uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1254/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wołowiny i cielęciny(1), zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 907/2000(2), w szczególności jego art. 4 ust. 8, art. 6 ust. 7, art. 11 ust. 5 i art. 12 ust. 3 oraz art. 50 tiret drugie,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W związku z premią specjalną przyznawaną za ubój oraz premią z tytułu uboju, okres nieprzekraczający miesiąca przeznaczony na ubój, wysyłkę lub wywóz po okresie chowu, przewidziany odpowiednio w art. 9 ust. 1 i art. 37 ust. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 2342/1999 z dnia 28 października 1999 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1254/1999 w sprawie wspólnej organizacji rynku wołowiny i cielęciny w zakresie systemu premii(3), okazał się niewystarczający, w szczególności pod względem niektórych wymagań weterynaryjnych w przypadku wywozu. W tym przypadku powinien zostać ustanowiony dłuższy okres. Ponadto, celem zapewnienia uczciwości, środek ten powinien być stosowany na wniosek producenta od momentu wprowadzenia nowego systemu premii.
(2) W art. 4 rozporządzenia Rady (EWG) nr 3950/92 z dnia 28 grudnia 1992 r. ustanawiającego opłatę dodatkową w sektorze mleka i przetworów mlecznych(4), ostatnio zmienionego rozporządzeniem Komisji (WE) nr 749/2000(5), oraz w art. 16 ust. 3 rozporządzenia Rady (WE) nr 1255/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych(6) zastosowany jest termin "dostępny" w odniesieniu do indywidualnej ilości referencyjnej mleka. Jednakże w art. 17 i 31 rozporządzenia (WE) nr 2342/1999 zastosowany jest termin "przyznany" w odniesieniu do tego samego pojęcia. Dla przejrzystości prawnej, należy zawsze stosować ten sam termin w odniesieniu do tego samego pojęcia. Ta kwestia terminologiczna, która powstała w momencie wprowadzenia nowego systemu premii, wymaga wyjaśnienia.
(3) W przypadku gdy przepis art. 6 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1254/1999, który pozwala, by wnioski o przyznanie premii za krowy mamki obejmowały maksymalnie 20 % jałówek, stosuje się w odniesieniu do wniosków o premie złożonych przez drobnych producentów i uzyskuje się liczbę mniejszą niż jeden, tacy drobni producenci nie mogą skorzystać z możliwości włączania zastępczych jałówek do swoich wniosków o premie. Zgodnie z ust. 7 preambuły tego rozporządzenia, środek ten ma na celu ograniczenie liczby jałówek do normalnego wskaźnika zastąpienia. W tym celu, art. 50 tego rozporządzenia przewiduje podjęcie niezbędnych środków w celu rozwiązania szczególnych problemów praktycznych. W konsekwencji, tacy drobni producenci ubiegający się o premie za krowy mamki w odniesieniu do przynajmniej dwóch zwierząt powinni mieć możliwość uprawnienia do premii w odniesieniu do jednej zastępczej jałówki i powinno to mieć zastosowanie od momentu wprowadzenia nowego systemu w celu uniknięcia dyskryminacji producentów.
(4) Zgodnie z art. 30 rozporządzenia (WE) nr 2342/1999, Państwa Członkowskie mogą ustalać okresy i terminy składania wniosków o premie specjalne oraz premie za krowy mamki i mogą ograniczyć liczbę wniosków, które każdy producent może złożyć w roku kalendarzowym i ramach jednego systemu premii. Jest to uzasadnione powodami związanymi z należytym zarządzaniem i monitorowaniem premii. Ponieważ powody te są istotne również w odniesieniu do premii z tytułu uboju, niniejsze przepisy również stosuje się do nich.
(5) Indywidualna ilość referencyjna mleka, zdefiniowana w art. 16 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1255/1999, stosowana do określenia liczby krów kwalifikujących się do premii za krowy mamki w stadach mieszanych, jak przewidziano w art. 6 ust. 2 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 1254/1999 oraz obsada zwierząt, określona w art. 12 tego rozporządzenia, odnosi się do ilości referencyjnej, którą uznaje się za najwierniej odzwierciedlającą rzeczywistą liczbę krów mlecznych w gospodarstwie, tj. ilość dostępną dnia 31 marca lub dnia 1 kwietnia w zależności, czy producent odpowiednio zwalnia czy przejmuje ilość referencyjną. Jednakże w przypadku gdy przeniesienie indywidualnej ilości referencyjnej ma miejsce jedynie na początku następnego roku mleczarskiego, tj. dnia 1 kwietnia, cel ten osiąga się jedynie poprzez zastosowanie ilości referencyjnej, jaka została przyjęta do obliczeń dla dnia 1 kwietnia. W rezultacie, ścisłe stosowanie powyższych przepisów prowadzi, w powyższych przypadkach, do trudności, które są nie do pokonania. W takich przypadkach należy zastosować specjalne środki zgodnie z art. 50 rozporządzenia (WE) nr 1254/1999 w celu uniknięcia wzajemnej dyskryminacji producentów. Środki te, które powinny być dobrowolne dla zainteresowanych Państw Członkowskich, będą stosowane od 2001 r. do daty rzeczywistego zastosowania płatności bezpośrednich w sektorze mleka i przetworów mlecznych, z wyłączeniem producentów zlokalizowanych w Państwach Członkowskich, które zdecydują się na zastosowanie tego środka od 2000 r., i już składających wnioski o zastosowanie tego środka, przy czym środek ten powinien być stosowany w odniesieniu do nich od momentu wprowadzenia nowego systemu premii.
(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wołowiny i Cielęciny,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 18 maja 2000 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 21.
(2) Dz.U. L 105 z 3.5.2000, str. 6.
(3) Dz.U. L 281 z 4.11.1999, str. 30.
(4) Dz.U. L 405 z 31.12.1992, str. 1.
(5) Dz.U. L 90 z 12.4.2000, str. 4.
(6) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, str. 48.
Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.20241 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2000.118.4 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1042/2000 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2342/1999 ustanawiające szczegółowe zasady w zakresie systemu premii w sektorze wołowiny i cielęciny |
Data aktu: | 18/05/2000 |
Data ogłoszenia: | 19/05/2000 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 01/01/2001, 26/05/2000, 01/01/2000 |