12 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1839/95 z dnia 26 lipca 1995 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania kontyngentów taryfowych w zakresie przywozu kukurydzy i sorgo do Hiszpanii oraz przywozu kukurydzy do Portugalii(3), zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1963/95(4), ustanawia szczegółowe przepisy w sprawie zarządzania danym przywozem.
(2) Okresem ustanowionym przy przywozie kukurydzy i sorgo do Hiszpanii w ramach kontyngentów taryfowych jest rok gospodarczy, chociaż zebrane doświadczenia wskazują, że inny okres, bazujący na roku kalendarzowym, byłby bardziej odpowiedni dla uwzględnienia przywozu produktów substytucyjnych do Hiszpanii. W przypadku przywozu kukurydzy do Portugalii, przywóz produktów substytucyjnych nie wpływa na zarządzanie kontyngentem. Wskutek tego, okres ustanowiony w art. 1 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1839/95 dla tego przywozu nie wymaga zmiany.
(3) Ponieważ ilość kukurydzy i sorgo, które mają być przywożone do Hiszpanii w danym roku jest zmniejszona o ilość niektórych zbożowych substytutów przywożonych do Hiszpanii w tym samym roku, pod koniec roku niemożliwe jest ustalenie bilansu kukurydzy i sorgo, które pozostają do przywiezienia w danym roku. Wskutek tego, powinien zostać przedłużony okres, podczas którego przywóz kukurydzy i sorgo do Hiszpanii może zostać zaliczony na dany rok.
(4) Artykuł 2 ust. 5 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1249/96(5), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 2519/98(6), przewiduje zmniejszenie należności przywozowych na kukurydzę rogowatą. Z uwagi na to, w celu rozwiązania licznych nieprawidłowości wynikających z obecnych uzgodnień w handlu wspólnotowym tym rodzajem kukurydzy oraz w celu zgodności wypełnienia zobowiązań międzynarodowych, powinno być w związku z powyższym ustanowione, że kukurydza przywożona w ramach tych kontyngentów nie może być stosowana do produkcji mączki kukurydzianej stosowanej do wytwarzania płatków śniadaniowych. Ze względu na fakt, że kukurydza z ponad 60 % zawartością ziaren szklistych jest odpowiednia do produkcji płatków śniadaniowych, należy przewidzieć środki do kontroli tego przywozu oraz jego ostatecznego wykorzystania. Najbardziej odpowiednimi formami kontroli są badania przywiezionych towarów oraz monitorowanie aż do momentu ostatecznego wykorzystania produktów z ponad 55 % zawartością ziaren szklistych. W celu zezwolenia na ewentualne różnice w wynikach badań przeprowadzonych na kukurydzy podczas wysyłki oraz podczas jej przybycia do miejsca przeznaczenia, należy zezwolić na 5 % tolerancję w zawartości ziaren szklistych.
(5) Artykuł 2 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 1249/96 przewiduje, pod pewnymi warunkami, zmniejszenie należności przywozowych na kukurydzę rogowatą, wynoszącej 14 EUR na tonę. Z uwagi na zmiany światowych cen rynkowych kukurydzy rogowatej, obniżka cła przewidziana w rozporządzeniu (WE) nr 1249/96 powinna zostać zwiększona. Zabezpieczenia przewidziane w rozporządzeniu (WE) nr 1249/96 powinny zostać odpowiednio dostosowane.
(6) Zakładając, że specjalna obniżka należności przywozowych jest przewidziana w ramach kontyngentów oraz obniżka ta jest wystarczająca do wypełnienia zobowiązań wspólnotowych w ramach WTO, obniżki należności przywozowych kukurydzy rogowatej, przewidzianej w art. 2 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 1249/96, nie powinno stosować się do przywozu w ramach tych kontyngentów.
(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu powinny zostać przyjęte na próbę w celu rozwiązania problemów, jakie obecnie występują podczas zarządzania kontyngentami przewidzianymi w rozporządzeniu (WE) nr 1839/95. Bez uszczerbku dla dalszych zmian oraz bardziej wszechstronnej reformy systemu w ramach kontyngentów, środki, do których nawiązują powyższe trzy wyszczególnienia, powinny zostać wprowadzone na okres próbny, wygasający po roku od daty wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Zbóż,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 9 października 2000 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 181 z 1.7.1992, str. 21.
(2) Dz.U. L 193 z 29.7.2000, str. 1.
(3) Dz.U. L 177 z 28.7.1995, str. 4.
(4) Dz.U. L 189 z 10.8.1995, str. 22.
(5) Dz.U. L 161 z 29.6.1996, str. 125.
(6) Dz.U. L 315 z 25.11.1998, str. 7.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2000.256.13 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 2235/2000 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1839/95 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania kontyngentów taryfowych w zakresie przywozu kukurydzy i sorgo do Hiszpanii oraz przywozu kukurydzy do Portugalii oraz rozporządzenie (WE) nr 1249/96 w sprawie zasad stosowania (należności przywozowe w sektorze zbóż) rozporządzenia Rady (EWG) nr 1766/92 |
Data aktu: | 09/10/2000 |
Data ogłoszenia: | 10/10/2000 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 13/10/2000 |